7 باشگاه لیگ برتری و هیچ کدام از لیگ یکی ها مجوز حرفه ای نگرفتند

به گزارش مجله جگوار، باشگاه های صنعت نفت آبادان و گسترش فولاد (ماشین سازی) مجوز ملی گرفتند و اگر تا سرانجام سال 97 وظایف مربوط شان را انجام دهند، مجوزشان باطل نخواهد شد.

7 باشگاه لیگ برتری و هیچ کدام از لیگ یکی ها مجوز حرفه ای نگرفتند

به گزارش خبرنگاران ،بعد از تمام حاشیه ها و ماجراهایی که درباره مسائل باشگاه های لیگ برتری و ارسال مدارک حرفه ای آنها به ای اف سی مطرح شد،این مدارک ارسال و کمیته بدوی صدور مجوز حرفه ای اقدام به راستی آزمایی آنها در سامانه AFC کرد.این کار چیزی حدود 400 ساعت طول کشید و انجام فرآیند رسیدگی با حضور کلیه اعضای کمیته بدوی صدور مجوز حرفه ای در موعد قانونی اقدام شد.

بعد از این مهم باشگاه ها بر اساس مدارک ارائه شده و تصمیمات اتخاذ شده در کمیته بدوی صدور مجوز حرفه ای فصل 2019 مسابقات لیگ قهرمانان آسیا تقسیم بندی شدند:

1- گروه الف:شامل باشگاه های پرسپولیس، ذوب آهن اصفهان،استقلال تهران،سایپا تهران،پیکان تهران،فولاد خوزستان و سپاهان اصفهان است که با توجه به فرآیند رسیدگی،حائز شرایط جهت اخذ مجوز حرفه ای در فصل 2019 تشخیص داده شد.

2- گروه ب:شامل باشگاه های نفت آبادان و گسترش فولاد تبریز{ماشین سازی} حاضر در لیگ برتر کشور (جام خلیج فارس)،حائز شرایط جهت اخذ مجوز ملی در فصل 2019 تشخیص داده شد،مشروط بر اینکه نسبت به معین و تکلیف سرفصل های مالی مندرج در صورت های مالی و ارتقا استانداردهای استادیوم خانگی حداکثر تا انتها سال 97 اقدام عاجل معمول نمایند.

3- گروه ج: 3-1: باشگاه های حاضر در لیگ دسته اول کشور(جام آزادگان)به دلیل عدم ثبت مدارک در سیستم CLAS درموعد مقرر قانونی،حائز شرایط جهت اخذ مجوز حرفه ای و یا ملی در فصل 2019 نیستند.

3-2 :باشگاه های نفت مسجد سلیمان،پارس جنوبی جم،پدیده مشهد، سپیدرود رشت و استقلال خوزستان حاضر در لیگ برتر کشور (جام خلیج فارس)به دلیل عدم ثبت مدارک در سیستم CLAS در موعد مقرر قانونی،حائز شرایط جهت اخذ مجوز حرفه ای و یا ملی در فصل 2019 نیستند.

3-3 :باشگاه های تراکتورسازی،نساجی مازندران حاضر در لیگ برتر کشور(جام خلیج فارس)در بخش ممیزی اسناد و ثبت مدارک در سیستم CLAS در موعد مقرر قانونی،نسبتاً مطلوب عمل نموده اند ولی به دلیل نقص مدارک و مستندات ،در موعد قانونی،حائز شرایط جهت اخذ مجوز حرفه ای و یا ملی در فصل جاری 2019 نیستند.

از آنجا که تصمیمات فوق از منظر کمیته بدوی صدور مجوز حرفه ای قطعی می باشد،لذا باشگاه هایی که نسبت به رای صادره اعتراض دارند می توانند طی مدت 3 روز از زمان صدور این اطلاعیه درخواست استیناف خود را به صورت رسمی به دبیرخانه صدور مجوز حرفه ای ارائه فرمایند.

سهیل مهدی مسوول کمیته مجوز حرفه ای سازمان لیگ درباره اینکه چرا همه باشگاه های لیگ یکی و 7 باشگاه لیگ برتری موفق به کسب مجوز ملی و حرفه ای نشده اند،گفت:دلیل اصلی این موضوع اقدام نکردن باشگاه ها برای دریافت مجوز بوده است.خیلی از باشگاه ها می توانند واجد شرایط دریافت این مجوز باشند اما متاسفانه برای کسب آن اقدام نمی نمایند.به طور مثال باشگاه های صنعت نفت آبادان و گسترش فولاد (ماشین سازی) مجوز ملی گرفتند و اگر تا انتها سال 97 وظایف مربوط شان را انجام دهند،مجوزشان باطل نخواهد شد.اگر سایر باشگاه ها نیز در زمان مقرر اقدام می کردند،می توانستند مانند این دو باشگاه حداقل مجوز ملی را دریافت نمایند.

وی درباره اینکه چه عاملی باعث می گردد باشگاه ها برای دریافت مجوز حرفه ای در زمان مقرر اقدام ننمایند گفت:برای این مورد 2 مشکل وجود دارد.اول اینکه تاکنون جرایمی که برای عدم دریافت مجوز در نظر گرفته می شد, به مرحله اعمال نمی رسید و تا به حال به صورت تشویقی با موضوع برخورد می شد و نه تنبیهی.سال جاری تاج (رئیس فدراسیون فوتبال) کاملاً مُصر است تا این اتفاق رخ دهد و برای باشگاه هایی که در این باره کوشش نمی نمایند جریمه درنظر گرفته گردد.باشگاه هایی که موفق به دریافت مجوز نشدند باید منتظر تبعاتش باشند.دلیل دوم این است که اگر شرط ورود تیم ها به لیگ برتر دارا بودن مجوز ملی بود, باشگاه ها هرطور که شده برای دریافت این مجوز اقدام می کردند. مانند لیگ قهرمانان آسیا که مجوز حضور در آن دارا بودن مجوز حرفه ای است.

وی با اشاره دوباره به اینکه برای جدی گرفته شدن روال دریافت مجوز حرفه ای باید به سراغ جرایم و تذکرات برویم گفت:از حالا باشگاه ها باید به دنبال انضباط در باشگاه هایشان بروند مخصوصاً در بحث شفافیت مالی که قرار است از سال آینده روی این موضوع سخت گیری بیشتری گردد.رفتار جوانمردانه مالیبحثی است که فیفا برای کشور ها اجبار نموده و AFC نیز از سال جاری در دستور کار خودش قرار داده است. چند کشور آسیایی این بحث را شروع نموده اند و زمانی که در ایران هم اجرایی گردد، کار تیم ها برای مجوز حضور در لیگ قهرمانان آسیا سخت تر خواهد شد.بنابراین باشگاه ها باید بروند به سمت شفافیت مالی تا دچار مسائل جدید نشوند.حساسیت های AFC در سال آینده انضباط مالی است.

3-670

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 21 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 83

به "7 باشگاه لیگ برتری و هیچ کدام از لیگ یکی ها مجوز حرفه ای نگرفتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 باشگاه لیگ برتری و هیچ کدام از لیگ یکی ها مجوز حرفه ای نگرفتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید