از آیفون SE تا گوگل پلاس و موزیکالی ، خداحافظی با محصولاتی که در سرانجام سال 2018 منقرض یا فراموش می شوند

به گزارش مجله جگوار، بزرگان دنیا تکنولوژی هر سال با خاتمه یافتن سال، مژده می دهند که از محصولاتی جدید در سال آتی رونمایی می نمایند. اما گاهی برخی محصولات نیز با خاتمه سال منقرض می شوند.

از آیفون SE تا گوگل پلاس و موزیکالی ، خداحافظی با محصولاتی که در سرانجام سال 2018 منقرض یا فراموش می شوند

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، شاید نام برخی از پلتفرمها، ممحصولات یا ابزارهایی که در ادامه به آنها اشاره می کنیم برایتان نا آشنا یا آشنا باشد. شاید با برخی کار نموده باشید و برخی دیگر را اصلا نشناسید، اما همه این محصولات نقاط مشترکی دارند؛ عدم محبوبیت و اقبال. درواقع برخی از این محصولات توسط شرکت ارائه دهنده منقضی شده اند و برخی دیگر به علت عدم استقابل احتمالی کاربران در سال آینده میلادی جایی ندارند:

آیفون SE

اپل درست زمانی فاتحه آیفون های سری SE را خواند که در ماه سپامبر اقدام به نمایش 3 مدل گوشی جدید خود کرد. گوشی هایی جذاب و پر زرق و برق که باعث شدند سری SE به کلی به حاشیه رانده گردد و بر اساس اعتقاد بسیاری از کارشناسان در سال 2019 صندلی چندانی برایشان وجود ندارد.

Kindle Voyage

آمازون بی سر و صدا در ماه جولای فروش Kindle Voyage، یعنی کتابخوان الکترونیک خود را با یک صفحه نمایش شیشه ای شروع کرد. اما متاسفانه آمار فروش این محصول اصلا رضایت بخش نبود و بعید به نظر می رسد در امسال نیز تغییر چندانی را تجربه کند.

YouTube Annotations

اگر به یاد داشته باشید در روزهای قدیم یوتیوب به شما اجازه می داد فیلم های مورد علاقه خود را به صورت دانه ای تماشا کنید اما مدتی است که ناگهان یک مستطیل زشت سیاه ظاهر می گردد و شما را تشویق می نماید که کلیک کنید تا اشتراک بگیرید یا روی پیوند دیگری کلیک کند. این موارد با اعتراض شدید کاربران به مرور کم شد و یوتیوب رسما اعلام نموده که همه این پیشنهادها را درماه ژانویه 2019 رسما پاک خواهد نمود.

Apple Music Connect

اگر محصولات اپل را استفاده می کنید و می دانید Apple Music Connect چیست؟ پس شما در مسیر درست هستید. این پلت فرم به عنوان یک خوراک اجتماعی برای هنرمندان در سال 2015 راه اندازی شد. اما بسیاری معتقدند که این پلتفرم جایی در سال 2019 ندارد.

Digg

پلتفرم خبری Digg یک خبرخوان حرفه ای است. هدف این برنامه انتخاب داستانهایی مخصوص مخاطبان اینترنتی مانند علم، مسائل سیاسی و موضوعات اینترنت وایرال است. اما به نظر می رسد این خبرخوان علیرغم همه تلاشی که تا کنون ترتیب داده چندان محبوب نیست.

FilmStruck

پلتفرمی که همانطور که از نامش پیداست ویژه فیلمبازها است. انتخاب های کلاسیک معمولا از محبوب ترین انتخاب های کاربران این پلتفرم است. اما هم اکنون این پلتفرم محبوبیت روزهای گذشته را ندارد.

Musical.ly

اگر بگوییم که موزیکالی تقریبا یا حتی کاملا مرده است، اغراق ننموده ایم. این روزها تعداد برنامه های مشابه موزیکالی با امکانات چند برابر موزیکالی تا حدی بالا رفته که اساسا دیگر نمی توان موزیکالی را یک گزینه ویژه محسوب کرد. گزینه ای که علیرغم حضور پر شور در شبکه های اجتماعی اکنون رو به فراموشی می رود.

Nintendo Miitomo Network

درست دو سال پس از راه اندازی این برنامه، نینتندو تصمیم گرفت تا ماه مه برنامه Miitomo را قطع کند. این در حالی است که برخی از کاربران نینتندو معتقد بودند اتفاقا این برنامه مثبت است.

Path

پلتفرم یا شبکه اجتماعی Path یکی دیگر از مهره های سوخته دنیای فناوری است. این پلتفرم در سال 2010 توسط یکی از کارکنان سابق فیس بوک، به عنوان فضایی بسته و صمیمی،افتتاح شد اما اکنون و در آستانه سال 2019 هیچ حرفی برای گفتن ندارد.

Google+, Inbox, URL Shortener, Allo

امسال را می توان سال خانه تکانی گوگل نامید چرا که به شکل پیاپی خبر تعطیلی اپلیکیشن پیام رسان Allo، URL shortener Google و پیام رسان خود را تا ماه مارس 2019 اعلام نمود. البته در ماه اکتبر، گوگل اعلام نمود که شبکه اجتماعی Google+ خود را تعطیل خواهد نمود،اما علت خاصی مطرح نکرد. مدتی پس از آن معلوم شد که داده های تا 500،000 کاربر در این شبکه اجتماعی به خطر افتاده است

منبع: انتخاب
انتشار: 26 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 121

به "از آیفون SE تا گوگل پلاس و موزیکالی ، خداحافظی با محصولاتی که در سرانجام سال 2018 منقرض یا فراموش می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از آیفون SE تا گوگل پلاس و موزیکالی ، خداحافظی با محصولاتی که در سرانجام سال 2018 منقرض یا فراموش می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید