خبرنگاران یک هزار بسته بهداشتی پیشگیری از کرونا میان جانبازان زنجانی توزیع شد

به گزارش مجله جگوار، زنجان - خبرنگاران - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: این اداره کل، در ایام کرونایی بیش از یک هزار بسته بهداشتی به صورت رایگان با هماهنگی اداره کل پست و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و استانداری زنجان در چندین نوبت بین جانبازان ریوی و شیمیایی توزیع کرد.

خبرنگاران یک هزار بسته بهداشتی پیشگیری از کرونا میان جانبازان زنجانی توزیع شد

علی کاظمی شامگاه چهارشنبه درنشست خبری با خبرنگاران استان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با تشریح اقدامات مقابله ای اجرا شده در ارتباط با بیماری کرونا اضافه کرد: با شیوع این ویروس از اوایل اسفند سال گذشته برنامه های بزرگداشت شهید تغییر یافت و بر این اساس طرح سپاس(دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران) با هدف پیگیری شرایط خانواده شهدا و ایثارگران به صورت تلفنی انجام گرفت.

وی اضافه کرد: برای خدمات رسانی بهتر نیز شماره تلفن 1616 و به صورت شبانه روزی آماده شنیدن مسائل ایثارگران پیش بینی شد که طی ایام گذشته 2 هزار و 749 مورد تماس با این شماره گرفته شده و بیشترین موارد از قبیل مسائل خدماتی، درخواست شغل، مسکن و بهداشت و درمان مربوط به کرونا بوده است.

کاظمی ادامه داد: در این راستا یک هزار و 700 مورد تماس تلفنی با جانبازان بالای 50 درصد، جانبازان شیمیایی و جانبازان با عارضه ریوی برقرار و پیگیری های لازم به لحاظ شرایط روحی و روانی آنان انجام شد.

وی گفت: گروه های جهادی با حضور ایثارگران و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس دوشادوش سایر گروه ها در ضد عفونی معابر و خیابانها و حتی تولید و توزیع اقلام حفاظتی مشارکت فعالانه ای دارند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان، ارسال پیامک های بهداشتی، راه اندازی زیارت مجازی از طریق سایت ایثار با ادای احترام به شهدای گرانقدر به صورت مجازی، استفاده از محل حسینیه ها برای تولید ماسک و بسته بندی بسته های بهداشتی از دیگر اقدامات در این خصوص برشمرد.

وی اضافه کرد: درکل جامعه هدف به دلیل اینکه خانواده ها در سنین بالایی بوده و یا از جانبازان شیمیایی و ریوی هستند، با اقدامات انجام گرفته توصیه های بهداشتی را رعایت می کنند.

به گفته کاظمی با توجه به شیوع بیماری کرونا متاسفانه پنج نفر از گروه های تحت پوشش این اداره کل به بیماری کرونا مبتلا و بستری شدند، چهار نفر بهبود یافتند و یک نفر نیز فوت کرد.

کاظمی اضافه کرد: آمار جامعه ایثارگری این استان 10 هزار نفر است و این اداره کل به دلیل ارتباط نزدیک با جامعه هدف تعطیل بردار نیست از این رو طبق پروتکل های اعلامی کارمندان این اداره کل فعال هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: رزمندگان هشت سال دفاع مقدس با توجه به تجربه ای که دارند و مادران، پدران و فرزندان بسیاری از شهدا و ایثارگران در خط مقدم پشتیبانی حضور دارند.

وی یادآوری کرد: کار ایثار و شهادت تنها برای دوران دفاع مقدس نبوده اگر امروز ایثار در جامعه جاری باشد مدیریت بهتر خواهد بود و در این میان ایثار اجتماعی لازمه جامعه امروزی است.

منبع: ایرنا
انتشار: 11 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 980

به "خبرنگاران یک هزار بسته بهداشتی پیشگیری از کرونا میان جانبازان زنجانی توزیع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران یک هزار بسته بهداشتی پیشگیری از کرونا میان جانبازان زنجانی توزیع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید