جنگل النگدره، جنگلی تماشایی در گرگان

به گزارش مجله جگوار، جنگل النگدره، به عنوان یکی از جاذبه های طبیعی و گردشگری مجذوب کننده در استان گلستان از جمله جنگل های منحصر به فرد و زیبای کشور است که هر ساله با استقبال گسترده گردشگران محلی و خارجی روبرو می گردد. این جنگل که در نزدیکی شهر گرگان واقع شده، با مجموعه ای از درختان و پوشش گیاهی خاص، فضایی آرام و دلنشین را برای بازدیدکنندگان فراهم می نماید. جنگل النگدره با تنوع زیستی متفاوت و منظره ها طبیعی خیره کننده ای که دارد، به عنوان یکی از جاهای طبیعی مهم در این منطقه شناخته می گردد. در این مطلب از خبرنگاران با ما همراه باشید تا با این جنگل زیبا و پرطرفدار بیشتر آشنا شوید.

جنگل النگدره، جنگلی تماشایی در گرگان

جنگل النگدره گرگان

در دامنه جنگل های شمال ایران و در میان سرسبزی و آرامش، جایی به نام النگدره وجود دارد. این پارک جنگلی، یکی از جاهای طبیعی زیبا در گرگان است با 185 هکتار فضای سبز و زیبا، به عنوان یکی از مقاصد طبیعی برجسته شمال ایران شناخته می شود. این جنگل با داشتن هوای تازه و خنک و با آبشارها و چشمه های روان که در دل آن پیدا می شوند، حسی از آرامش و زندگی در طبیعت را به شما هدیه می دهد.

رودخانه ملاشی که از جنوب تا شمال این جنگل جریان دارد، همراه با سه چشمه زیبا، درختان بلوط، انجیلی و توسکا به همراه گونه های دیگر، پوشش گیاهی النگدره را تشکیل داده اند و فضایی مناسب برای کشف طبیعت و پیاده روی فراهم نموده اند. جنگل النگدره با فراهم آوردن فرصت های بی نظیر برای تماشای زیبایی های طبیعت، هر ساله میزبان گردشگرانی از همه نقاط دنیا است و با فاصله 5 کیلومتری از شهر گرگان، به راحتی قابل دسترسی است.

امکانات رفاهی جنگل النگدره

زمانی که در جاده های جنگل النگدره به ماجراجویی می پردازید، شاهد زیبایی و شگفتی های بسیاری در این جنگل خواهید بود. در اینجا، درختان بلند با رنگ هایی زیبا و متنوع، قرار دارند که قدمت بعضی از این درختان، حتی به 1500 سال پیش بازمی شود که این موضوع تنها به خودی خود یک داستان شگفت انگیز است. اما در دل این پارک، امکاناتی مثل سرویس بهداشتی، محل برپایی کمپینگ و فضایی برای برگزاری پیکنیک فراهم شده است تا شما بتوانید به راحتی در این مکان لذت ببرید. بعلاوه امکانات و سرگرمیات دیگری در این منطقه برای گردشگران فراهم شده که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

پیک نیک در جنگل النگدره

یکی از لذت های سفر به گرگان پیک نیک در جنگل النگدره است که این تجربه جزو برترین و مفرح ترین فعالیت هایی است که می توانید در این سفر انجام دهید. در این جنگل می توانید در دل طبیعت نشسته و زیبایی های آن را مشاهده کنید و به آواز پرندگان و حیواناتی که در اینجا زندگی می نمایند گوش دهید. بعلاوه، پیاده روی در این جنگل، از جمله فعالیت هایی است که بسیاری از گردشگران دوست دارند انجام دهند. با قدم زدن در مسیرهای سرسبز، همراه با صدای آرامش بخش باد و آواز پرندگان، حس آرامش و شادی به شما دست خواهد داد.

رودخانه های النگدره

جنگل های گرگان دارای رودخانه ها، چشمه ها و آبشارهای فراوان است که زیبایی بیشتری به این جنگل ها داده است. کمپ زدن در کنار یکی از این رودخانه ها، یکی از تجربه هایی است که بی شک جز لذت بخش ترین و مجذوب کننده ترین لحظات زندگی شما خواهد بود. در دل جنگل النگدره، رودخانه ای جاری است که از سه چشمه زلال و شفاف تشکیل شده است. گشت و گذار در این جنگل زیبا، همراه با آب و هوای فوق العاده ای که در آن حاکم است، می تواند شما را از دغدغه های روزمره فراری دهد و احساس سبکی و آرامش به شما دهد.

جاده سلامت جنگل النگدره

یک حقیقت مجذوب کننده درباره جنگل النگدره این است که به منظور حفظ زیبایی طبیعت و بهره مندی بهتر گردشگران و ساکنان گرگان، رانندگی خودروها در روزهای زوج در این منطقه ممنوع شده است. این تدابیر به این معناست که از ساعت 6 صبح تا 6 عصر، شما می توانید در این مکان دلنشین و سرسبز با آرامش و بدون هیاهو و صدای خودروها سرگرم فعالیت هایی همانند جنگل نوردی، پیاده روی، دوچرخه سواری و سرگرمی شوید.

طول جاده سلامت جنگل النگدره حدود 6 کیلومتر است و تا میدان انتهای النگدره ادامه دارد. اگر با ماشین به آنجا می روید، می توانید از جاده کناری جنگل که به نام جاده ایستگاه چوب شناخته می شود، بهره ببرید و در پارکینگ اختصاصی جنگل، ماشین خود را پارک کنید. در این پارک جنگلی، یک مسیر چوبی به طول 1,500 متر هم وجود دارد که برای فراهم کردن بستری ایمن برای پیاده روی در جنگل النگدره و جلوگیری از خرابی خاک، ساخته شده است. به وسیله این مسیر گردشگران می توانند با تماشای طبیعت بی نظیر النگدره، تجربه ای متفاوت و دلپذیر داشته باشند.

ایستگاه دوچرخه سواری

دوچرخه سواری از جمله سرگرمیات و ورزش های هیجان انگیز و مفرح محسوب می شود، به خصوص زمانی که در دل طبیعتی زیبا و در کنار درختان بلند جنگل فعالیت می کنید. در پارک جنگلی النگدره، یک ایستگاه دوچرخه سواری برای ورزشکاران و علاقه مندان به دوچرخه سواری ایجاد شده است، تا بتوانند لذت دوچرخه سواری در جنگل را تجربه نمایند.

برترین زمان بازدید از جنگل النگدره

گردش در جنگل به یک سفر مجذوب کننده تبدیل شده، چون هر فصلی از سال با مجذوب کنندهیت و زیبایی های خاص خود همراه است. در فصل بهار، درختان با آغاز رویش نو و هوای تازه و انرژی مثبتی که به اطراف جنگل می برند حس زندگی دوباره در اعماق جنگل را به گردشگران می دهند. بعلاوه در تابستان، درختان با پوشش سرسبز خود، مجذوب کنندهیت متفاوت و طبیعت چشم نوازی دارند که برای هر بیننده ای دلچسب است.

اما برترین زمان برای بازدید از جنگل النگدره، به گفته مسافران و گردشگران، فصل پاییز است. رنگ های متنوعی که در این فصل به چشم می خورد، واقعا فرصتی استثنایی برای یک تجربه طبیعت گردی فرق دارد. بعلاوه، هوای بارانی و مه آلودی که در بعضی از ساعات روز جنگل را فرامی گیرد، شرایطی خاص را برای گشت وگذار ایجاد می نماید.

اقامت در جنگل النگدره

پس از گشت و گذار در جنگل النگدره، می توانید برای اقامت به گرگان بروید و در اقامتگاه های این شهر اقامت کنید. اما اگر تمایل دارید تا شبی را در دل جنگل النگدره سپری کنید، می توانید در منطقه کمپ جنگل چادر بگذارید. این فرصت به شما این امکان را می دهد تا به طور مستقیم با طبیعت محیط اطراف و زیبایی های جنگل در ارتباط باشید و تجربه منحصر به فردی از شب های طبیعت داشته باشید.

مسیر جنگل النگدره گرگان

جنگل النگدره در امتداد جاده پارک جنگلی ناهارخوران و در فاصله 5 کیلومتری جنوب غربی شهر گرگان واقع شده است. این جاده به صورت کاملاً آسفالت شده است که این امر باعث می شود دسترسی به نقاط مختلف جنگل برای گردشگران بسیار آسان باشد. پارک جنگلی النگدره، به عنوان یکی از جاذبه های اصلی گرگان و یکی از هفت منطقه گردشگری برتر کشور ایران شناخته می شود. پیشنهاد ما به شما این است که برای تجربه کامل زیبایی جنگل النگدره، به روستاهایی که در اعماق این جنگل قرار دارند هم بروید.

حرف آخر

جنگل النگدره به عنوان یکی از آثار طبیعی بی نظیر ایران، از نابودی و تخریب جلوگیری شده و به عنوان یک منطقه محافظت شده به وسیله محیط زیست استان حمایت می شود. این تدابیر حفاظتی، از جمله ممنوعیت برداشت چوب و شکار حیوانات و محافظت از تنوع زیستی، به نگهداری از زیبایی ها و طبیعت منحصر به فرد جنگل یاری نموده و امکان لذت بردن از این مکان طبیعی را فراهم نموده است. از این رو، پارک جنگلی النگدره به عنوان یک جاذبه طبیعی زیبا در استان گلستان و در ایران شناخته می شود که هر ساله گردشگران و طبیعت گردان بسیاری را به خود جذب می نماید.

منبع: الی گشت
انتشار: 11 شهریور 1403 بروزرسانی: 11 شهریور 1403 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 2363

به "جنگل النگدره، جنگلی تماشایی در گرگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنگل النگدره، جنگلی تماشایی در گرگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید