11 مورد خطرناک در خانه که باید مراقبشان باشیم

به گزارش مجله جگوار، بسیاری از وسایلی که در خانه داریم را نمی دانیم از چه موادی تشکیل شده اند. گاهی اوقات ممکن است مواد تشکیل دهنده وسایلی که در خانه داریم خیلی خطرناک باشد، ولی ما از آن بی خبر باشیم.

11 مورد خطرناک در خانه که باید مراقبشان باشیم

بهتر است به این موارد دقت کنید تا حادثه ناگواری برای خود و خانواده تان نیفتند.

طبق گزاشات سایت وب ام دی، در اسپری های تازه نماینده یا خوشبونماینده، هوا مواد شیمیایی به نام 1،4-DCB یافت می گردد که به ریه آسیب می رسانند.

در کرم های اصلاحی که اکثرا آقایان استفاده می نمایند مواد شیمیایی به نام تفلون وجود دارد. تفلون باعث به وجود آمدن فشار خون بالا و سرطان است.

به نظرمان شیشه ها باید تمیز و بدون لک باشند. بله این موضوع مهم است، ولی در محلول های پاک نماینده شیشه از آمونیاک و اتانول استفاده می گردد که هر دوی آن ها به شدت مسمومیت زا و سرطان زا هستند. گفته می گردد میزان مواد شیمیایی مضر در محصولات تازه پاک نماینده شیشه کمتر شده است؛ اما هنوز هم جای نگرانی وجود دارد.

مرکز کنترل بیماری، پودر صابون را به دلیل داشتن مواد شیمیایی خطرناک، برای سلامتی پر ریسک دانست و توصیه به استفاده نکردن از آن را دارد.

تفلون، این ماده شیمیایی همانی است که در کرم های اصلاح بود؛ اما حالا در غذا های ما. در واقع ما از ظروف تفلون برای نچسبیدن غذا به ظروف استفاده می کنیم که اگر واقعیت را بخواهید، این ماده بسیار سرطان زا است و به ریسک آن برای سلامتی مان نمی ارزد.

ظروف پلاستیکی نیز مواد شیمیایی خطرناک در ساختار خود دارند؛ اما محققان بعد از آزمایشات بسیار دریافتند که ظروف پلاستیکی ای که BPA-free بر روی آن ها درج شده باشد از مواد مضر شیمیایی در ساخت آن ها استفاده نشده است.

پاک نماینده های توالت به خودی خود، خطرناک و ساخته شده از مواد شیمیایی هستند؛ اما میکس کردن آن ها با یکدیگر، مخصوصا وایتکس با جوهرنمک، گاز خفه نماینده را به نام گاز کلر آزاد می نماید. هیچ گاه این کار را امتحان نکنید و اگر ناخواسته کسی این کار را انجام داد سریعا در ها و پنجره ها را باز کنید و شیر بنوشید.

اتیلن گلیکل، نام شیمی مایع ضد یخ است. به طرز وحشتناکی مزه شیرین دارد و بویی که شاید بچه ها و حیوانات خانگی را جذب کند. به هنگام قورت دادن، این مایع در شکم همه چیز را از بین می برد و منجر به مرگ می گردد.

اغلب از گلوله های نفتالین برای ضد پوسیدگی لباس ها در زمستان استفاده می کنیم؛ ولی به احتمال زیاد نمی دانیم چقدر این گلوله ها برای سلامتی مضر هستند. این گلوله ها در جایی که هستند فراوری بخار شیمیایی می نماید که منجر به سرگیجه و مسائل تنفسی می گردد.

در سم های موش سیانور وجود دارد که باعث خون ریزی داخلی در انسان و حیوان می گردد. تا حد ممکن از چسب موش برای این کار بهره ببرید.

11.

درست است که ما می خواهیم بوی یاس یا بنفشه بدهیم و از لوسیون های معطر استفاده می کنیم؛ اما شاید به نفع بدن ما نباشد. بسیاری از لوسیون های عطری ترکیب BHR دارند که منجر به مختل شدن غدد درون ریز بدن ما می شوند و این 100 درصد برای بدن ما مضر است.

منبع: مک بوک / ایرنا

منبع: فرادید
انتشار: 1 شهریور 1401 بروزرسانی: 1 شهریور 1401 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 2164

به "11 مورد خطرناک در خانه که باید مراقبشان باشیم" امتیاز دهید

3 کاربر به "11 مورد خطرناک در خانه که باید مراقبشان باشیم" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "11 مورد خطرناک در خانه که باید مراقبشان باشیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید