امیر پوردستان: نیروهای مسلح ایران غافلگیر نمی شوند، موقعیت داعش را شناسایی می کنیم؛ تمام گردان ها در مرزها مستقر هستند

به گزارش مجله جگوار، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان ظهر امروز در یادواره شهدای شهرستان خوانسار و گرامیداشت حماسه 25 دی ماه مردم خوانسار اظهار کرد: یکی از درس های بزرگی که حضرت فاطمه الزهرا(س) به ما می دهند درس ولایت مداری است و ابعاد شخصیتی فاطمه الزهرا(س) مانند قبر ایشان گمنام مانده است.

امیر پوردستان: نیروهای مسلح ایران غافلگیر نمی شوند، موقعیت داعش را شناسایی می کنیم؛ تمام گردان ها در مرزها مستقر هستند

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: یکی از مؤلفه های قدرت ایران حضور مردم در صحنه های سیاسی است و حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن بار دیگر اقتدار ایران را به دشمنان نشان می دهد و ضربه نهایی را به دشمن می زنیم.

وی توضیح داد: یکی از اصلی ترین کارهای نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در پادگان های مرزی رصد تمام حرکات دشمنان است؛ راستا هواپیماهای آمریکا و شناورهای آنان در دریای مدیترانه را شناسایی و تحلیل می کنیم و مطمئن باشید نیروهای مسلح ایران غافلگیر نخواهند شد.

اقتدار امروز به سبب خون پاک شهداست

پوردستان ادامه داد: اگر دشمنی بخواهد اراده خودش را عملی کند، با پاسخ کوبنده و پشیمان نماینده نیروهای مسلح روبه رو خواهد شد.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: روح بزرگ، انسان را از بستر گرم بلند می نماید و آرامش دیگران را بر آرامش و آسایش خود ترجیح می دهد و در برابر آماج تیرهای دشمنان ایستادگی می نماید تا دین و اسلام باقی بماند؛ شهدا با همین قاطعیت جنگیدند و مانند امام حسین(ع) صادقانه در طبق اخلاص جنگیدند اما ذلت و خواری ملت را نپذیرفتند و امروز این عزت و اقتدار به سبب خون های پاک شهداست.

وی گفت: شهدا سوختند تا جامعه گرما پیدا نمایند و به راستا خودش برسد و امروز این عزت و سربلندی به برکت خون پاک شهداست؛ اگر امروز نظام جمهوری اسلامی به عنوان ام القرای منطقه شناخته شده و چشم تمامی مستضعفان به ایران دوخته شده، به برکت خون شهداست که در زیر بیرق ولایت حرکت کردند و این اقتدار را سبب شدند.

برنامه های دشمن برای براندازی یکی پس از دیگر درحال اجرا بوده است

پوردستان توضیح داد: دشمن دست بردار نیست و فرایند تهدیدات دشمن از ابتدای پیروزی انقلاب آمریکا در منطقه یکی پس از دیگری طراحی می گردد و رفتار آنان براندازی نظام بوده است.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: کشور ما یک کشور وابسته بود و از همان ابتدای انقلاب آمریکایی ها ایران را تحریم کردند و بلافاصله موج ترور و بمب گذاری راه انداختند و چندین کودتا را ساماندهی کردند و ناامنی هایی را در استان های شرق و غرب شروع کردند.

وی گفت: امروز دشمن با شکل تازه ای از تهدیدات و با جنگ ترکیبی وارد شده است و آمریکایی ها از جنگ ویتنام و خلیج فارس و جنگ دنیای دوم تجربه گرفت و به این نتیجه رسیدند که با جنگ فرسایشی نمی توانند به هدف برسند.

آمریکا جنگ ترکیبی را در دستور کار قرار داده است

پوردستان اضافه کرد: دشمن به وسیله راهبرد ترکیبی به عنوان عملیات سریع و قاطع استفاده کردند و به وسیله فضای فرهنگی و مالی و مجازی هجوم آوردند و مولفه های جنگ ترکیبی نخستین بعد آن تهدیدات شبه سخت است و بازیگران آن گروهک های تروریستی هستند و با تاکتیک ویروسی حمله می نمایند و دومین اقدام آنان این است که نیروهای مقابله نماینده را از بین می برند.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: داعش در اصل برای مقابله با جمهوری اسلامی به وجود آمده و آمریکا وقتی داعش به بلوغ رسید به سمت مرزهای ایران هدایتش کردند و در مرز عراق مستقر شدند، اما موقعیت داعش را ما شناسایی می کنیم و تمام گردان ها در مرزها مستقر هستند.

وی تاکید نمود: ما برای دفاع از مرز جنوبی و شرق کشور طرح آمادگی دفاعی داریم و خط قرمز ستاد کل نیروهای مسلح حفظ مرزهاست و هرکس وارد مرز گردد مورد هدف قرار می گیرد.

اهرم فشار آمریکا در افغانستان با پول عربستان و امارات

پوردستان بیان نمود: فضای نیابتی که آمریکایی ها در کشور ما ایجاد کردند، ممکن است در بعضی مناطق کشور به نوعی برداشته شده باشد اما عمده ترین نیروهای داعش که بالغ بر 7 هزار نفر در خاک افغانستان مستقر هستند و با پول عربستان و امارات سلاح تهیه می نمایند و آمریکایی آن ها را نگه داشتند تا اهرم فشاری برعلیه ایران و سوریه و چین باشند.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: اشراف اطلاعاتی خوبی بر داعش است و موقعیت استقراری آن ها برای ما تعیین است؛ یکی دیگر از مؤلفه های ترکیبی دشمن جنگ نرم است امروز جنگ نرم و فضای سایبری یکی از تاکید های رهبر معظم انقلاب است و دشمن روی آن سرمایه گذاری نموده است.

وی بیان نمود: یکی از مؤلفه های دیگر دشمن جنگ مالی است و دشمن در ابتدای پیروزی انقلاب تحریم مالی کرد و حلقه های تحریم به حدی بود که در دولت ترامپ به آن مادر تحریم ها گفته می گردد؛ امروز دشمن جنگ ارزی را پیاده نموده است و تأکید رهبر معظم انقلاب شکسته شدن آقایی دلار است.

جنگ روانی برای نشان دادن قدرت خود و ناکارآمدی نظام

پوردستان بیان کرد: تحریم ارزی در یک روز 40 درصد اقتصاد چین را فلج کرد و متکی شدن به اقتصاد مقاومتی که یک اقتصاد درون زاست تنها راه مقابله با تحریم هاست.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: به وسیله بیوتروریسم با محورهای ترکیبی جنگ روانی گسترده ای را به وسیله شبکه مجازی منتشر می نماید تا مردم را نگران و ناامید کند و از دست رفت مملکت و ناکارآمد جلوه دهد و خود را قدرت بزرگ دنیا بداند.

وی گفت: امروز آمریکا در ضعیف ترین و بدترین شرایط واقع شده است و در سال 2001 که به غرب آسیا حمله کرد 30 کشور حمایتش می کرد اما دیگر امروز کشور آمریکا در داخل کشور خودش هم با مشکل روبرو است و بدهکارترین کشور دنیاست و از طرفی ناامنی مالی و فرهنگی و تبعیض نژادی در داخل کشورش بیداد می نماید.

منبع: انتخاب
انتشار: 16 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 594

به "امیر پوردستان: نیروهای مسلح ایران غافلگیر نمی شوند، موقعیت داعش را شناسایی می کنیم؛ تمام گردان ها در مرزها مستقر هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امیر پوردستان: نیروهای مسلح ایران غافلگیر نمی شوند، موقعیت داعش را شناسایی می کنیم؛ تمام گردان ها در مرزها مستقر هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید