اسپانیا به سرنوشت یونان گرفتار خواهد شد

به گزارش مجله جگوار، خبرنگاران: وزیر دارایی سابق یونان هشدار داد که اگر دولت اسپانیا نیز سیاست های ریاضتی شبیه یونان را دنبال کند، سرنوشتی مشابه آتن در انتظار مادرید خواهد بود.

اسپانیا به سرنوشت یونان گرفتار خواهد شد

سفر با تور ارزان یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، یانیس واروفاکیس وزیر دارایی سابق یونان در مصاحبه با روزنامه چپگرای ال پایس اسپانیا تاکید نمود که اگر سیاست های ریاضتی که بر یونان تحمیل شد، بر اسپانیا نیز تحمیل گردد، اسپانیا نیز به سرنوشت یونان دچار خواهد شد.

وی در ادامه اضافه نمود: اسپانیایی ها باید به سیاست های اقتصادی و شرایط اجتماعی خود توجه کنند و سیاست های خود را بر اساس آنچه که کشورشان احتیاج دارد، تنظیم کنند، بدون توجه به اینکه در یونان یا سایر کشورها چه اتفاقی می افتد.

واروفاکیس ضمن اشاره به اوضاع اقتصادی و اقتصادی اسپانیا، گفت: خطر تبدیل شدن اسپانیا به یک یونان دیگر همواره وجود دارد و اگر سیاست های اشتباهی که بر یونان تحمیل شد، بار دیگر تکرار گردد، اسپانیا نیز به سرنوشت یونان دچار خواهد شد.

واروفاکیس پس از آنکه یونانی ها در همه پرسی 5 جولای به مفاد بسته نجات اقتصادی پیشنهادی از سوی نهادهای اقتصادی بین المللی رای منفی دادند، از سمت خود کناره گیری کرد.

البته دولت یونان بعدا توافق سختگیرانه تری را که از سوی وزرای دارایی منطقه یورو اعمال شده بود، پذیرفت. در حالی که انتخابات سراسری اسپانیا سال جاری برگزار خواهد شد، ماریانو راخوی نخست وزیر این کشور سعی نموده است تا از مسائل اقتصادی یونان به عنوان ابزاری برای بهبود مدیریت بحران استفاده کند.

راخوی هشدار داده است که اگر حزب تازه کار پودموس بخواهد سیاست های اقتصادی این کشور را پس از انتخابات تغییر دهد، اسپانیا بار دیگر با بحران اقتصادی روبرو خواهد شد.

واروفاکیس گفت: اسپانیا به نوعی از فوتبال بین سیاستمداران راستگرا تبدیل شده است که قصد دارند با استفاده از شرایط یونان، مردم خود را بترسانند.

پیش بینی می گردد که رشد اقتصادی اسپانیا سال جاری به بیش از 3.3 درصد برسد که این رقم دو برابر بیشتر از میانگین رشد اقتصادی کشورهای حوزه یورو خواهد بود. اقتصاد اسپانیا در 5 سال گذشته با رکود و بحران روبرو شده است.

مادرید میخواهد تا کسری بودجه خود را تا سال 2016 میلادی به کمتر از 3 درصد فراوری ناخالص داخلی کاهش دهد. میزان بدهی های دولت اسپانیا نیز سال جاری به 98.5 درصد فراوری اقتصادی خواهد رسید. این رقم برای یونان به بیش از 177 درصد رسیده است.

شرایط بیکاری در اسپانیا به شدت نگران کننده است به طوری که نرخ بیکاری این کشور به بیش از 22 درصد رسیده و این کشور دومین نرخ بالای بیکاری را پس از یونان بحران زده در اختیار دارد.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 4 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 965

به "اسپانیا به سرنوشت یونان گرفتار خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسپانیا به سرنوشت یونان گرفتار خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید