انفجار بیروت، اعلام آمادگی چین جهت یاری رسانی به لبنان

به گزارش مجله جگوار، در پی وقوع انفجار مهیب در بیروت، وزارت امور خارجه چین ضمن تسلیت به مردم لبنان اعلام نمود پکن آمادگی یاری رسانی به این کشور را دارد.

انفجار بیروت، اعلام آمادگی چین جهت یاری رسانی به لبنان

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در پی وقوع انفجار مهیب در لبنان که خسارات اقتصادی و جانی فراوانی برجای گذاشته است، دولت چین روز چهارشنبه اعلام نمود آماده یاری رسانی به لبنانی ها است.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه سی جی تی اِن سخنگوی وزارت امور خارجه چین ضمن اعلام هم دردی با خانواده های قربانیان انفجار روز سه شنبه در بیروت گفت، پکن آماده یاری رسانی به لبنان است.

در پی انفجار مهیب عصر روز سه شنبه در بیروت تا کنون مرگ بیش از یکصد نفر تایید شده و بیش از 4000 نفر نیز مجروح شده اند.

انفجار بندر بیروت ناشی از منفجر شدن همزمان مقایر زیادی از مواد آتش زا بوده و به گفته شاهدان عینی، ابتداء انفجار کوچک و سپس انفجار شدید اتفاق افتاده است.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد که شدت انفجار در بندر بیروت به قدری مهیب بوده است که ساکنان جزیره قبرس آن را شنیده اند.

دیده بان زمین لرزه اردن اعلام نمود که نیروی انفجار بیروت معادل نیروی زلزله ای با قدرت 4.5 ریشتر بوده است.

فرحان حق، معاون سخنگوی دبیر کل سازمان ملل در مصاحبه با الجزیره گفته 48 نفر از پرسنل سازمان ملل و 27 نفر از خانواده های آنان در انفجار مهیب روز گذشته در بندر بیروت زخمی شده اند.

صبح امروز نیز دفتر دبیر کل سازمان ملل در بیانیه ای گفت این سازمان به طور جدی در حال یاری به لبنان برای مقابله با پیامدهای این فاجعه است.

علاوه بر چین، ایران، کانادا، روسیه و شماری دیگر از کشورهای منطقه و دنیا نیز برای یاری رسانی به دولت و مردم لبنان اعلام آمادگی نموده اند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 1180

به "انفجار بیروت، اعلام آمادگی چین جهت یاری رسانی به لبنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انفجار بیروت، اعلام آمادگی چین جهت یاری رسانی به لبنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید