به چه جنبه هایی از کیفیت باید توجه گردد؟

به گزارش مجله جگوار، تحریک برای کیفیت، تنوع پذیری کاهش یافته، قابلیت اطمینان ارتقا یافته و هزینه کاهش یافته با توجه به روابط عمومی و بازاریابی فعالیت اندکی داشته است، گرچه اینها روشهای خرد کردن سهام با ارزشی هستند این درباره موضوع سده ادامه حیات در دنیا می باشد که در آن فوق العاده بودن تنها یک بلیط برای شرکت در رقابت است نه تضمینی برای برنده شدن آن. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

به چه جنبه هایی از کیفیت باید توجه گردد؟

جنبه های زیادی در معادله کیفیت وجود دارد که به مفهوم کیفیت کل و شکل گیری بلوکهای ساختاری برای دستیابی به آن منتهی می گردد.

جنبه های بسیار مهم عبارتند از:

تعهد مدیریت: مدیریت شرکت باید تعهد دهد که طبق مفهوم کیفیت عمل می کند و نسبت به آن ریا کاری نمی کند. این شامل راهنمایی راستا و تسهیل برای ارتقاء کیفیت می باشد. مدیریت باید موارد زیر را فراهم آورد: یک سیاست کیفیت، منابعی برای بدست آوردن کار صورت گرفته، سازماندهی و چهارچوبی برای موفقیت، آموزش در مهارتهای لازم و بحث کارشناسانه برای اجازه دادن به مردم جهت به دست آوردن کار صورت گرفته.

ابزار کیفیت: اینها شامل ابزار استفاده شده در راستای راستای به سمت کیفیت کل می باشند. مثلاً تجزیه و تحلیل پارتو (20: 80) دلیل و معلول (نمودارهای فیش بورن)، چارتهای جریان و کنترل فرآیند آماری (spc) اینها در قالبی دقیق تر در بخش 8 این مجموعه مورد آنالیز قرار می گیرند.

ارتقاء کیفیت: این شامل نظام عدم قبول می باشد که چیزها خوب هستند حتی اگر هیچ کس ادعای چنین چیزی را نکند. این تحقیق برای ارتقا کیفیت و بهبودی است که هرگز به خاتمه نمی رسد. این شامل شناسایی شکل حل مشکل و شناسایی دلیل ها و نه علائم و یک کوشش پیوسته برای کاهش هزینه های کیفیت می باشد.

سیستم های کیفیت: اینها سیستم هایی هستند که امکان کنترل و کار کامل، ارتباطات، تداوم، اعتماد و در نهایت حیات شرکت را ایجاد می نمایند.

مدیریت کیفیت کل

به همین روش مفهوم TQM مثل مفهوم JIT چیزی فراتر از یک ابزار یا یک فلسفه است. این شامل یک تغییر کامل در سازمان و فرهنگ شرکت است. TQM سازمان را روی ارتقاء پیوسته با درنظر گرفتن همه چیز در شرکت (نه فقط فراوری) بعنوان یک فرایند متمرکز می کند. همه فرآیندها باید با استفاده از روشهای علمی و تصمیم های مبتنی بر حقایق ارتقا یابند. هدف از این تمرکز انجام عملکرد بعنوان عامل ارزیابی شده به وسیله مشتری در همه زمینه ها می باشد. نیروی محرک، هر کس یا بصورت فردی با به صورت بخشی از یک تیم می باشد.

منبع: الی گشت
انتشار: 21 فروردین 1401 بروزرسانی: 21 فروردین 1401 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 2046

به "به چه جنبه هایی از کیفیت باید توجه گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به چه جنبه هایی از کیفیت باید توجه گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید