خبرنگاران 15 کیلومتر از مسیل ها و رودخانه های گرمی لایروبی شد

به گزارش مجله جگوار، اردبیل - خبرنگاران - رییس اداره منابع آب شهرستان گرمی مغان گفت: برای پیشگیری از خطر سیل، حدود 15 کیلومتر از طول مسیل ها و رودخانه های این شهرستان لایروبی و بازگشایی شد.

خبرنگاران 15 کیلومتر از مسیل ها و رودخانه های گرمی لایروبی شد

جهت دریافت خدمات اجرای اجرای بام سبز با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

رضا بدرزاده روز شنبه اظهارداشت: برای کاهش خطرات سیل، برنامه ریزی لازم صورت گرفته تا با مشارکت شهرداری ها و دهیاری ها نسبت به بازگشایی و لایروبی رودخانه ها با اولویت مناطق مسکونی اقدام گردد.

وی از ساکنان مناطق مسکونی در روستاها و شهرها و صاحبان املاک مجاور رودخانه ها خواست برای ایمن ماندن از خطرات احتمالی سیلاب رودخانه ها، حقوق رودخانه ها را رعایت نمایند.

او همچنین با اشاره به قانون توزیع عادلانه آب گفت: بر اساس ماده 2 قانون توزیع عادلانه آب و تبصره های ذیل آن، وظیفه حفاظت و نظارت بر بستر و حریم رودخانه ها بر عهده

شرکت های آب منطقه ای و در شهرستان ها بر عهده امور و ادارات منابع آب نهاده شده ، لذا بر اساس وظایف قانونی و رسالت سازمانی اداره منابع آب شهرستان گرمی بطور مستمر بر رودخانه های شهرستان نظارت دارد و با هرگونه تجاوز به بستر و حریم رودخانه ها و مسیل برخورد می نماید.

رییس اداره منابع آب شهرستان گرمی اظهارداشت: با توجه به اینکه بیشتر متجاوزین به حریم منابع آبی از تعطیلی ادارت بویژه تعطیلات نورزی سوء استفاده نموده و به منابع ملی دست درازی می نمایند حراست و حفاظت از بستر و حریم منابع آبی تشدید شده است.

شهرستان گرمی در شمال اردبیل و در جوار جمهوری آذربایجان از 2 حوضه آبریز بنام بالهارود و دره رود تشکیل شده که 6 رشته رودخانه در حوضه آبریز بالهارود و سه رشته رودخانه در حوضه آبریز دره رود جریان دارد و مجموع طول رودخانه های این شهرستان نیز حدود 400 کیلومتر می باشد.

با توجه به کوهستانی بودن منطقه، علاوه بر رودخانه ها ، مسیل های متعددی در این شهرستان وجود دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 823

به "خبرنگاران 15 کیلومتر از مسیل ها و رودخانه های گرمی لایروبی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 15 کیلومتر از مسیل ها و رودخانه های گرمی لایروبی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید