خطیب زاده: نتیجه مذاکرات هیات ایران محک اراده کره جنوبی است

به گزارش مجله جگوار، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سئوال خبرنگاران در خصوص بعضی اخبار رسانه ای مبنی بر سفر هیاتی از جمهوری اسلامی ایران به کره جنوبی اظهار داشت: هیات کارشناسی جمهوری اسلامی ایران متشکل از متخصصین حوزه های نفتی و بانکی هفته جاری در سئول مذاکراتی را با شرکت ها و مقامات کره ای با هدف آنالیز امکان فروش مجدد نفت و میعانات گازی به کره جنوبی برگزار کردند.

خطیب زاده: نتیجه مذاکرات هیات ایران محک اراده کره جنوبی است

به گزارش خبرنگاران، سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه کرد: این سفر که در راستای توسعه روابط متوازن با کشورهای آسیایی محسوب می گردد، پس از ملاقات معاونین وزرای امور خارجه دو کشور در وین انجام گشت .

خطیب زاده توضیح داد: طرف ایرانی با استفاده از این فرصت، در رایزنی با مقامات کره ای، بر برطرف محدودیت غیر قانونی از منابع ارزی بلوکه شده ایران در کره جنوبی تاکید نمود.

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطر نشان ساخت: نتایج این نشست کارشناسی می تواند به عنوان محکی برای ارزیابی جدیت و اراده کره جنوبی جهت حل مسائل موجود بین دو کشور و بازگشت مناسبات به روال عادی، از جمله با فروش نفت و میعانات گازی به کره و سرمایه گذاری شرکتهای کره ای در پروژه های مالی ایران قلمداد گردد. به همین علت جمهوری اسلامی ایران با دقت نتایج این مذاکرات را پیگیری و در چگونگی تنظیم روابط دو کشور لحاظ خواهد نمود.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 21 فروردین 1401 بروزرسانی: 21 فروردین 1401 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 2047

به "خطیب زاده: نتیجه مذاکرات هیات ایران محک اراده کره جنوبی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطیب زاده: نتیجه مذاکرات هیات ایران محک اراده کره جنوبی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید