آیا هوش مصنوعی تصمیمات ما را مدیریت می نماید؟

به گزارش مجله جگوار، با وجود این که مدت زیادی از ورود هوش مصنوعی به زندگی ما نمی گذرد، اما به نظر می رسد هوش مصنوعی به یکی از مهمترین بخش های زندگی ما تبدیل شده و حتی به نظر می رسد این هوش مصنوعیست که تصمیمات ما را مدیریت می نماید.

آیا هوش مصنوعی تصمیمات ما را مدیریت می نماید؟

دستیار گوگل، سیری اپل یا آمازون الکسا می توانند از شناخته شده ترین دستیار های صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی باشند.

هوش مصنوعی و دستیاران مجازی به طور مداوم در حال تصفیه هستند و ممکن است به زودی برای شما قرار دیدار بگذارند، توصیه های پزشکی ارائه دهند یا سعی نمایند یک بطری آب میوه به شما بفروشند. اگرچه فناوری هوش مصنوعی برای توسعه مهارت های اجتماعی هم تراز با مهارت های ما راهی طولانی پیش رو دارد، اما بعضی از مدل های هوش مصنوعی درک درستی از زبان را نشان داده اند و می توانند کار های تعاملی نسبتاً پیچیده ای را به اتمام برسانند.

مردم عموماً باور ندارند که دستگاهی مصنوعی می تواند اهداف و خواسته های انسانی را درک کند. اغلب الگوریتم های هوشمند می توانند پس از مدتی ضمن الگوسازی از رفتار های کاربران، این رفتار ها را پیش بینی کند. تحقیقات نشان می دهد که افراد توصیه های هوش مصنوعی را در حوزه های مختلف می پذیرند.

بیشتر ما معتقدیم که انسان ها اراده آزاد دارند، اما به نظر می رسد این روز ها هوش مصنوعی است که می تواند در تصمیم گیری انسان ها تاثیرگذار باشد. بعضی منتقدان هوش مصنوعی می گویند این موضوع اراده آزاد انسان ها را تحت تاثیر می گذارد. اما بعضی دیگر معتقدند پیش بینی رفتار انسان ها می تواند به عنوان نقطه قوت هوش مصنوعی در نظر گرفته گردد.

در آینده احتمالاً انواع مختلفی از هوش مصنوعی و ربات ها را خواهیم دید. آن ها ممکن است آشپزی نمایند، غذا سرو نمایند، به ما ماشین بفروشند، در بیمارستان از ما پرستاری نمایند و حتی به عنوان یک دوست کنار شما بنشینند. درک اینکه چگونه هوش مصنوعی بر تصمیمات ما تأثیر می گذارد مهم است، بنابراین می توانیم هوش مصنوعی را تنظیم کنیم تا از خود در برابر آسیب های احتمالی محافظت کنیم.،انتخاب

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 11 آذر 1399 بروزرسانی: 11 آذر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 1319

به "آیا هوش مصنوعی تصمیمات ما را مدیریت می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا هوش مصنوعی تصمیمات ما را مدیریت می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید