آشنایی با جاذبه های گردشگری شهر آمستردام هنلد (تور هلند ارزان)

به گزارش مجله جگوار، مکان های دیدنی آمستردام

در این مقاله از وب سایت مجله گردشگری خبرنگاران شما با مکان های دیدنی آمستردام هنلد یکی از زیبا ترین شهر جهان آشنا خواهیم کرد پس اگر قصد سفر به آمستردام هنلد را دارید پیشنهاد میکنیم که برای بیشتر آشنا شدن جاذبه های گردشگری شهر آمستردام این مقاله را بخوانید.

آشنایی با جاذبه های گردشگری شهر آمستردام هنلد (تور هلند ارزان)

با تور هلند ارزان از کشور آسیاب های بادی دیدن کنید و در شهر زیبای آمستردام هلند گشت و گذار کنید.

آمستردام بزرگترین و مرکز کشور نارنجی هلند است که در غرب این کشور فرار گرفته است.آمستردام یکی از برترین و معروف ترین مقاصد جهانگردی در اروپا است که سالنه چند میلیون جهانگرد از این شهر بازدید می نمایند.

این شهر دارای فرهنگ غنی ، شب های پرشور ، رستوران های بین المللی و شبکه حمل ونقل مناسب؛ و مکان های دیدنی شگفت انگیز و زیبا است و شاید یکی از مهمترین دلایل سفر جهانگردان به این شهر به خاطر ترافیک سبک این شهر زیبا و بی نظیر است برای جا به جا در این شهر فقط به یک دوچرخه احتیاج دارید پس با ما همراه شوید تا بیشتر با این شهر زیبا و شگفت انگیز آشنا شوید .

مقالات بیشتر درباره کشور هلند بخوانید

برای تماشای بخشی از این زیبایی ها کافی است به خیابان هایی که کانال آب در آنها جریان دارد سرزده یا برای مدتی در یکی از کافی شاپ های آن بنشینید. اما در این شهر مکان هایی وجود دارند که به هیچ وجه نباید ملاقات از آنها را از دست بدهید. جاذبه برای معرفی در آمستردام، آنقدر هست که کتاب ها به زحمت از عهده روایت آن برآیند. از فروشگاه پنیر طعم دار ریپناییر (Reypenaer Cheese Tasting Room)، شهربازی سرپوشیده تون فان (Tun Fun) و بسیاری دیگر از مکان ها که بگذریم، به معرفی مجموعه ای دیدنی می رسیم که لحظاتی خاطره انگیزی را در اختیار جهانگردان قرار می دهند. با کجارو همسفر آمستردام خواهیم شد.

جاهای دیدنی آمستردام

کانال های آمستردام (Amsterdams Canals)

ونیز شمال اروپا لقبی است که به موهبت زیبایی این کانال ها در شهر، به آمستردام اطلاق شده است. این راه آب ها، نماد آمستردام اند و ارزش تاریخی و غنای فرهنگی آن ها به حدی است که در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده اند. در قرن های دور نخستین کانال ها برای مدیریت آب و دفاع از شهر حفر شدند اما بعدها علت مهم تری به وجود آمد و آن هم رفت و آمد تاجران محلی بود. اگرچه هر یک کانال آمستردام دارای مجذوب کنندهیت و زیبایی خاصی است اما شماری از آن ها واقعا عجیب هستند.

برای مثال کانال گلدن بند (Golden Bend) یکی از زیباترین کانال ها در آمستردام بوده که گستره زیبایی از خانه ها و کافی شاپ ها را در امتداد خود جای داده است. یکی از برترین راه های تجربه زیبایی آمستردام گشت و گذار به وسیله کانال های آبی است.

کانال پرنسس (Prinsengracht) سومین و بیرونی ترین کانال آبی آمستردام به شمار می رود. به تاریخ تجارت دریایی اروپا که بنگریم، این سه کانال یک پروژه گسترده با حجم عظیمی از سرمایه گذاری بودند که در سال 1612 ساخت آن ها شروع و 50 سال بعد به اتمام رسید. وقتی که این پروژه سرانجام یافت، آمستردام 4 برابر رشد نموده بود. کانال پرنسس در سال 2009 به عنوان میراث جهانی به ثبت رسید. کانالی بسیار زیبا و ناحیه ای ساکت که برای قدم زدن فوق العاده به شمار می رود. بعلاوه اگر مایل باشید می توانید با پرداخت مبلغی سوار یکی از کشتی های کروز شوید و در طول این کانال همزمان با میل کردن یک وعده ناهار دل چسب، به تماشای شهر بپردازید.

گالری نگهبانان شهر (Schuttersgalerij)

به قول معروف هر چیز رایگانی لذت بخش است و طبیعتا این گالری مملو از نقاشی های دوران طلایی هلند که درهای آن به صورت رایگان به روی عموم گگردده شده است، یکی از لذت بخش ترین مجانی ها است. بوم های نقاشی به نمایش گذاشته شده ممکن است همواره یک شاهکار هنری (مانند آثاری که در موزه رایکس به نمایش گذاشته می گردد) نباشند اما پرتره های شهروندان آمستردامی به همراه همسرانشان خود سندی گویا از تمدن و فرهنگ هلند در قرن ها پیش است.

گالری نگهبانان شهر با نام اسکاترزگالری آمستردام، یکی از قدیمی ترین مکان های شهر در کانال رینگ است که گشت وگذار در آن احساس آزادی، صلح و فراغ بال را تداعی می نماید. قدم زدن در خیابان های کانال یا بهتر از آن سفر کردن با یک قایق جهانگردی یا اجاره کردن یک قایق تک نفره از پیشنهادهای خوب در سفر به آمستردام است. از دیگر راه های گشت و گذار در این شهر که به دوچرخه سواری است. به هر طریقی می توانید از اقامت در این شهر که یکی از زیباترین شهرهای جهان است، لذت ببرید. اگر به قایق ها علاقه مند هستید باید بدانید در آمستردام جشنواره ای با نام سیل (SAIL) وجود دارد که طی آن کشتی های قدیمی بادبانی به نمایش گذاشته می شوند.

موزه رایکس یا موزه امپراتوری (Rijks museum)

پس از 10 سال نوسازی، به صورتی باشکوه در سال 2013 درهای موزه امپراتوری به روی عموم باز شد. این موزه بر تاریخ و هنر متمرکز شده و مجموعه خیره نماینده آن شامل تعداد زیادی شاهکار از نقاشانی همانند رامبرانت و ورمیر می گردد. بازدید از این موزه ارزشمند را به هیچ وجه از دست ندهید.

موزه رایکس با بیش از یک میلیون بازدیدنماینده در سال، از بزرگ ترین و مجذوب کننده ترین موزه های هلند به شمار می رود. درهای این موزه بهار سال 2013 پس از یک دهه بازسازی مجددا گگردده شد که و مجموعه از شاهکارهای هنری دوران طلایی هلند در قرن 17 میلادی را در معرض عموم گذاشت. نقاشی معروف نگهبان شب اثر رمبرانت و برخی دیگر از نقاشی های مشهور مانند دختر شیرفروش و زنی در حال نامه اثر ورمیر، آسیاب بادی در ویجک بیج دوورستد اثر ون روییشدال، شهردار دلف و دخترش اثر جان استین و بسیاری دیگر را می توان در این موزه مشاهده کرد. این آثار حیرت انگیز، انعکاسی از تاریخچه و غنای هویت هلند هستند. تندیس های بی نظیر و عتیقه جات گوناگون مانند مبلمان های قدیمی، سفال دلف، ظروف نقره، مدل های کشتی و خانه های عروسکی این نمایش را کامل می نمایند.

موزه هنرهای مدرن کبرا (CoBrA Museum of Modern Art)

می توانید از مرکز آمستردام به آمستلوین (Amstelveen) مسافت کوتاهی را با تراموا یا اتوبوس پیموده و به موزه هنرهای مدرن کبرا برسید. این موزه درون ساختمان زیبایی قرار گرفته که به وسیله معماری به نام ویم کویست (Wim Quist) طراحی شده و آثار شوخ و رنگارنگ آوانگارد قرن بیستمی گروه کبرا (نام این گروه از شهرهای زادگاه اعضای آن کپنهاک، بروکسل و آمستردام گرفته شده) را در خود جای داده است. این جنبش در سال 1948 شروع شد و میراث آن بسیار شاخص بود. پائول کله (Paul Klee) از آن دسته هنرمندانی بود که از این جنبش تاثیر پذیرفت.

موزه ملی دریانوردی هلند (Het Scheepvaart Museum)

موزه دریانوردی پس از بازسازی اکنون یک مکان مجذوب نماینده به خصوص برای بازدید به همراه بچه ها است. این موزه سراسر رنگ و جاذبه با کشتی های بادبانی قرن هفدهم در کنار اسکله که جاذبه های چندرسانه ای مدرن آنها را همراهی می نمایند و مجموعه ای غنی از نقاشی های زیبا، نقشه های قدیمی و مدل های زیبا و جالبی از کشتی ها، همه و همه به درک تاریخچه هلند و ملت کوچکی که قدرتمندترین نیروی دریایی جهان را داشت یاری می نماید.

موزه ونگوگ (Van Gogh Museum)

همان طور که حدس می زنید، ویژگی این موزه داشتن بزرگ ترین مجموعه هنری از آثار هنرمند برجسته سبک پُست امپرسیونیسم (پسا دریافتگری) یعنی ونسان ون گوک است. (پیشنهاد مترجم: اگر این نقاش مشرق را نمی شناسید، کتاب شور زندگی می تواند از خواندنی ترین کتاب های عمرتان باشد.)

این موزه مدرن منزلگاه حدود 200 اثر نقاشی و 550 طرح اولیه ای است که ونگوگ را در همه حالات به تصویر کشیده است. این موزه بزرگ ترین مجموعه آثار ونگوگ در تمام جهان است که صدها نامه نوشته شده به وسیله ونگوگ و آثار منتخبی از دوستانش و نقاشان هم دوره او هسته اصلی موزه را تشکیل می دهند.

برخی از شاهکارهای این هنرمند از جمله گل های آفتابگردان و سیب زمینی خورها به خوبی شناخته شده هستند. علاوه بر این می توانید در این موزه به کشف مواردی که ون گوک از آن ها الهام گرفته و بعلاوه تماشای نمایشگاه جالب در خصوص زندگی این هنرمند نامدار بپردازید.

منبع: تاپ تراول
انتشار: 18 شهریور 1401 بروزرسانی: 18 شهریور 1401 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 2173

به "آشنایی با جاذبه های گردشگری شهر آمستردام هنلد (تور هلند ارزان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با جاذبه های گردشگری شهر آمستردام هنلد (تور هلند ارزان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید