آمریکا منطقه ممنوعه دریای جنوبی چین را به رسمیت نمی شناسد

به گزارش مجله جگوار، معاون وزیر دفاع آمریکا گفت: ایالات متحده به چین اعلام نموده است که منطقه ممنوعه اعلام شده در دریای جنوبی چین را به رسمیت نخواهد شناخت و این اقدام را یک رفتار بی ثبات کننده در منطقه ارزیابی می نماید.

آمریکا منطقه ممنوعه دریای جنوبی چین را به رسمیت نمی شناسد

با تور ارزان به چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، رابرت ورک معاون وزیر دفاع آمریکا روز چهارشنبه در سخنانی تأکید کرد: واشنگتن به پکن اطلاع داده است که منطقه ممنوعه دریای جنوبی چین را به رسمیت نمی شناسد و این اقدام چین را یک فعالیت بی ثبات کننده قلمداد می نماید.

مقام های آمریکایی نگران آن هستند که رأی دادگاه بین المللی که قرار است طی هفته های آینده در مورد شکایت فیلیپین علیه چین بر سر ادعاهای دریای جنوبی چین صادر شود، موجب شود تا پکن منطقه ممنوعه هوایی را در دریای جنوبی چین اعلام کند.

چین در سال 2013 میلادی نیز در دریای شرقی چین منطقه ممنوعه هوایی تعیین کرده و از تمامی هواپیماها خواسته است تا تعیینات کامل خود و جهت پروازی را به چین اطلاع دهند.

ورک در ادامه اضافه نمود: آمریکا ایجاد منطقه ممنوعه در دریای جنوبی چین را به رسمیت نمی شناسد، همان طور که ایجاد منطقه ممنوعه در دریای شرقی چین را به رسمیت نشناخته است.

وی گفت: ما بر این باوریم که این اقدامات هیچ پایه و اساسی در قوانین بین المللی ندارد و بارها اعلام کرده ایم که در مناطقی که قوانین بین المللی اجازه دهد، پرواز خواهیم کرد و به کشتیرانی ادامه خواهیم داد.

معاون وزیر دفاع آمریکا تأکید کرد: ما به مقام های چینی اعلام کرده ایم که فکر می کنیم اعلام منطقه ممنوعه در دریای جنوبی چین، بی ثبات کننده است. ما ترجیح می دهیم که همه ادعاهای مطرح شده در مورد دریای جنوبی چین به وسیله میانجیگری حل و فصل شود، نه زور یا تقابل.

روابط چین و آمریکا نیز به خاطر اقدامات پکن در ساخت جزایر مصنوعی در دریای جنوبی چین به شدت تیره و تار شده است. آمریکا چندین بار خواهان متوقف شدن اقدامات چین در این منطقه شده است. آمریکا همچنین با اقدامات تحریک آمیزی مثل نزدیک کردن کشتی های جنگی خود به جزایر مصنوعی چین در دریای جنوبی چین، عملاً قصد تحریک پکن را داشته است.

چین مسئله مالکیت 90 درصد دریای جنوبی چین را مطرح کرده و سعی کرده است تا با ساخت جزایر مصنوعی این موضوع را تقویت کند. فیلیپین، تایوان، مالزی، برونئی و ویتنام نیز بحث مالکیت بخشی از این دریا را مطرح کرده اند.

19

منبع: تسنیم
انتشار: 30 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 712

به "آمریکا منطقه ممنوعه دریای جنوبی چین را به رسمیت نمی شناسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا منطقه ممنوعه دریای جنوبی چین را به رسمیت نمی شناسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید