آ.سه.آن: اقدامات پکن در دریای چین جنوبی صلح و امنیت را تضعیف می نماید

به گزارش مجله جگوار، سران کشورهای عضو آ.سه. آن در بیانیه ای اعلام کردند، اقدامات چین در جزایر دریای مورد مناقشه چین جنوبی ممکن است صلح، امنیت و ثبات را در این منطقه تحت تاثیر قرار دهد.

آ.سه.آن: اقدامات پکن در دریای چین جنوبی صلح و امنیت را تضعیف می نماید

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (خبرنگاران) به نقل از خبرگزاری فرانسه، این بیانیه که هنوز به صورت عمومی منتشر نشده است، از سوی کشورهای عضو مجمع کشورهای جنوب شرق آسیا(آ.سه.آن) که برای برگزاری نشست سالانه خود در مالزی جمع شده اند، آماده شده است.

در این بیانیه آمده است: ما در نگرانی هایی که بعضی کشورها نسبت به ادعاهای مطرح شده در دریای چین جنوبی نقطه مشترک داریم؛ اقداماتی که اعتماد و اطمینان را تضعیف می نماید و ممکن است صلح، امنیت و ثبات را در منطقه تحت تاثیر قرار دهد.

این نشست روز دوشنبه در کوالالامپور در حالی شروع شد که تصاویر جدید ماهواره ای حاکی از افزایش احیاسازی اراضی در دریای چین جنوبی توسط چین است.

این در حالی است که بعضی اعضای آ سه آن از حمله ویتنام، فیلیپین، مالزی و برونئی نیز نسبت به این منطقه غنی از ذخایر انرژی و دریایی ادعاهایی دارند. اما دولت پکن مدعی است که تقریباً تمامی این دریا متعلق به این کشور است و بر این اساس فعالیت های خود را در این آب ها افزایش داده است.

در همین حال مالزی نیز به عنوان رئیس دوره ای این نشست طی بیانیه ای از وزرای خارجه کشورهای منطقه خواست تا به وسیله مکانیزم های گفت وگو بین چین و این بلوک با این مساله روبرو شوند.

پیش از این نشست فیلیپین از اعضای این بلوک خواسته بود تا سرانجام در مقابل پکن بایستند و خواهان سرانجام اقدامات آن در دریای چین جنوبی شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 464

به "آ.سه.آن: اقدامات پکن در دریای چین جنوبی صلح و امنیت را تضعیف می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آ.سه.آن: اقدامات پکن در دریای چین جنوبی صلح و امنیت را تضعیف می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید