تماشای مداوم صفحه نمایش گوشی به قدرت شناختی بچه ها آسیب می زند ، اختلال های خواب ، ضعف قدرت ادراک و استنباط

به گزارش مجله جگوار، گروهی از پژوهشگران کانادایی در جریان یک پژوهش متوجه شدند، بچه هایی که مدت زمان کمتری را به موبایل های هوشمند اختصاص می دهند بهتر از همسالان خود قدرت تفکر و استدلال دارند.

تماشای مداوم صفحه نمایش گوشی به قدرت شناختی بچه ها آسیب می زند ، اختلال های خواب ، ضعف قدرت ادراک و استنباط

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب به نقل از گیزمودو، بسیاری از افراد از کوچک تا بزرگ ساعت ها وقت خود را صرف گوشی های هوشمند می نمایند اما پژوهش های محققان کانادایی نشان داده این موضوع به شدت به قدرت تفکر بچه ها آسیب می رساند.

پژوهشگران کانادایی، این یافته ها را از خلال یک پروژه 10 ساله که بخش بزرگی از آن روی بچه ها ساکن ایالات متحده اجرا شده، به دست آوردند. آنان در این بازه ده ساله آنالیز کردند مغز بچه ها چگونه رشد می نماید.

این پژوهش شامل تعداد زیادی مصاحبه بالینی می شد که در خلال آن پژوهشگران با والدین مصاحبه می کردند تا عادات زندگی شامل خواب، میانه تماشای صفحه نمایش گوشی در طول روز، فعالیت های بدنی و ... را به طور دقیق جمع آوری نمایند. سپس در مرحله بعدی پژوهشگران پازل هایی را در اختیار بچه ها قرار می داند تا توابع شناختی بچه ها را مقدار گیری نمایند.

بخش بالینی این مطالعه روی 4،524 کودک از سن 8 تا 11 سال و در بازه زمانی سپتامبر 2016 تا سپتامبر 2017 اجرا شده است. بر اسس یافته های این پژوهش در کانادا و ایالات متحده، در شرایطی پزشکان معمولا توصیه می نمایند که بچه ها بالای 6 سال بیش از دو ساعت در روز را صرف تماشای صفحه گوشی خود ننمایند. اما تنها 37 درصد از بچه ها در این مطالعه این معیار را پذیرفتند. محققان دریافتند که بچه ها دارای استاندارد لازم در آزمونهای شناختی نیز پیروز تر عمل می نمایند.

یافته های این تحقیق در مجله بهداشت و سلامت نوجوانان لانست منتشر شده است.جرمی والش، یکی از پژوهشکده کلمبیا که در این آزمون حضور داشته می گوید: شاید کمتر مادر و پدری بداند کار کردن با صفحه نمایش چه اثر مخربی روی ادراک فرزندش دارد.

اما یکی از یافته های جانبی پژوهش مذکور این بود که هر چه نرخ مشاهده صفحه نمایش گوشی بالاتر باشد بچه ها بدخواب تر خواهند بود.

منبع: انتخاب
انتشار: 7 دی 1401 بروزرسانی: 7 دی 1401 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 2222

به "تماشای مداوم صفحه نمایش گوشی به قدرت شناختی بچه ها آسیب می زند ، اختلال های خواب ، ضعف قدرت ادراک و استنباط" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تماشای مداوم صفحه نمایش گوشی به قدرت شناختی بچه ها آسیب می زند ، اختلال های خواب ، ضعف قدرت ادراک و استنباط"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید