اجرای تغییرات گسترده در کابینه مصر

به گزارش مجله جگوار، مجلس مصر با برکناری و انتصاب تعدادی از وزرای کابینه که به پیشنهاد رئیس جمهور این کشور معرفی شده اند، موافقت کرد.

اجرای تغییرات گسترده در کابینه مصر

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مجلس مصر امروز (یکشنبه) با طرح پیشنهادی رئیس جمهور و نخست وزیر این کشور برای انجام تغییرات در کابینه موافقت کرد و بدین گونه یازده وزارت دچار شاهد تغییر وزیر شد.

به نوشته وبگاه الیوم السابع، طبق قانون مصر، رئیس جمهور می تواند پس از مشورت با نخست وزیر دست به تغییرات در کابینه بزند و در نامه ای به مجلس خواهان تصویب آن گردد و با رأی یک سوم نمایندگان مجلس، تغییرات در کابینه عملی می گردد.

بنابر تغییرات انجام شده، مصطفی کمال مدبولی نخست وزیر مصر ضمن ابقا در پست خود، وزارت امور سرمایه گذاری و اصلاحات اداری را نیز به دست می گیرد و وزارتخانه های گردشگری و آثار باستانی، دادگستری، برنامه ریزی و توسعه مالی، همکاری بین المللی، رسانه ها، فرودگاههای مسافربری، وزارت همبستگی، کشاورزی، تجارت و صنعت و وزارت امور مجلس شاهد تغییر در سطح وزیر خواهند بود.

کابینه مصر از 33 وزارتخانه تشکیل شده که با احتساب تغییرات امروز می توان گفت که وزرای 22 وزارتخانه در پست خود ابقا شده اند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 680

به "اجرای تغییرات گسترده در کابینه مصر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای تغییرات گسترده در کابینه مصر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید