گوگل به روزرسانی های تازه ای برای کروم ارائه می نماید

به گزارش مجله جگوار، کروم پرکاربردترین مرورگر دنیا به حساب می آید و حالا گوگل با ارائه به روزرسانی های تازه می خواهد کاربران دلایل بیشتری برای انتخاب این مرورگر داشته باشند.

گوگل به روزرسانی های تازه ای برای کروم ارائه می نماید

با تغییر عمده مرورگر اج مایکروسافت و ارائه آن بر پایه کرومیوم شماری از کاربران ترجیح دادند برای مرور وب، دوباره از خدمات مایکروسافت استفاده نمایند تا کم تر با مشکل اشغال رم روبرو شوند. شاید به همین دلیل است که گوگل تصمیم گرفته تغییرات مهمی در مرورگر خود ایجاد کند و به روزرسانی های عمده ای را برای این نرم افزار محبوب ارائه دهد. پنج مورد از این به روزرسانی های تازه را که در آینده ای نزدیک در کروم خواهیم دید، در این جا مرور می کنیم.

خواندن در آینده

یک ویژگی مهم که TechDows خبر آن را داده بعدا خواندن (Read Later) نام دارد که برای ویندوز، مک، لینوکس و سیستم عامل کروم در دسترس خواهد بود و به کاربران امکان می دهد تا صفحات وب را برای دقیق تر خواندن در آینده، تنها با زدن یک دکمه ذخیره نمایند. این ویژگی هم اکنون در کروم قناری (نسخه پیش نمایش و ناپایدار کروم) با تایپ فرمانی در نوار آدرس در دسترس است.

پشتیبانی از اشتراک گذاری گذرواژه

به نوشته MacRumors، گوگل در حال آوردن یک ویژگی به کروم است تا این مرورگر گذرواژه های ذخیره شده را با برنامه های گوناگون iOS به اشتراک بگذارد. با درنظر دریافت تجربه بسیاری از دارندگان آیفون در زمینه تقسیم داده هایشان در حساب گوگل و iCloud، این ویژگی یک تجربه به مراتب یکپارچه تر در اختیار کاربران کروم قرار می دهد. کاربران برای فعال کردن این ویژگی باید به بخش گذرواژه ها > تکمیل اتوماتیک > Chrome بروند.

  • چطور پسورد فراموش شده را در گوگل کروم پیدا کنیم؟

گروه بندی زبانه ها و ذخیره نیرو

کروم بتا هم اکنون این امکان را به کاربران می دهد که زبانه ها را گروه بندی نمایند. این ویژگی باعث می گردد بتوان چندین زبانه را در یک گروه زبانه ها قرار داد و در فضا صرفه جویی کرد. هرچند با توجه به احتیاجهایی که در این ویژگی حس می شد اکنون گوگل قصد بهبود آن را دارد و این طور که TechDows خبر داده ویژگی جدید باعث می گردد تا زبانه های جمع شده در گروه ها، زمانی که کاربر مشغول مرور آن ها نیست منابع سیستم را مصرف ننمایند.

گوگل ویژگی تازه را با دکمه ای به نام جمع شدن ایستای گروه های زبانه (Tab Groups Collapse Freezing) به مرورگر خود می آورد و کاربران تنها با فشار یک دکمه می توانند در صورت نداشتن احتیاج به یک گروه زبانه، آن را از استفاده منابع سیستم باز دارند.

  • روش استفاده از گروه بندی تب ها؛ بهترین قابلیت کروم در سال های اخیر

میان بُرهای هوشمند

به گزارش TheWindowsClub گوگل کروم و مایکروسافت اج به زودی از کنش های متنی هوشمند برای برنامه های پیش رونده وب (PAWs) یا به عبارت ساده تر اپلیکیشن های تحت وب، پشتیبانی می نمایند. این ویژگی به کاربران امکان می دهد که بدون باز کردن و طی مسیری معین در نرم افزار، تنها با یک میان بُر به بخش مورد نظر دسترسی داشته باشند.

برای نمونه با ارائه این به روزرسانی اگر از وب اپ توییتر مبتنی بر کروم یا اج بهره ببرید، با کلیک راست بر روی آیکون آن، مرورگر به طور اتوماتیک گزینه هایی مانند ایجاد توییت، دیدن هشدارها، فرستادن پیغام خصوصی و کاوش داغ ترین ها را در منو نمایش می دهد. این ویژگی نوعی هوشمندی را برای وب اپلیکیشن به همراه دارد که کاربران اندروید و آیفون پیش از این با فشار طولانی مدت روی آیکون برنامه های نصب شده تجربه می کردند.

امنیت بایومتریک پیشرفته

به گفته 9to5Mac گوگل اعلام نموده که به تدریج ویژگی پشتیبانی بایومتریک را هنگام پرداخت با کارت در اندروید فعال می نماید. پیش از این کاربران حتی با وجود ذخیره کردن معینات کارت در کروم، مجبور بودند برای وارد کردن کد اعتبارسنجی (CVV2یا CVC یا دیگر موارد بسته به نوع کارت اعتباری) به کارت خود دسترسی داشته باشند. اکنون کروم به سادگی از حسگر اثر انگشت یا سیستم تشخیص چهره گوشی استفاده خواهد نمود تا احتیاجی به این مراحل نباشد. انتظار می رود این ویژگی برای لپ تاپ ها و رایانه های شخصی دارای حسگرهای زیستی در آینده فعال گردد.

علاوه بر این امکانات تازه، گوگل به روزرسانی های دیگری نیز برای بهبود عملکرد ارائه خواهد داد تا کار با کروم در سیستم عامل های مختلف آسان تر گردد.

منبع: Forbes

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 3 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 1179

به "گوگل به روزرسانی های تازه ای برای کروم ارائه می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوگل به روزرسانی های تازه ای برای کروم ارائه می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید