هزینه سفر به چابهار چقدر است؟

به گزارش مجله جگوار، فقط کافی ست از دهانمان خارج شود: می خواهیم به چابهار سفر کنیم تا اطرافیانمان بگویند که به جایش به استانبول برویم. بله؛ حق با آنهاست. با پولی که در سفر به چابهار خرج می کنیم، می توانیم استانبول هم برویم. اما هر گلی بوی خودش را دارد و هر شهری زیبایی های خودش را. با اینکه هزینه بلیط، تاکسی و اقامت در هر دو شهر هم اندازه و شبیه به همدیگر است، اما حقه هایی در سفر به چابهار وجود دارد که می توان هزینه سفر به چابهار را با آن پایین آورد.

هزینه سفر به چابهار چقدر است؟

بلیط رفت و آمد به چابهار

برای ارزان سفر کردن راهی نیست جز اینکه از قبل بلیطمان را بخریم. چابهار راستا ریلی ندارد، پس تنها دو راه مقابل خودمان داریم: سفر با اتوبوس یا سفر هوایی. بنزین در چابهار گران تر از شهرهای دیگر است و به همین علت فقط پلاک شهر های نزدیک را در این بندر می بینیم. بلیط های اتوبوس تهران به چابهار هم 120 هزار تومان قیمت دارند، اما نزدیک به یک شبانه روز باید در راه باشیم تا به مقصد برسیم.

هزینه بلیط هواپیما برای مثال از تهران به چابهار در روزهای خلوت و کاری بین 350 تا 450 هزار تومان است، اما این قیمت روزهای پنجشنبه به 500 هزار تومان می رسد. همچنین نزدیک تعطیلات هیچ بلیطی کمتر از 700 هزار تومان پیدا نخواهیم کرد. برای همین باید از دو هفته قبل و وسط هفته بلیطمان را رزو کنیم تا هزینه رفت و برگشتمان حدود 800 هزار تومان بشود.

راهنمای نوروزی سفر به چابهار و راهنمای خرید بلیط هواپیما ارزان

هزینه سفرهای درون شهری در چابهار

از همان وقتی که از پله های هواپیما پایین می آییم باید به فکر تاکسی برای خروج از فرودگاه باشیم. هزینه تاکسی در چابهار بسیار گران است؛ چرا که در آن به ندرت تاکسی خطی می بینیم و راهی جز دربست نیست. دوم اینکه بنزین اینجا هزینه بالایی دارد که روی قیمت کرایه هم تاثیر داشته است. فرودگاه چابهار بیست دقیقه تا شهر کنارک و حدود پنجاه دقیقه تا چابهار فاصله دارد. دیدن شهر کنارک و خرید از تاناکورای آن را باید در روز رفت یا برگشتمان از فرودگاه قرار دهیم تا یک روز بیشتر برای خودمان ذخیره کنیم. تاکسی ها از فرودگاه تا کنارک، 20 هزار تومان و تا چابهار 30 هزار تومان می گیرند.

تاکسی های چابهار برای راستا پنج دقیقه ای، 10 هزار تومان کرایه دریافت می کنند. حالا تصور کنید شما برای دیدن دکه بازار، ساحل دریا کوچک، دریا بزرگ، تیس و رستوران هایش باید هر بار تاکسی بگیرید. یعنی اگر دو روز را فقط در شهر بگذرانیم حدود 40 هزار تومان باید فقط هزینه رفت وآمد کنیم.

از طرف دیگر همه دیدنی های چابهار در شرق و غرب آن قرار دارند که کیلومترها از شهر دور است. یک راه ارزان دیدن جنگل های حرا، بریس در شرق و از سوی دیگر کنارک و بندر تنگ، هیچهایک است. کافی است شستتان را کنار جاده به سمت پایین بگیرید و از راننده ها بپرسید راستاشان به مقصد شما می خورد یا نه.

راه دیگر رزرو کردن تور است. تورهای گردشگری داخلی نفری 100 هزار تومان می گیرند که یک بار غرب، یک روز شرق و یک روز هم شمال شهر را با تور نشان شما دهند. همین راستاها را می توان با دربست گرفتن یک تاکسی به قیمت 250 تا 300 هزار تومان هم رفت. اما این گزینه مناسب سفر چهارنفره است تا قیمت بین همه سرشکن شود. به جز گواتر که برای اجاره قایق باید نفری 25 هزار تومان بدهیم، دیدن هیچ کدام از این مقاصد پولی نیست.

هزینه اقامت

اقامتگاه های بومگردی، ارزان ترین انتخابند. اگر زود نجنبیم به سرعت برق و باد همه آنها اجاره می فرایند. در روستاهای اطراف مثل رمین، بندر تنگ و تیس، ااقامتگاه های بومگردی شبی 30 تا 80 هزار تومان قیمت دارند. اقامتگاه های شهرهای بزرگ تر مثل چابهار شبی 250 هزار تومان هستند که اگر جمعی سفر کنیم بسیار به صرفه می شود.

از طرف دیگر هتل های چابهار بسیار خوب و بزرگند که قیمت شان از شبی 150 هزار تومان شروع می شود و تا 450 هزار تومان می رسد. در شب های تعطیل قیمت هتل به شبی 800 هزار تومان هم می رسد. قیمت اجاره خانه هم به ندرت در این شهر به شبی کمتر از 400 هزار تومان می رسد.

هزینه خورد و خوراک

چابهار، پر از غذاهای کبابی و سرخ شدنی خوشمزه است و حداقل یک وعده را باید در رستوران های خوب آن خورد. قیمت غذا در این شهر کاملا مشابه تهران است. ماهی و میگو و کباب، اصلی ترین وعده غذایی رستوران هاست. و با اینکه این شهر دریایی است، اما قیمت غذاهای دریایی ارزان نیست. اگر بخواهیم هر نهار و شام رستوران برویم باید روزانه حداقل 120 هزار تومان صرف رسیدگی به شکم مان کنیم.

هزینه خرید سوغاتی

همه اجناس الکترونیکی و آرایشی که در پاساژهای شهر پیدا می شوند هم قیمت تهران هستند. قیمت ماهی و میگو هم در بازار محلی این شهر در زمان های شلوغ و پر مسافر فرقی با تهران ندارد. البته تنوع ماهی در آن بیشتر است؛ مثلا یک کیلو ماهی تن 30 هزار تومان و یک کیلو ماهی شیر پاک نشده 75 هزار تومان است.

شاه میگوی پاک نشده کیلویی 120 هزار تومان است که فاصله زیادی با قیمت ها در تهران ندارند. سوزن دوزی های چابهار بسیار زیبا هستند، ولی قیمت بالایی دارند. برای مثال یک لباس زنانه آن حدال 200 هزار تومان قیمت دارد. در عوض ادویه اینجا بسیار ارزان است. یک بسته میانه ادویه کراهی، ادویه خورشتی یا ماهی پنج هزار تومان است.

راهنمای خرید از چابهار

با احتساب همه این مخارج باید گفت در بهترین حالت برای سفر هوایی از تهران به چابهار باید حداقل نفری یک میلیون و پانصد هزار تومان در حساب بانکی ما باشد. و به این نتیجه می رسیم که هزینه سفر به چابهار چندان کم نیست.

قیمت ها مربوط به اسفند 1397 است.

عکس: خبرگزاری ایرنا

منبع: اسنپ تریپ
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 1965

به "هزینه سفر به چابهار چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه سفر به چابهار چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید