جشن عید ولایت در کوالالامپور

به گزارش مجله جگوار، جشن عید ولایت همزمان با اعیاد مبارک قربان و غدیر در کوالالاپور مالزی برگزار گردید.

جشن عید ولایت در کوالالامپور

با تور مالزی ارزان از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، همزمان با اعیاد مبارک قربان و غدیر جشن عید ولایت در کوالالامپور مالزی برگزار گردید.

در این برنامه که با همکاری اداره کل ایرانیان خارج کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در مالزی برگزار گردید، مرضیه افخم سفیر جمهوری اسلامی ایران، علی محمد سابقی رایزن فرهنگی، جمعی از کارگزارن نظام، دانشجویان، اساتید، بازرگانان و ایرانیان مقیم حضور داشتند.

مرضیه افخم سفیر جمهوری اسلامی ایران در مالزی در این مراسم ضمن تبریک ایام مبارک قربان و غدیر تاکید نمود: آنچه امروز امت اسلامی احتیاج دارد انتشار اطلاعات دقیق و صحیح از دین مبین اسلام و کوشش جدی برای وحدت است و عید قربان بزرگترین عید مسلمانان، بارزترین سمبل و نشانه ای از وحدت است.

وی گفت: در دوره ای که تنش ها و بحران ها در نقاط مختلف و به ویژه در منطقه غرب آسیا در جریان است و خدشه ای که بر وجهه اسلام و مسلمین از ناحیه افراطی گری گروهی خاص و تحرکات اسلام هراسی وارد شده، کوشش جمعی مسلمانان، یک به یک افراد و اقدامات تک تک دولتها برای یاری به وحدت و همبستگی لازم است و امیدواریم این تعهد و مسئولیت به عمل و نتیجه مثبت منجر گردد.

افخم گفت: خوشبختانه امروز در نقاط مختلف ایران، این اعیاد با شکوه ویژه ای جشن گرفته می گردد و در برگزاری این جشن ها در سراسر کشور و دنیا ایرانیان مسلمان حضور پرشوری دارند که نشان از ثبات و آرامش کشورمان در منطقه ای ناآرام است و امیدواریم این ثبات و استقرار در منطقه فراگیر گردد.

وی برگزاری این جشن های مردمی در داخل را نشان آرامش، امنیت و ثبات کشور و به همت کوشش و اهتمام همه مسئولین و خدمتگذاران ملت دانست و اضافه نمود: آرامش، امنیت و ثبات در کشور در منطقه ای پرتنش که بحران متاسفانه مدت های مدیدی است بر آن حاکم شده، نشانه ای از اقتدار و توان ایران اسلامی است.

افخم با اشاره به برگزاری آیین های فرهنگی ایرانیان در خارج از کشور و حضور هموطنان در مراسم مختلف، آن را نشانه همبستگی و کوشش و علاقمندی برای حفظ هویت ایرانی - اسلامی توام با اهتمام برای برنامه های جمعی ذکر کرد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در مالزی در ادامه گفت که کارگزاران کشور در مالزی نیز حفظ و تقویت هویت ایرانی - اسلامی و معرفی چهره و عظمت ایران اسلامی را در همه ارتباطات خود با سطوح دولتی و غیردولتی در کشور دوست مالزی کاملاً مد نظر دارند.

وی گفت: مکمل این کوشش های رسمی، عنایت ویژه هموطنان در خارج به سهم خود برای معرفی کشور و حفظ هویت اسلامی - ایرانی و ارائه تصویری صحیح از کشور است.

سفیر ایران تاکید نمود: ملت هایی توانسته اند با قدرت در طول تاریخ ماندگار شده و هویت خود را حفظ نمایند که قدردان داشته ها و سرمایه های خود بوده و با این سرمایه های عظیم که در طول تاریخ و به بهایی غیر قابل توصیف و شمارش به آنها رسیده را به خوبی حفظ نموده و بر این سرمایه های عظیم اضافه نموده اند و برگزاری و گرامیداشت اعیاد بزرگ اسلامی نیز در زمره این سرمایه هاست.

منبع: تسنیم
انتشار: 23 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 475

به "جشن عید ولایت در کوالالامپور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشن عید ولایت در کوالالامپور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید