انگلیس ردیابی افراد دارای علائم COVID-19 را شروع کرد

به گزارش مجله جگوار، دولت انگلستان تأیید نموده است که برای پیگیری شیوع ویروس کرونا، یک برنامه ردیابی مخاطب را راه اندازی نموده است. این برنامه به کاربران امکان می دهد در صورت بروز علائم خود گزارش بیماری را اعلام نمایند و سپس به هر فردی که در مجاورت خود قرار داشته باشد هشدار دهند.

انگلیس ردیابی افراد دارای علائم COVID-19 را شروع کرد

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، وزیر بهداشت انگلیس، مت هانکوک در یک جلسه توجیهی مطبوعاتی روز یکشنبه اظهار داشت که برنامه ردیابی مخاطبان را آغاز خواهد نمود. وی گفت: NHS برای ساخت این برنامه ردیابی همکاری نزدیکی با شرکت های پیشرو در دنیا دارد.

هفته گذشته اپل و گوگل اظهار داشتند که یک API مشترک برای دولت ها برای ساختن برنامه های ردیابی مخاطب ایجاد می نمایند. این در حالی است که NHS از پروژه مشترک گوگل و اپل مطلع نبوده است، اما اکنون آن را در نرم افزار برنامه خود ادغام خواهد نمود. عمل ردیابی مخاطب کاملاً دیجیتالی نیست و اساساً شامل ردیابی افراد بیمار و افرادی است که با آن ها در تماس بوده اند. این واقعیت که اکثریت قریب به اتفاق جمعیت انگلستان صاحب تلفن هوشمندند به معنای تغییر روش ردیابی تماس های دیجیتالی است.

برنامه انگلستان آنالیز می نماید که کدام تلفن ها با استفاده از بلوتوث در تماس نزدیک با بیماران بوده اند. ظاهراً کاربران می توانند در صورت آغاز علائم، به برنامه اطلاع دهند، در این مرحله هشدار زرد را به هرکسی که در مجاورت خود واقع شده است ارسال می نماید. اگر متعاقباً یک کاربر تشخیص رسمی دریافت کند، یک کد تأیید اعتبار برای ورود به برنامه به شما داده می گردد که در این صورت یک هشدار قرمز صادر می نماید.

مت هانکوک گفت که این برنامه به طور ناشناس به سایر کاربران هشدار می دهد و این گزینه را انتخاب می نماید. هانکوک گفت: همه داده ها طبق بالاترین استاندارد های اخلاقی و امنیتی اداره می شوند و فقط برای مراقبت ها و تحقیقات NHS مورد استفاده قرار می گیرند. هانکوک دقیقاً معین نکرد که چه زمانی این برنامه در دسترس خواهد بود، اما بی بی سی گزارش می دهد این برنامه هفته آینده در شمال انگلستان آزمایش اولیه خود را اجرا خواهد نمود.

گزارش های قبلی حاکی از آن است که 60 ٪ از جمعیت بزرگسال انگلستان باید در این برنامه ثبت نام نمایند تا در مبارزه با گسترش ویروس کرونا پیروز باشند. تکنسین ها هشدار داده اند که برنامه های ردیابی مخاطب، گرچه ابزاری مؤثر است، اما جایگزینی مؤثر برای آزمایش ویروس نیست.

منبع: انتخاب
انتشار: 18 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 994

به "انگلیس ردیابی افراد دارای علائم COVID-19 را شروع کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگلیس ردیابی افراد دارای علائم COVID-19 را شروع کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید