برگزاری آیین گرامیداشت هفتادمین سالگرد تأسیس جمهوری خلق چین

به گزارش مجله جگوار، به گزارش خبرنگاران به نقل از رادیو بین المللی چین، شی جینپینگ دبیرکل کمیته مرکزی حزب کمونیست، رییس جمهوری و رییس کمیته مرکزی نظامی چین در این آیین سان دید و تأکید کرد: در 70 سال گذشته مردم چین با همدلی و همگرایی و سختکوشی به دستاوردهای عظیم و قابل توجهی در سطح دنیا رسیده اند. امروز چین سوسیالیست همچنان در شرق دنیا ایستاده و هیچ نیرویی نمی تواند موضع چین را تکان دهد و هیچ نیرویی نمی تواند مانع حرکت جمهوری خلق چین گردد.

برگزاری آیین گرامیداشت هفتادمین سالگرد تأسیس جمهوری خلق چین

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

ساعت 10 صبح سه شنبه، مقامات حزب و دولت چین در ساختمان تیان آن من همراه با نمایندگان محافل مختلف و مردم چین و چینی تبارها در سراسر دنیا هفتادمین سالگرد تأسیس جمهوری خلق چین را گرامی داشتند. پس از شلیک 70 گلوله توپ برای ادای احترام، دهها هزار نماینده از محافل مختلف سرود ملی را خواندند و سپس آیین برافراشتن پرچم ملی برگزار گردید.

در 70 سال گذشته، حزب کمونیست چین با همبستگی مردم اقوام مختلف معجزه چین را ایجاد نموده است. جمهوری چین از کشوری فقیر و ضعیف به دومین قدرت مالی دنیا و به موتور اول رشد اقتصاد دنیای تبدیل شده است. بیش از 700 میلیون جمعیت فقیر از فقر رها شده و سهم چین در امور فقرزدایی بشر به بیش از 70 درصد رسید. این در حالی است که صندلی و نفوذ بین المللی چین به سطح چشمگیری رسیده و کشور روز به روز وارد مرکز صحنه های دنیای شده است...

رییس جمهوری چین تأکید کرد: چین در روند پیشرفت خود باید ضمن پایبندی بر رهبری حزب کمونیست، مردم محوری و راه سوسیالیسم با ویژگی چین، به طور همه جانبه تئوری، خط مشی و رهنمود اساسی حزب را اجرا نموده و با پاسخگویی به خواست مردم برای زندگی دلپذیر و زیبا، امور تاریخی جدیدی بیافریند.

وی گفت: چین در راه پیشرفت خود باید به راهبرد وحدت صلح آمیز، یک کشور دو نظام پایبند باشد و برای حفظ صلح و شکوفایی دارزمدت مناطق هنگ کنگ و ماکائو و پیشبرد توسعه صلح آمیز روابط دو تنگه تایوان تلاش کند. وی از سراسر کشور درخواست کرد با همبستگی برای تحقق نهایی وحدت ملی تلاش نمایند.

رییس جمهوری چین گفت: دیروزِ چین در کتاب تاریخ بشر ثبت شده و امروزِ چین را بیش از یک میلیارد نفر جمعیت چین ایجاد می نمایند و فردای چین حتماً زیباتر خواهد شد. وی از مردم چین درخواست کرد که همبستگی خود را نزدیکتر نموده و پیوسته در راه توسعه جمهوری خلق چین و تحقق اهداف دو سده گرد و تحقق رویای چین تلاش نمایند.

در حاشیه این آیین، رژه باشکوه نیز برگزار گردید. این رژه حدود 80 دقیقه طول کشید. شی جین پینگ سوار بر خودروی نشان هونگ چی (پرچم سرخ) فراوری چین به پرچم حزب کمونیست، پرچم ملی و پرچم نظامی ادای احترام کرد و سان دید.

بنا به گزارشها، این رژه متشکل از 59 تیم با حدود 15 هزار نفر، بیش از 160 فروند هواپیما و 580 دستگاه تجهیزات نظامی برگزار گردید که پردامنه ترین رژه نظامی در چین به شمار می رود و چهره نیروهای ارتش چین پس از اصلاحات و سطح توسعه صنایع علمی و فنی دفاعی و دستاوردهای سازندگی ارتش را نشان می دهد.

پس از رژه، راهپیمایی با شکوهی با حضور 100 هزار نفر و 70 دستگاه گاری بزرگ و آراسته جشنواره در 36 گروه برگزار گردید و آرزوهای نیک برای میهن ابراز شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 329

به "برگزاری آیین گرامیداشت هفتادمین سالگرد تأسیس جمهوری خلق چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری آیین گرامیداشت هفتادمین سالگرد تأسیس جمهوری خلق چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید