برگزاری ویژه برنامه های روز جهانی تالاب ها در همدان

به گزارش مجله جگوار، خبرنگاران/همدان معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان از برگزاری برنامه های ویژه ای به مناسبت فرارسیدن 14 بهمن ماه، روز جهانی تالاب در استان اطلاع داد.

برگزاری ویژه برنامه های روز جهانی تالاب ها در همدان

مهدی صفی خانی در گفت وگو با خبرنگاران، توضیح داد: به مناسبت گرامیداشت این روز برنامه پرنده نگاری و جمع آوری پسماندها و زباله های اطراف تالاب ها با مشارکت سازمان های مردم نهاد برگزار می گردد.

وی با بیان اینکه بارندگی های سال گذشته منجر به احیا شدن تالاب های استان شده بود، اضافه نمود: امیدواریم در سالجاری نیز با بارش نزولات آسمانی شاهد بهتر شدن شرایط تالاب ها باشیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تالاب های فصلی شرایط مناسبی دارند، ادامه داد: متأسفانه تالاب چم شور اسدآباد خشک شده است اما تالاب پیرسلمان اسدآباد و تالاب آق گل ملایر شرایط مناسبی دارند.

صفی خانی با اشاره به اینکه استان همدان به لحاظ دارا بودن تالاب ها فقیر است، یادآور شد:برنامه های ویژه روز جهانی تالاب ها با رویکرد آشنایی مردم با پرنده ها و معرفی جاذبه های گردشگری طبیعی استان انجام می گیرد.

وی به کارکردهای تالاب ها پرداخت و گفت: تالاب ها به منطقه زیبایی خاصی بخشیده و در تغذیه آب های زیرزمینی و جلوگیری از بروز گردوغبار و ریزگردها تأثیر بسزایی دارد.

نبود موردی از آنفلوآنزای فوق حادپرندگان در استان

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان در خاتمه یادآور شد: با توجه به شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حادپرندگان در استان های هم جوار، پایش تالاب ها و مناطق مختلف استان با همکاری اداره کل دامپزشکی استان با جدیت بیشتری پیگیری می گردد که نتایج حاصل از این بازرسی ها نشان می دهد تا کنون مورد خاصی از آنفلوآنزای فوق حادپرندگان در استان مشهود نبوده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 878

به "برگزاری ویژه برنامه های روز جهانی تالاب ها در همدان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری ویژه برنامه های روز جهانی تالاب ها در همدان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید