حضور بارسا در نسخه جدید جام باشگاه های دنیا در گرو قهرمانی اروپا

به گزارش مجله جگوار، تهران- خبرنگاران- براساس اصلاحات اجرا شده در قالب برگزاری جام باشگاه های دنیا که در سال 2021 برگزار می گردد، حضور رئال و اتلتیکو مادرید قطعی است اما بارسلونا دست کم به یک قهرمانی احتیاج دارد.

حضور بارسا در نسخه جدید جام باشگاه های دنیا در گرو قهرمانی اروپا

به گزارش خبرنگاران، روزنامه آ. اس اسپانیا روز یکشنبه نوشت: نسخه جدید رقابت های جام باشگاه های دنیا در فاصله روزهای 17 ژوئن تا چهارم جولای 2021 و در قالبی متفاوت با نسخه های پیشین برگزار می گردد و براساس اصلاحات اعمال شده، این تورنمنت با حضور قهرمان های لیگ قهرمانان و لیگ اروپا طی چهار فصل گذشته انجام خواهد شد.

در این رقابت ها، قاره اروپا با قهرمان های لیگ قهرمانان و لیگ اروپا طی چهار سال اخیر (از سال 2021 به قبل) حضور پیدا می نماید که در مجموع 8 تیم خواهد بود؛ قاره آمریکا 6 نماینده خواهد داشت و آفریقا، آسیا و کنکاکاف هر کدام با سه نماینده حضور پیدا نموده و اقیانوسیه نیز یک نماینده راهی این رقابت ها خواهد نمود.

در صورتی که طی چهار سال پیش از برگزاری رقابت ها (سال 2021) یک تیم بیش از یک بار قهرمان لیگ قهرمانان یا لیگ اروپا شده باشد، سهمیه آن تیم به تیم بعدی آن قاره در رنکینگ فیفا خواهد رسید.

در قالب جدید جام باشگاه های دنیا، 24 تیم حاضر در هشت گروه سه تیمی به رقابت با یکدیگر پرداخته و تیم های نخست هر گروه به یک چهارم نهایی راه می یابند.

براساس قالب جدید، 2 تیم اسپانیایی حضور خود را در نخستین دوره این رقابت ها قطعی نموده اند؛ رئال مادرید به عنوان قهرمان لیگ قهرمانان سال 2018 و اتلتیکو مادرید به عنوان قهرمان لیگ اروپا در همان سال.

با این وجود بارسلونا در حال حاضر نمی تواند هیچ جایی در این تورنمنت برای خود متصور گردد؛ در واقع 2 سهمیه باقی مانده از دل فینال تاتنهام - لیورپول و چلسی - آرسنال بیرون خواهد آمد.

فدراسیون بین المللی فوتبال در نظر دارد تا قهرمان های اخیر اروپا در این رقابت ها حضور داشته باشند و این بدان معنا است که بارسا هنوز برای کسب سهمیه در این تورنمنت 2 فصل دیگر زمان دارد.

معیارهای مذکور برای قاره آمریکای جنوبی نیز لحاظ خواهد شد و این در حالی است که تیم گرمیو برزیل و ریورپلاته آرژانتین به عنوان قهرمان های لیبرتادورس هم اکنون حضور خود را در رقابت های سال 2021 قطعی نموده اند.

فیفا هنوز تصمیم قطعی برای انتخاب میزبان نگرفته اما براساس گزارش ها محتمل ترین گزینه ژاپن است.

ورزشی**3991**9129

منبع: ایرنا
انتشار: 29 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 199

به "حضور بارسا در نسخه جدید جام باشگاه های دنیا در گرو قهرمانی اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور بارسا در نسخه جدید جام باشگاه های دنیا در گرو قهرمانی اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید