28 نکته جالب درباره بازی Black Myth :Wu Kong
به گزارش مجله جگوار، چند وقت پیش سروکله یک بازی چینی به نام اسطوره سیاه: ووکانگ (Black Myth: Wu Kong) همراه با یک تریلر 13 دقیقه ای از ناکجا آباد پیدا شد و باعث شد تمام جهان از شگفتی انگشت به دهان بمانند. این بازی توسط استودیوی سی نفری گیم ساینس (Game Science)، متشکل از اعضای عظیم ترین شرکت سرگرمی چین، یعنی تنسنت (Tencent) ساخته شده.
- چینی ها با بازی Black Myth برق از سر همه پراندند؛ گیم پلی آن را از دست ندهید
بازی ووکانگ اکشنی ماجرایی همراه مبارزاتی با المان های بازی های سولز مانند است. دلایل زیادی برای هیجان زده شدن برای این بازی که کاملا به شکل ناگهانی معرفی گردید، وجود دارد. مبارزات بازی روان و متنوع هستند و می توانید خودتان روش پیشروی در بازی را انتخاب کنید. داستان بازی از اسطوره چینی شاه میمون سرچشمه می گیرد که در مقایسه با دیگر اساطیر که بارها آن ها را در بازی های مختلف دیده ایم، بکر محسوب می گردد. گرافیک بازی یکی از زیباترین چیزهایی است که هم اکنون می توانید پیدا کنید و قرار است یک تجربه نسل نهمی واقعی را ارائه دهد.
متأسفانه اطلاعاتی که از این بازی وجود دارد بسیار کم و محدود هستند. حتی محدود چیزهایی که از بازی منتشر شده اند هم در زبان چینی هستند و فهمیدن آن ها راحت نیست. در این شرایط ما سعی کردیم اطلاعاتی از بازی را که توسط منابع مختلف منتشر شده اند را به زبان فارسی ترجمه کنیم.
- بازی اسطوره سیاه: ووکانگ به مدت دو سال در دست توسعه بوده.
- در این مدت توسعه دهنده های بازی، آثار هنری بازی را تحت عنوان سری پروژه اس به نمایش گذاشته اند.
- سازنده های بازی انتظار عرضه ی این بازی را برای بیشتر از سه سال بعد دارند.
- هدف توسعه دهندگان بازی، ساخت یک بازی با طولی بیش از 15 ساعت است.
- سازندگان بازی قصد دارند بیش از 100 نوع دشمن، با احتساب غول آخرها، در بازی قرار دهند.
- قرار است داستان این بازی یک اقتباس تاریک از کتاب سفر به غرب باشد و نسخه ای پیچیده تر از سفر شاه میمون همراه با راهب داستان به غرب، روایت گردد.
- در تریلر بازی 3 میمون متفاوت نمایش داده می گردد و برای این که بفهمید کدام یک شاه میمون واقعی است باید بازی را تجربه کنید.
- اسم مکانی که تریلر بازی در آن اتفاق می افتد کوهستان باد سیاه است و ساخت آن شش ماه طول کشیده.
- گذر از کوهستان باد سیاه روی درجه سختی متوسط سی تا شصت دقیقه طول می کشد و این منطقه از بخش های ابتدایی بازی به شمار می رود.
- چهار یا پنج نسخه از تریلری که در کوهستان باد سیاه جریان دارد ساخته شد تا سازنده ها به این نتیجه برسند که این تریلر آماده است.
- دمویی که در تریلر به نمایش گذاشته شده را می توان به روش ها مختلفی رد کرد. برای مثال می توان به جای تبدیل شدن به زنجره طلایی و مخفی شدن از دشمنان، با آن ها جنگید.
- علاوه بر قابلیت های تبدیل شاه میمون در مقابل غول آخری که در تریلر نشان داده شد، می توان از تبدیل های دیگری استفاده کرد.
- برای این بازی یک منطقه آزمایشی با نام مستعار توالت ساخته شده که در آن چهار غول آخر دیگر وجود دارند ولی در تریلر بازی نمایش داده نشدند.
- دوربین بدون کات بازی اسطوره سیاه به طور مستقیم از جدیدترین نسخه خدای جنگ الهام گرفته.
- ووکانگ اولین بازی در سه گانه اسطوره سیاه است. فِنگ جی (Feng Ji) یکی از بنیان گذاران استودیوی گیم ساینس قصد خلق یک جهان برای مجموعه اسطوره سیاه دارد؛ چیزی شبیه به جهانی فیلم های سینمایی مارول.
- در سال اول ساخت بازی سیزده نفر مشغول ساخت بازی اسطوره سیاه بوده اند و هم اکنون سی نفر در حال ساخت این بازی هستند. همه آن ها با احتساب سه بنیان گذار استودیوی سازنده این بازی، قبلا در شرکت تنسنت مشغول کار بوده اند.
- با اینکه تحقیق و توسعه زیادی جهت ساخت این بازی صورت گرفته، اما باز به طور کامل تکمیل نشده اند. برای مثال داستان و بخش هایی از سیستم مبارزه بازی جای کار دارند. اگر دقت کنید متوجه می شوید انیمیشن های چهره شخصیت ها هنوز جای کار دارد یا این که تعامل شخصیت ها با محیط هنوز کاملا خوب نشده.
- مدیر استودیو بیان نموده که قسمت نبرد با هزار سرباز در میان ابرها که در انتهای تریلر نشان داده شد، از نظر فنی بسیار مشکل ساز بوده و اجرای آن بخش نرخ فریم خوبی نداشته. همچنین موهای غول آخری که در تریلر نشان داده شد هنوز کامل نیست و چیزهایی مانند آب وهوا مشکل دارند.
- سازنده های این بازی، پیش از ووکانگ روی پروژه ای به نام آشورا (Asura) برای شرکت تنسنت کار نموده اند. آشورا یک بازی نقش آفرینی آنلاین کلان (MMORPG) است در حالی که سازنده های بازی به ساخت یک بازی اکشن ماجرایی و نقش آفرینی علاقه داشتند.
- توسعه دهنده های بازی ووکانگ از تجربه هایی که با ساخت آشورا کسب نموده اند استفاده خواهند کرد که یک بازی بلندپروازانه تر با داستانی خوش ساخت تر و موثق تر از نظر استوره شناسی و با اتکای بیشتر به کتاب سفر به غرب بسازند. با وجود این که بخش هایی از افسانه اصلی بازآفرینی خواهد شد، بازی به طور کلی بر اساس کتاب سفر به غرب ساخته می گردد.
- سازندگان بازی، خود را متعهد به ساخت یک بازی اکشن ماجرایی تک نفره با استانداردها بازی های تراز اول نگه خواهند داشت.
- خالقان این بازی قصد ساخت یک بازی کنسولی درجه یک را دارند که این موضوع در بازار فعلی چین غیرعادی و خطرناک است.
- سازندگان، به سپردن برخی از قسمت های بازی به دست افرادی که در ناتی داگ یا سانتا مونیکا کار نموده اند فکر نموده اند ولی در نهایت تصمیم به انجام این کار نگرفتند.
- سازندگان بازی ووکانگ قصد دارند ده الی پانزده نفر دیگر را در استودیوی گیم ساینس استخدام نمایند تا بتوانند دو تیم مجزا برای طراحی مراحل بازی به طور هم زمان داشته باشند.
- تریلر بازی به جهت استخدام نیروی کار مشتاق و ایجاد ارتباط بهتر در صنعت بازی های ویدیویی منتشر شده و تیم توسعه دهنده بازی اصلا انتظار چنین توجه ای را نداشتند.
- ستایش های دریافتی نسبت بازی ووکانگ فقط از سمت هواداران بازی نبوده و شرکت های اپیک گیمز، اینویدیا و سی دی پراجکت رد و افرادی مانند کوری بارلوگ (کارگران قسمت دوم و قسمت آخر بازی خدای جنگ) در شبکه های اجتماعی خود از این بازی تعریف و تمجید نموده اند.
- بعد از انتشار تریلر بازی، ده هزار رزومه کاری به استودیوی بازی ارسال شد و افراد بسیاری به قصد شاغل شدن، شخصا به ساختمان استودیوی گیم ساینس رفتند.
- تیم توسعه دهنده بازی ووکانگ اعلام نموده اند برای مدتی طولانی راجع به بازی سکوت خواهند کرد تا بتوانند بی سر و صدا تمام تمرکزشان را به توسعه این بازی معطوف نمایند. زمانی که سازنده های بازی حس نمایند چیزی بهتر از تریلر اول برای عرضه دارد باز خواهند گشت.
طبق وب سایت رسمی بازی اسطوره سیاه: ووکانگ، این بازی برای کنسول های متداول و کامپیوتر های شخصی در تاریخی کم تر از پانصد سال بعد عرضه خواهد شد.
منابع: آی جی ان، توییتر
منبع: دیجیکالا مگ