کوشش غرب برای ایجاد نگرانی کاذب درباره روسیه در دنیا

به گزارش مجله جگوار، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه معتقد است که کشورهای غربی از روی عمد قصد دارند هیستریک و احساس نگرانی در رابطه با اقدامات تهاجمی روسیه در دنیا بوجود آورند تا از این طریق عدم توانایی در حل مسائل خود را پنهان نمایند.

کوشش غرب برای ایجاد نگرانی کاذب درباره روسیه در دنیا

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، ماریا زاخارووا سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه شب گذشته در یک مصاحبه تلویزیونی بیان کرد، کشورهای غربی در تلاشند تا هیستریک و احساس نگرانی در رابطه با روسیه در دنیا ایجاد نمایند.

وی گفت: شرکای غربی ما می خواهند تا تمام دنیا را نسبت به اقدامات روسیه نگران نموده و یک احساس هیستریک ضدروسی ایجاد نمایند و این کار را دقیقاً از روی قصد و غرض انجام می دهند. پاسخ به چنین برخورد مخربی کاملاً روشن است. واقعیت این است که کشورهای غربی که بار سنگین مسائل خود را نمی توانند حل و فصل نمایند، مجبور هستند به سمت چنین روش هایی روی آورند.

زاخارووا یادآور شد که این مسئله مربوط به گزارشات غیرواقعی درباره اقدامات تهاجمی روسیه می گردد که طی ده سال گذشته تعداد چنین مطالبی در رسانه های گروهی غربی چندین برابر شده که از جمله پرطرفدارترین آنها تجاوز روسیه به اوکراین است. نمونه جدید آن، گزارش خبری با استفاده از تصاویر تانک های اوکراینی و هشدار درباره اینکه گویا روسیه در حال آماده کردن خود برای حمله به این کشور بود.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در پاسخ به سئوال دیگری، تأکید کرد که دولت جمهوری چک با اقدام خود در اخراج دیپلمات های روسی، فقدان خط مشی سیاسی خود در عرصه بین المللی، از جمله در روابط خود با مسکو و پیروی از آمریکا را به خوبی نشان داد.

وزارت خارجه روسیه نیز در بیانیه ای، اعتراض شدید خود به تصمیم بی سابقه مقامات پراگ درباره عنصر غیرمطلوب نامیدن 18 دیپلمات روسیه به اتهام بی پایه و اساس مشارکت نیروهای اطلاعاتی روسی در انفجار یک انبار نظامی در سال 2014 را اعلام نموده و یادآور شد که این اقدام، ادامه سیاست ضدروسی است که دولت چک طی سال های اخیر در پیش گرفته است.

در همین رابطه، وزارت خارجه روسیه 20 تن از کارکنان سفارت جمهوری چک در این کشور را عنصر غیرمطلوب اعلام نموده و خواهان خروج فوری این افراد از روسیه شد.

در این رابطه دفتر ریاست جمهوری چک شب گذشته بیان کرد که بعد از تصمیم روسیه درباره اخراج 20 دیپلمات این کشور، اکنون در سفارت جمهوری چک در مسکو، فقط 5 دیپلمات باقی مانده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 21 اردیبهشت 1400 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 1633

به "کوشش غرب برای ایجاد نگرانی کاذب درباره روسیه در دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش غرب برای ایجاد نگرانی کاذب درباره روسیه در دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید