آیپد پرو 2020 اپل، قدرتمندتر، سریع تر و بهترین جایگزین برای لپ تاپ

به گزارش مجله جگوار، آیپد های جدید شرکت اپل بهترین تبلت ارائه شده هستند و با توجه به مشخصات خود، می توانند جایگزین مناسبی برای لپ تاپ ها باشند.

آیپد پرو 2020 اپل، قدرتمندتر، سریع تر و بهترین جایگزین برای لپ تاپ

به گزارش خبرنگار ، شرکت اپل آیپد های سال جاری خود را معرفی نموده است و توانسته است یکی از بهترین محصولات خود را در طول چند سال اخیر رونمایی کند که توجه بسیاری از هواداران این تبلت های قدرتمند را به خود جلب نموده است. آیپد پرو 2020 معینات خیلی خوبی دارد که نسخه 12.9 اینچی آن با داشتن یک قلم هوشمند، یک صفحه کلید Magic و در نهایت، یک Trackpad که می تواند به جای موس استفاده گردد، می توان گفت یک قدم دیگر به جایگزین شدن برای لپ تاپ ها نزدیک تر شده است. در ادامه، با ما همراه باشید تا این محصول را با هم نقد و آنالیز کنیم.

آیپد پرو 2020 با اضافه کردن Trackpad، موس و کیبورد تواسنته است به احتیاج های زیاد کاربران آیپد پاسخ دهد. iOS 13.2 هوشمندانه طراحی شده است چرا که برای سیستم های لمسی به خوبی کار می نماید. برای بعضی از افراد، وجود Trackpad کافی است تا آن را به جای لپ تاپ استفاده نمایند و با این تفاسیر می توان گفت iPad Pro 2020 رقیب سرسخت Surface Pro 7 مایکروسافت است. برای افراد دیگر، آیپد پرو 2020 یک نسخه ارتقا یافته از نسخه های سال قبل آیپد است که باز هم به عنوان بهترین تبلت دنیا شناخته می گردد. با داشتن پردازنده A12Z Bionic اپل عملکرد این دستگاه کمی بهبود یافته است و نقطه قوت آن می تواند دوربین دستگاه باشد که توانسته است واقعیت افزوده را نسبت به قبل طبیعی تر کند.

قیمت و انواع آیپد پرو 2020

مهمترین فاکتور انتخاب یک دستگاه هوشمند برای کار، قیمت یک محصول است. قیمت آیپد پرو 12.9 اینچی از 999 دلار شروع می گردد که این مدل با تجهیز به ارتباط وای فای و حافظه داخلی 128 گیگابایتی ارائه می گردد. قیمت هرکدام از این دستگاه ها با دو برابر شدن حافظه داخلی، 200 دلار افزایش می یبد و بدین ترتیب، نسخه 256 گیگابایتی آن، 1099 دلار و نسخه یک ترابایتی آن 1499 دلار قیمت دارد. در کنار این مدل، مدل سیمکارت خور این تبلت ها هم ارائه می شوند که با فناوری ارتباطی 4G LTE، قیمت آن ها 150 دلار افزایش می یابد که نسخه یک ترابایتی آن 1649 دلار می ارزد.

قیمت های ذکر شده فقط برای تبلت در نظر گرفته شده اند. لوازم جانبی این تبلت ها هم هرکدام جداگانه باید خریداری شوند. قلم هوشمند اپل، Apple Pencil نسل دوم 129 دلار قیمت دارد در حالی که صفحه کلید هوشمند آن 199 دلار است. البته محصول قابل توجه اپل همراه با تبلت جدید خود، صفحه کلید مجیک این تبلت همراه با Trackpad آن است که قرار است از ماه می با قیمت 349 دلار فروخته گردد.

طراحی آیپد پرو 2020

اپل تغییر چندانی در طراحی نسخه جدید آیپد پرو نسبت به نسخه قبلی آن ایجاد ننموده است. این تبلت که در دو رنگ خاکستری و نقره ای فراوری شده، دارای بدنه ای آلومینیومی است و به جز دوربین های پنل پشتی از نظ ظاهر شبیه به نسخه سال پیش خود است. دوربین آیپد پرو 12.9 اینچی دارای دو لنز است که در کنار اسکنر لیدار (Lidar) این تبلت گذاشته شده اند. در پنل جلویی iPad Pro 2020، نسبت نمایشگر به بدنه بیشتر شده است و دیگر هیچ دکمه بازگشت به صفحه اصلی برای این دستگاه در نظر گرفته نشده است. اگر به یاد داشته باشید، در نسخه سال 2018، دکمه بازگشت به صفحه اصلی جای خود را به جسچر های اپل داد و این دکمه از آن به بعد منسوخ شد.

لبه سمت راست این تبلت دارای دو دکمه حجم صدا است که کنار آن یک نوار مغناطیسی طراحی شده است که برا نگه داشتن و شارژ کردن Apple Pencil به کار گرفته خواهد شد. بالا و پایین این دستگاه هم اسپیکر های آیپد پرو تعبیه شده اند که بتوانند کیفیت صدای بهتری را برای مدیا ارائه دهند. جرم این دستگاه 1.4 پوند است که به نظر می رسد در این مورد توانسته است رقیب خود Surface Pro 7 مایکروسافت را شکست دهد.

پورت های iPad Pro

آیپد پرو فقط یک پورت USB-C را در پایین دستگاه در نظر گرفته است. اپل برای اکوسیستم محصولات خود اعتبار خاصی را کسب نموده است، اما کسانی که iPhone 11 دارند، با مشکل روبرو خواهند شد، چون باید دو شارژر برای تبلت و گوشی خود داشته باشند. محتمل است اپل آیفون 12 را با پورت USB-C فراوری کند و برای همواره با پورت Thunderbolt خداحافظی کند. متأسفانه، iPad Pro جک 3.5 میلیمتری صدا ندارد و Thunderbolt 3 هم در این دستگاه پشتیبانی نمی گردد. نداشتن جک 3.5 میلیمتری صدا می تواند یک نقطه ضعف برای این تبلت باشد.

نمایشگر آیپد پرو

شایعه شده است که اپل در مک ها و آیپد های سال 2021 خود از نمایشگر های mini-LED استفاده کند، اما این شایعه با معرفی شدن آیپد پرو فراموش شد چرا که آیپد پرو 2020 دارای یک نمایشگر 12.9 اینچی با رزولوشن 2732 در 2048 است. این نمایشگر استثنایی می تواند رنگ ها را به صورت واضح نشان دهد و دلیل صفحه خانه آیپد به همین خاطر است که رنگ ها در آن به وضوح دیده شوند. این نمایشگر دارای روشنایی صفحه 559 نیت است؛ این در حالی است که Surface Pro 7 دارای روشنایی 395 نیتی و نمونه سال 2018 آیپد پرو روشنایی 484 نیتی داشتند.

عملکرد آیپد 2020 اپل

پردازنده A12Z Bionic داخل آیپد پرو 2020 چندان ارتقای چشمگیری نسبت به پردازنده A12X Bionic نسخه سال 2018 این دستگاه به حساب نمی آید، اما نسبت به نسخه قبلی پیشرفتی داشته است. آبپد پرو نسبت به لپ تاپ های مورد آزمایش نهاده شده شده، قدرت بیشتری از خود نشان داده است. A12Z Bionic دارای یک هسته بیشتر در پردازنده گرافکی خود است که عملکرد گرافیکی این دستگاه را بالاتر خواهد برد. در هنگام آزمایش با باز کردن یک بازی و چند تب در کروم و موسیقی گوش دادن، این تبلت هیچ لگی نداشت و تأخیری در باز کردن برنامه ها نشان نداد.

آیپد پرو 2020 در بنچمارک های مختلف مورد آزمایش نهاده شده است و در آزمایش کلی Geekbench 5 توانست امتیاز 4720 را دریافت کند. این عملکرد از Surface Pro 7 و نسخه سال 2018 این تبلت بسیار بیشتر بود. البته، باید گفت که Srface Pro 7 با پردازنده Core i7 و حافظه رم 16 گیگابایتی توانست از این آزمایش سربلند بیرون بیاید و امتیاز بهتری کسب کند. همچنین باید گفت که ویرایشگران ویدیو با این تبلت تنها به 34 ثانیه زمان احتیاج داشتند تا بتوانند ویدیو های 4K خود را به ویدیو های 1080 تبدیل نمایند.

گرافیک هم یکی از نقاط قوت آیپد پرو 2020 به حساب می آید، چون زمانی که پردازنده کرافیکی این تبلت در BaseMark GPU مورد آزمایش نهاده شد، توانست امتیاز 21009 را دریافت کند که نسبت نسخه قبلی خود، امتیاز خیلی بهتری را نشان می دهد.

عمر باطری آیپد پرو

آزمایش های مختلف روی باطری آیپد پرو انجام شد و نتایج این آزمایش ها نشان داد که باطری این دستگاه هوشمند قادر است در زمان وبگردی با وای فای و روشنایی 150 نیتی صفحه نمایش، حدود 10 ساعت و 16 دقیقه دستگاه را روشن نگه دارد. این قدرت باطری از Surface Pro 7 با زمان 7 ساعت و 20 دقیقه بیشتر است، اما بسیار کمتر از نسخه 2018 آیپد پرو است. باطری آیپد پرو 2018 دستگاه را در حالت مشابه تا 13 ساعت و 14 دقیقه روشن نگه می داشت.

این مدت زمان روشن ماندن در هنگام بازی کردن و فیلم دیدن با روشنایی 75 درصد نمایشگر، به 6 ساعت و 30 دقیقه کاهش می یابد.

دوربین های iPad Pro

عکس دریافت با استفاده از یک تبلت کمی مسخره به نظر می رسد، اما حداقل، با دوربین های باکیفیت iPad Pro می توانید مخاطبان خود را حیرت زده کنید. دوربین اصلی آیپد پرو لنز 12 مگاپیکسلی با گگرددگی دیافراگم f/1.8 دارد و دوربین دوم ان هم 10 مگاپیکسل است که گگرددگی دیافراگم آن f/2.4 است و وظیفه دارد تصاویر رنگارنگ و شارپ ثبت کند. این دوربین ها می توانند جزئیات را به خوبی نشان دهند، ولی دقت در رنگ را نمی توان در تصاویر ثبت شده با این دوربین ها نشان داد. دوربین سلفی آیپد پرو هم لنز 7 مگاپیکسلی با گگرددگی دیافراگم f/2.2 دارد. این دوربین برخلاف قدرت کمی که دارد، این توانایی را دارد تا جزئیات محیط را به بهترین شکل نشان دهد.

نکته جالبی که درباره ماژول پشتی دوربین آیپد پرو وجود دارد، سنسور لیدار آن است. این سنسور وظیفه دارد تا از لیزر استفاده کند تا فاصله بین دو جسم را اندازه بگیرد تا بتواند یک نقشه از محیط تهیه کند. در آیپد، حسگر لیدار برای واقعیت افزوده (AR) مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر این، لیدار به توسعه دهندگان واقعیت افزوده یاری می کند تا ابزار دقیق تر و سریعتری برای برنامه های همه جانبه بسازند. در آزمایش ها معین شد که این سنسور توانایی بالایی در واقعیت افزوده دارد.

نتیجه

آیپد پرو 2020 بهترین تبلتی است که در حال حاضر در دنیا وجود دارد. این تبلت یک نمایشگر زیبا، سرعت عملکرد بالا، اسپیکر های قوی، دوربین تقویت شده و سنسور لیدار مخصوص نسل بعدی سنسور های دوربین دارد. درست است که قیمت آن بسیار بالا است، ولی با این وجود، همان قدرت و عملکردی را دارد که Surface Pro 7 مایکروسافت دارد و در بعضی موارد از آن بهتر هم هست.

توصیه متخصصان حوزه فناوری این است که افرادی که iPad Pro 2018 را دارند بهتر است نسخه جدید ان را نخرند و بهتر است فقط لوازم جانبی آن را برای آن تبلت فراهم نمایند و iOS 13.2 را روی دستگاه خود نصب نمایند. خریدن صفحه کلید مجیک آیپد و قلم هوشمند اپل ارزان تر به نظر می آید تا این که یک آیپد جدید را با تمام لوازم جانبی آن تهیه کرد. در کنار این ها، پردازنده A12Z Bionic تنها کمی نسبت به نسل قبل خود ارتقا یافته است و تفاوت چندانی با آن ندارد. با همه این تفاسیر، اگر کسی تبلت ندارد، آیپد پرو 2020 بهترین انتخاب برای یک تبلت قوی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 3 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 1116

به "آیپد پرو 2020 اپل، قدرتمندتر، سریع تر و بهترین جایگزین برای لپ تاپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیپد پرو 2020 اپل، قدرتمندتر، سریع تر و بهترین جایگزین برای لپ تاپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید