ایران مصوبه کنگره آمریکا درباره هنگ کنگ را محکوم کرد

به گزارش مجله جگوار، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران مصوبه کنگره آمریکا درباره هنگ کنگ را محکوم کرد.

ایران مصوبه کنگره آمریکا درباره هنگ کنگ را محکوم کرد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به مصوبه گستاخانه اخیر کنگره آمریکا در خصوص هنک کنگ گفت: این اولین اقدام رژیم آمریکا و کنگره این کشور در اینگونه موارد نیست و جمهوری اسلامی ایران اینگونه اقدامات را مصداق روشن دخالت در امور داخلی کشورها تلقی و محکوم می نماید.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی توضیح داد: حقوق بین الملل، مداخله در امور داخلی کشورها را قاطعانه رد می نماید و متاسفانه تکرار این رفتار از سوی رژیم آمریکا، به ابزاری برای بی ثبات کردن کشورها تبدیل شده است.

موسوی توضیح داد: حق اعتراض از جمله حقوق شهروندان است که بدون هرگونه مداخله خارجی و در چارچوب قانون و نظم عمومی قابل انجام است.

به گزارش فارس، ناآرامی ها در هنگ کنگ از نهم خرداد ماه و در اعتراض به تصویب لایحه استرداد مجرمین در مجلس این کشور شروع شد. این لایحه استرداد مجرمان به چین را میسر می کرد، اما به گفته معترضان موجب به خطر افتادن استقلال هنگ کنگ می شد.

قانون جدید سند 2019 دموکراسی و حقوق بشر در هنگ کنگ به قانون گذاران آمریکایی این اجازه را خواهد داد که علیه مقامات چینی و هنگ کنگی که به گفته آنان حقوق بشر در این منطقه را نقض نموده اند و خودمختاری آن را نادیده گرفته اند، تحریم هایی را وضع نمایند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 360

به "ایران مصوبه کنگره آمریکا درباره هنگ کنگ را محکوم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران مصوبه کنگره آمریکا درباره هنگ کنگ را محکوم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید