خال را چگونه برمی دارند؟

به گزارش مجله جگوار، پزشکان از طریق دو نوع لیزر خال ها را برمی دارند. لیزر CO2، خال را از ریشه برمی دارد و مانند جراحی عمل می نماید که حتی جای بخیه هم از خود باقی نمی گذارد. خال های عمیق و برجسته که گاهی مو هم روی آن وجود دارد، برخی اوقات از طریق پزشک به علت ملاحظاتی از عمق برداشته نمی شوند چون امکان عود وجود دارد.

خال را چگونه برمی دارند؟

خال را چگونه برمی دارند؟

پزشکان به وسیله دو نوع لیزر خال ها را برمی دارند. لیزر CO2، خال را از ریشه برمی دارد و مانند جراحی عمل می نماید که حتی جای بخیه هم از خود باقی نمی گذارد. خال های عمیق و برجسته که گاهی مو هم روی آن وجود دارد، برخی اوقات به وسیله پزشک به علت ملاحظاتی از عمق برداشته نمی شوند چون امکان عود وجود دارد.

اما اگر از عمق بردارند و فرایند ترمیم زخم در فرد هم خوب باشد، مسئله ای به جا نمی ماند. لیزرهای دیگری هم داریم که برای برداشتن خال های صاف کاربرد دارند. این خال ها را هم می گردد با لیزر CO2 ظریف تر برداشت اما اغلب با لیزرهای مخصوص ضایعات رنگدانه ای آنها را برمی داریم مانند لیزر روی یا ان دی یگ و این کار چند بار باید صورت بگیرد تا کم کم سلول های رنگدانه ای تخریب شوند. به همین علت اگر چند بار لیزر استفاده گردد و فرد هم از نور آفتاب محافظت داشته باشد، احتمال عود خال به رقم ناچیزی خواهد رسید. به طور معمول، فاصله انجام لیزر برای از بین بردن خال ها حدود چهار تا هشت هفته یک بار است که باید فرصت کافی بدهیم تا بدن ماده رنگی تخریب شده را دفع کند و دوباره مرحله بعد صورت بگیرد.

مهم ترین قدم در برداشتن خال ها این است که حتما به وسیله پزشک آنالیز شوند و از نظر خوش خیم یا بدخیم بودن با معاینات بالینی و تشخیصی به طور کامل آنالیز شوند. شما هم اگر حتی از نظر زیبایی می خواهید خالی را بردارید باید نکاتی را در نظر بگیرید که اولین آن تغییرات بدن شما در فرایند ترمیم زخم هاست. آیا شما به محض اینکه در بدنتان زخمی ایجاد می گردد، آن زخم باقی می ماند و حتی در محل آن گوشت اضافه ایجاد می گردد. اگر چنین است، حتما به پزشکتان بگویید. درباره خال های ناحیه لب فوقانی، چانه، گردن، روی بازوها و سینه که مستعدترند به تشکیل گوشت اضافه، پزشک شما باید مطلع باشد. اگر پزشک با آنالیز متوجه شده که برداشتن خال غیرضروری است و احتمال وجود گوشت اضافی در شما زیاد است، می توانید صرف نظر کنید و یا به وسیله لیزر و دستگاه های رادیوفرکوئسی که با ظرافت خاصی و بدون احتیاج به بخیه و یا حتی گذاشتن اسکار خال ها را برمی دارند، اقدام به از بین بردن خال شما کند.منبع:www.salamat.com

منبع: راسخون
انتشار: 7 مهر 1400 بروزرسانی: 7 مهر 1400 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 1841

به "خال را چگونه برمی دارند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خال را چگونه برمی دارند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید