ابراز امیدواری مشاور اخراجی ترامپ به تکرار دوره رئیس خود

به گزارش مجله جگوار، خبرنگاران : مایکل فلین مشاور پیشین امنیت ملی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به شبکه فاکس نیوز گفته است که دوره رئیس سابقش صد درصد برای چهار سال دیگر ادامه خواهد یافت.

ابراز امیدواری مشاور اخراجی ترامپ به تکرار دوره رئیس خود

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، روزنامه ایندیپندنت اعلام نمود؛ فلین که در اوایل دوره ریاست جمهوری کنونی آمریکا، مدت کوتاهی (24 روز) سمت مشاور امنیت ملی را برعهده داشت، با اشاره به شکایت های گروه وکلای ترامپ برای باطل کردن و تغییر دادن نتیجه انتخابات، گفته ترامپ راه های بسیاری برای ادامه دوره ریاست جمهوری اش در چهار سال آینده دارد.

اما کوشش های حقوقی تیم وکلای ترامپ با طرح 50 شکایت برای ابطال و تغییر دادن نتیجه انتخاباتی که جو بایدن در آن با 306 رای مجمع انتخاباتی در برابر 232 رای ترامپ، پیروز شد، تا به امروز هیچ نتیجه مثبتی به همراه نداشته و قرار است مجمع گزینشگران ایالات متحده امروز (دوشنبه) رسما پیروزی بایدن را در انتخابات سوم نوامبر (13 آبان ماه) تائید کند و کاخ سفید از 20 ژانویه (اول بهمن ماه) تحویل او خواهد شد.

فلین ژنرال بازنشسته ارتش ایالات متحده که مدت کوتاهی در سال 2017میلادی مشاور رئیس جمهوری بود، در پی اعتراف به 2 بار دروغ گویی به پلیس فدرال آمریکا اف بی آی در تحقیقات مربوط به مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 و محکوم شدن به زندان، در 27 نوامبر (7 آذر ماه) توسط ترامپ عفو شد.

فلین که در مبارزات انتخاباتی 2016، آشکارا از ترامپ در برابر هیلاری کلینتون رقیب دموکرات حمایت می کرد، در این مصاحبه برای نخستین بار از امیدواری خود به تکرار ریاست جمهوری ترامپ در گردهمایی ها و تظاهرات طرفداران او در واشنگتن در پی مخالفت دیوان عالی با پذیرش شکایت ایالت تگزاس برای ابطال پیروزی بایدن سخن گفت.

فلین در گردهمایی تظاهرکنندگان گفت که شهروندان در باره معین رئیس جمهوری آینده ایالات متحده تصمیم می گیرند، نه دادگاه ها.

به گفته سی ان ان؛ عفو فلین از سوی ترامپ از نظر بعضی، می تواند پیش درآمدی بر خود بخگرددگی ترامپ باشد و تصور می گردد او به دنبال عفو نزدیکان و اطرافیان و از جمله بخگرددگی شخص خود است.

سی ان ان اضافه کرد:بعضی منابع خبری به این شبکه گفته اند که ترامپ مدتی است از اطرافیان خود درباره عفو نزدیکان و بستگان خود پرسش هایی مطرح نموده است.

تحلیلگر این شبکه خبری اضافه کرد: در دوره ترامپ شاهد فشار مداوم بر هنجارهای دموکراسی و عرف ریاست جمهوری در آمریکا بودیم و این اقدام که می تواند منطبق بر قانون اساسی آمریکا است، بی سابقه خواهد بود.

در پی عفو مایکل فلین از سوی ترامپ که پیش تر از سوی خود وی، از سمت مشاور امنیت ملی اخراج شده بود، سیاستمداران آمریکایی به آن واکنش نشان داده و آدام شیف رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان ترامپ را به سوء استفاده از اختیارات بخشش ریاست جمهوری متهم کرد.

شیف که نماینده دموکرات از ایالت کالیفرنیا است در ادامه این پیغام نوشت: این بار وی مایکل فلین را مورد عفو قرار داد، فردی که درباره مخفی کاری خود با روس ها، دروغ گفت.

مذاکرات مخفیانه فلین با سفیر روسیه در واشنگتن در سال 2016 یعنی قبل از سوگند یاد کردن ترامپ در سِمت رئیس جمهوری، اساس تحقیقات رابرت مولر بازپرس ویژه پرونده اتهام مداخله مسکو در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا بود.

ترامپ که با اطلاع از این موضوع، بلافاصله فلین را اخراج کرد، همیشه مدعی شد که این پرونده تحقیقاتی، حقه سیاسی است و فلین که ژنرال سابق ارتش و رئیس آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا بوده، فرد خوبی است.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 20 دی 1399 بروزرسانی: 20 دی 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 1405

به "ابراز امیدواری مشاور اخراجی ترامپ به تکرار دوره رئیس خود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابراز امیدواری مشاور اخراجی ترامپ به تکرار دوره رئیس خود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید