بزرگترین اشتباهات بسته بندی چمدان که حرفه ای ها به شما هشدار می دهند!

به گزارش مجله جگوار، اشتباهات در بستن چمدان به طور معمول می تواند برای مسافران دردسرهای زیادی به همراه داشته باشد. شاید اکنون فکر کنید که نحوه بستن چمدان خیلی در کیفیت سفر شما تاثیری نمی گذارد و نمی تواند مسائل زیادی به وجود بیاورد. اما باید بگوییم که کاملا در اشتباه هستید.

بزرگترین اشتباهات بسته بندی چمدان که حرفه ای ها به شما هشدار می دهند!

بعضی اوقات اشتباهاتی که مسافران در بستن چمدان انجام می دهند می تواند باعث گردد تا وسایل مهم تر را جا بگذارند، بعضی از وسایل آسیب ببینند و حتی در بعضی موارد اضافه بار به آنها بخورد و مجبور به پرداخت هزینه بیشتر شوند. به همین علت آشنایی با نحوه صحیح بستن چمدان برای سفر بسیار مهم است. اگر شما هم دوست دارید که نکات مهم هنگام بستن چمدان را یاد بگیرید و بدانید که چگونه می توان وسایل سفر را در یک چمدان کوچک جا داد، در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

تهیه نکردن فهرست وسایل مورد احتیاج، یکی از اشتباهات در بستن چمدان

یکی از بزرگ ترین اشتباهات در بستن چمدان این است که تنها به وسایلتان نگاه نموده و هر چیزی که به نظرتان ضروری می آید را بردارید. بسیار اهمیت دارد که حتما چند روز قبل از سفر یک فهرست از وسایل ضروری تهیه کنید. برترین روش این است که فهرست خود را به چند دسته تقسیم کنید و اجازه بدهید تا وسایل ضروری کم کم به ذهنتان بیاید. به طور مثال می توانید فهرست را به دسته های لباس، وسایل بهداشت شخصی، وسایل مراقبت از پوست و سایر چیزهای ضروری تقسیم بندی کنید. شاید در چند روز قبل سفر، خیلی چیزها در فهرست خود بنویسید که به نظرتان برای سفر ضروری می آید، اما بهتر است که دوباره به این فهرست نگاه نموده و وسایل غیر ضروری را از فهرست خط بزنید.

به عنوان مثال اگر می خواهید لباس بسته بندی کنید و در چمدان خود بزارید، یکی از اشتباهات در بستن چمدان این است که هر تعداد لباس که می خواهید بردارید. در آخر کلی از فضای چمدان را با وسایلی پر می کنید که احتیاجی به آن ها نخواهید داشت. به همین علت باید در فهرست خود، روزهای سفر به همراه برنامه سفر را بنویسید. اگر می خواهید به ساحل بروید، حتما کرم ضدآفتاب و لباس مخصوص بردارید. اما اگر نمی خواهید به ساحل بروید، دیگر احتیاجی ندارید تا لباس شنا یا کلاه آفتابگیر ساحلی به همراه داشته باشید. این وسایل می تواند فضای چمدان شما را بی فایده اشغال نمایند.

یکی از اشتباهات در بستن چمدان در نحوه تا کردن لباس هاست

یکی دیگر از اشتباهات در بستن چمدان هنگام تا کردن لباسها مشاهده می گردد شاید به نظر بیاید که برترین روش تا کردن لباس برای بسته بندی در چمدان همان روش قدیمی است. اما باید بدانید که این روش تا کردن فضای زیادی را در چمدان شما اشغال خواهد نمود. یکی از برترین تکنیک های تا کردن لباس برای چمدان، رول کردن آن است. لباس های خود را به طور مرتب تا نموده و سپس هنگامی که آن را داخل چمدان می گذارید، مانند یک لقمه نان آن ها را رول کنید.

هر چه که رول کردن شما بهتر و سفت تر باشد لباس هم جای کمتری می گیرد. ناگفته نماند که با این روش تا کردن، لباس ها روی هم روی هم قرار نگرفته و در نتیجه برداشتن آنها هم ساده تر خواهد بود. البته این نکته را نباید فراموش کنید که این روش تا کردن برای پیراهن مناسب نیست و ممکن است باعث آسیب تماشا یقه آن گردد.

اما سایر لباس ها مانند تیشرت یا شلوارها را می توان به سادگی با استفاده از این روش تا کرد. برای نظم بیشتر حتی می توانید تیشرت و شلوارهای ست را داخل هم رول کنید و هر زمان که به آنها احتیاج داشتید هر دو را با هم از چمدان خارج کنید. یکی دیگر از اشتباهات در بستن چمدان برداشتن لباس های سنگین و گرم برای احتیاط است. اگر در فصل سرما به سفر نمی روید، به لباس های سنگین و گرم هم احتیاجی نخواهید داشت.

با به همراه داشتن محصولات بزرگ، بخش بزرگی از فضای چمدان هدر می رود

همه می دانیم که بخش بزرگی از وسایل مورد احتیاج برای سفر به وسایل بهداشتی و مراقبت از پوست تعلق دارد. حتما هنگام سفر به وسایلی مانند کرم مرطوب نماینده، وسایل مراقبت از مو، کرم ضد آفتاب و سایر محصولات بهداشتی و مراقبتی احتیاج پیدا خواهیم کرد. اما بی شک یکی از بزرگ ترین اشتباهات در بستن چمدان این است که این محصولات را با بسته بندی بزرگ و اصلی آنها به همراه داشته باشیم.

مطمئنا به تمامی حجم داخل بسته بندی محصولات احتیاج نخواهید داشت بنابراین برترین کار این است که ظرف ها و محفظه های کوچک تر تهیه نموده و تنها به مقدار احتیاج خود از آن محصولات بردارید. اگر دوست ندارید محفظه های کوچک تر تهیه کنید هم می توانید محصولات را با حجم کوچک و مخصوص سفر تهیه کنید. بیشتر وسایل بهداشتی و آرایشی مانند خمیر دندان، صابون، شامپو، مسواک و بسیاری محصولات دیگر یک نمونه کوچک مخصوص سفر دارند.

به همراه داشتن لباس اضافه، یکی از بزرگ ترین اشتباهات در بستن چمدان

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که هنگام بستن چمدان چند دست لباس اضافه بردارید و فکر کنید که حتما این لباس ها احتیاج خواهند شد. اما در واقع باید بگوییم که یکی از اشتباهات در بستن چمدان به همراه داشتن لباس زیاد از حد است. هنگام جمع کردن لباس حتما فعالیت های خود در سفر را در نظر بگیرید. اگر قرار نیست به یک مراسم رسمی بروید پس احتیاجی هم به لباس های رسمی نخواهید داشت. در صورت کثیف شدن لباس هم می توانید به راحتی آنها را شسته و دوباره بپوشید. همین طور میتوانید تیشرت ها را با شلوارهای مختلف پوشیده و تیپ متفاوتی هم داشته باشید.

بنابراین با فکر کردن بیش از حد به این که حتما لباس اضافه احتیاج خواهید داشت فضای چمدان خود را اشغال نکنید. در صورتی که اتفاق غیر منتظره ای بیفتد و به لباس خاصی احتیاج داشته باشید می توانید در سفر یک لباس مناسب نو تهیه کنید.

از به همراه داشتن تکنولوژی بیش از حد پرهیز کنید

قبل از این که لپ تاپ تبلت و تمامی تکنولوژی های اطراف خود را بسته بندی کنید، به این فکر کنید که آیا به همه آن ها احتیاج خواهید داشت؟ یکی از اشتباهات در بستن چمدان که بیشتر افراد انجام می دهند این است که فکر می نمایند به تمامی تکنولوژی های اطراف احتیاج پیدا خواهند کرد علاوه بر این که تمامی این دستگاه ها فضایی را اشغال می نمایند، شارژرها و وسایل دیگری که احتیاج دارند هم چمدان شما را پر خواهند کرد.

بنابراین بهتر است که چند روزی آنها را رها کنید در صورتی که از طریق ای بیشتر از تلفن همراه خود احتیاج دارید، سعی کنید از وسایلی بهره ببرید که شارژرهای آنها یکسان است. در این صورت دیگر احتیاج نیست تا برای هر دستگاه یک شارژر یا کابل جداگانه بردارید.

از زیادی فکر کردن به احتمالات پرهیز کنید

یکی از اشتباهات در بستن چمدان که بسیار در بین مسافران رایج است فکر کردن زیاد از حد به احتمالات و اتفاقاتی که در سفر ممکن است برای آنها رخ بدهد است. به طور مثال احتمال این که ناگهان به مراسم رسمی دعوت شوید و کفش، پیراهن و وسایل مورد احتیاج خود را همراه نداشته باشید بسیار کم است. بنابراین احتیاجی نیست که حتما این وسایل را به همراه داشته باشید تا در صورت احتیاج از آنها بهره ببرید. این مساله نه تنها برای لباس، بلکه برای بسیاری موارد دیگر هم صدق می نماید. اگر قصد طبیعت گردی ندارید و نمی خواهید به جای دور افتاده ای بروید بی شک نباید هنگام بستن چمدان تمام وسایل یاری های اولیه را هم بگذارید.

اگر داخل شهر یا هتل هستید، حتما تمامی وسایل مورد احتیاج شما قابل تهیه خواهند بود و به چیزی بیشتر از یک چسب زخم احتیاج نخواهید داشت. بنابراین تنها وسایلی که برای مقصد لازم است را به همراه داشته باشید و از فکر کردن بیش از حد به احتمالات خودداری کنید.

کفش ها را خالی در چمدان نگذارید

یکی دیگر از اشتباهات در بستن چمدان این است که بیشتر وسایلی مانند کفش ها را خالی در چمدان بگذارید. کفش ها خود می توانند مکانی مناسب برای بسته بندی وسایل کوچک تر باشند. شاید فکر کنید که وسایل کوچک خیلی جا نمی گیرند اما زمانی که این وسایل را در داخل کفش ها قرار بدهید تازه متوجه می شوید که چقدر از فضای داخلی چمدان شما خالی شده و فضای بیشتری دارید. این مساله برای سایر وسایل مانند کلاه، کیف پول یا کیف های دستی هم صدق می نماید. اگر وسیله ای جای کافی برای قرار دادن چند وسیله کوچک دیگر دارد آن ها را به هیچ عنوان خالی در چمدان خود قرار ندهید.

نکاتی درباره بستن چمدان

اکنون که با بیشتر اشتباهات در بستن چمدان آشنا شدیم، بهتر است که یک مرور کلی درباره نکات ضروری هنگام بستن چمدان هم داشته باشیم. بهتر است این نکات را در جایی یادداشت کنید و هنگام آماده کردن چمدان سفر تمامی آن ها را پیش خود مرور کنید.

وسایل مورد احتیاج برای سفر را حداقل از یک هفته قبل در یک فهرست یادداشت کنید. تا جای ممکن از همراه داشتن لباس های اضافه پرهیز کنید.

سعی کنید تا لباس های سنگین تر را به تن داشته باشید و آن ها را داخل چمدان قرار ندهید.

وسایلی که جای خالی برای وسایل کوچک تر دارند را خالی در چمدان قرار ندهید.

لباس ها را به صورت رول شده در چمدان بگذارید.

از محصولات مسافرتی با سایز کوچک تر بهره ببرید

مدارک را در جایی امن اما قابل دسترس قرار دهید تا برای دسترسی به آنها مجبور نشوید تمام چمدان را زیر و رو کنید.

اگر کمربند به همراه دارید آن را دور دیواره های داخلی چمدان قرار داده تا فضای کمتری اشغال کند.

وسایل مقرون به صرفه قیمتی که می توانید در مقصد تهیه کنید را داخل چمدان نگذارید.

قبل از این که تمامی وسایل را داخل چمدان بگذارید، یک بار دیگر به آن ها نگاه نموده و با خود بگویید که واقعا به آنها احتیاج دارید یا خیر؟ در صورتی که بعضی از وسایل را تنها برای محتاط بودن به همراه دارید و واقعا احتیاجی به آن ها ندارید آن ها را از فهرست وسایل خط زده تا فضای بیشتری برای چمدان خود داشته باشید.

کلام آخر درباره اشتباهات در بستن چمدان

در این مطلب با بعضی از رایج ترین اشتباهات در بستن چمدان آشنا شدیم. همان طور که شاید خودتان هم متوجه این موضوع شده باشید، بیشتر اشتباهات رایج هنگام بستن چمدان ناشی از فکر کردن زیادی به احتمالات غیر ممکن است. بهتر است که وسایل ضروری خود را تنها با توجه به مقصد و برنامه سفر خود بردارید. به یاد داشته باشید که هزینه اضافه باری که برای وسایل غیر ضروری پرداخت می کنید به احتمال زیاد از هزینه خرید آن ها در صورت احتیاج بیشتر می گردد. بنابراین بهتر است که از به همراه داشتن وسایل و لباس های غیر ضروری پرهیز کنید. همین طور باید به خاطر داشت که نحوه چیدن وسایل و تا کردن لباس ها هم می تواند فضای زیادی از چمدان را اشغال کند.

سوالات متداول

برترین روش آماده کردن وسایل سفر چیست؟

برترین روش آماده کردن وسایل سفر این است که یک فهرست از وسایل مورد احتیاج با توجه به شرایط مقصد و برنامه سفر آماده کرد.

چگونه در چمدان سفر وسایل بیشتری قرار دهیم؟

با پرهیز از اشتباهات در بستن چمدان و تا کردن درست لباس ها می توانیم وسایل بیشتری را در چمدان خود قرار دهیم. بعضی از رایج ترین اشتباهات در بستن چمدان در این مطلب معرفی شدند.

چطور وسایل سفر را در یک چمدان کوچک جا دهیم؟

یکی از برترین روش های جا دادن وسایل در چمدان کوچک، استفاده از محصولات با سایز مسافرتی است. همینطور با تا کردن اصولی لباس ها هم می توانید فضای مفید چمدان خود را افزایش بدهید.

منبع: گردشبان
انتشار: 23 تیر 1402 بروزرسانی: 23 تیر 1402 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 2310

به "بزرگترین اشتباهات بسته بندی چمدان که حرفه ای ها به شما هشدار می دهند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگترین اشتباهات بسته بندی چمدان که حرفه ای ها به شما هشدار می دهند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید