حریق گسترده در اردوگاه مسلمانان روهینگیا

به گزارش مجله جگوار، آژانس آوارگان سازمان ملل امروز بیان کرد که در آتش سوزی اردوگاه آوارگان مسلمان روهینگیایی در بنگلادش، دست کم 15 نفر کشته ، 560 تَن مصدوم ، 400 نفر مفقود و 45 هزار نفر دیگر بی خانمان شده اند.

حریق گسترده در اردوگاه مسلمانان روهینگیا

آژانس آوارگان سازمان ملل متحد امروز سه شنبه بیان کرد که در آتش سوزی اردوگاه آوارگان مسلمان روهینگیایی در بنگلادش، دست کم 15 نفر کشته ، 560 تَن مصدوم ، 400 نفر ناپدید و 45 هزار نفر دیگر بی خانمان شده اند.

در بیانیه صادره از سوی آژانس آوارگان سازمان ملل در این خصوص آمده است: این آتش سوزی بسیار گسترده و نابودکننده بود. ممکن است 400 نفری که در این حادثه ناپدید شده اند، زیر آوارها مانده باشند.

لازم به ذکر است که بنگلادش ماه ها پیش از شروع انتقال پناهندگان مسلمان روهینگیا که در پی خشونت و ظلم از میانمار به این کشور فرار نموده اند، به جزیره بهاسان چار در ساحل خلیج بنگال اطلاع داد.

این اقدام بنگلادش واکنش بعضی سازمان های حقوق بشری و امدادرسان را در پی داشت.

به گزارش مهر، ارتش میانمار در 25 آگوست 2017 حملات خود به منطقه راخین واقع در شمال غربی میانمار را شروع کرد. در این حملات هزاران غیرنظامی راخینی جان باخته و حدود 350 روستا توسط ارتش و بودائیان افراطی به آتش کشیده شد.

نحوه برخورد دولت میانمار با مسلمانان روهینگیا که اغلب مورد شکنجه، قتل و آزار جنسی قرار گرفتند به بزرگترین چالش آنگ سان سوچی رهبر حزب حاکم این کشور تبدیل شد که از قرار برنده جایزه صلح نوبل نیز بوده است!

طبق آخرین گزارش سازمان ملل، شمار مسلمانانی که از 25 آگوست 2017 به این سو از خشونت های ارتش میانمار و بودائیان افراطی فرار نموده و به اردوگاه ها و اقامتگاه های موقت در حومه کاکس بازار واقع در بنگلادش پناه برده اند، به 900 هزار نفر رسیده است.

از سال 1970 تا به امروز 84 درصد از جمعیت 2 میلیونی مسلمانان راخین در پی خشونت های ارتش میانمار و بودائیان افراطی به کشورهای همسایه گریخته اند.

سازمان ملل متحد و دیگر سازمان های بین المللی مدافع حقوق بشر خشونت علیه مسلمانان راخین در میانمار را پاکسازی قومی و نسل کشی توصیف نموده اند.،مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 23 فروردین 1400 بروزرسانی: 23 فروردین 1400 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 1584

به "حریق گسترده در اردوگاه مسلمانان روهینگیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حریق گسترده در اردوگاه مسلمانان روهینگیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید