خودروی فردا 511 معرفی گردید

به گزارش مجله جگوار، فرداموتورز از سال 95 با فراوری برخی از محصولات ایران خودرو کار خود را شروع کرد. سال 96 با سایک چین وارد مذاکره شد و خودروی ام جی RX5 را روانه بازار کرد. متأسفانه تحریم ها مهلت نداد و سایک فعالیت خود را در بازار متوقف کرد. این خودروساز خصوصی در سال 98 برند اختصاصی خود به نام فردا را معرفی کرد و سال گذشته بود که فردا SX5 که یک کراس اوور جمع و جور شهری است، به بازار ایران آمد. حدود 5 ماه از معرفی این کراس اوور نگذشته که فرداموتورز سدان نو خود به نام فردا 511 را به سبد محصولات خود اضافه نموده است.

خودروی فردا 511 معرفی گردید

سدان 511 که با نام FMC 511 و فردا 511 هم شناخته می گردد، محصولی خانوادگی و اتوماتیک است که می تواند به عنوان یک گزینه تازه، علاقه مندان به سدان های جمع و جور را به سوی خود بکشاند. فردا 511 از تمامی جهات یک سدان جمع و جور محسوب می گردد و حتی از بعضی محصولات داخلی کوچک تر است. ابعاد این خودرو به ٰترتیب عبارتند از:

  • 4390 میلی متر طول؛
  • 1725 میلی متر عرض؛
  • 1490 میلی متر ارتفاع.

وزن خودرو 1115 کیلوگرم عنوان شده است و برخلاف بسیاری دیگر از سدان های چینی، با خودرویی بیش از حد سنگین روبه رو نیستیم.

بیشتر بخوانید: بی وای دی تانگ 2021 به ایران رسید

فردا 511 از یک پیشرانه 1.5لیتری تنفس طبیعی فاقد توربو بهره می برد که توان فراوری حداکثر 106 اسب بخار قدرت و 135 نیوتن متر گشتاور را دارد. قدرت موتور به وسیله جعبه دنده اتوماتیک دوبل کلاچ به چرخ های جلو منتقل می گردد، با این حساب می توان این محصول را رقیب مستقیمی برای شاهین سایپا یا خودروهایی نظیر رانا پلاس اتوماتیک ایران خودرو و جک جی 4 قلمداد کرد.

هرچند که مدیران خودروسازی فردا، این محصول را رقیبی برای دنا پلاس توربو اتوماتیک می دانند. این خودرو در شرایط بهینه می تواند ترکیبی مصرف سوخت 6.2 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر را داشته باشد. یکی دیگر از فناوری های استفاده شده در محصول تازه خودروسازی فردا NVH نام دارد که سبب می گردد پیشرانه 511 کمترین صدا و لرزش را نسبت به خودروهای فاقد این فناوری از خود نشان دهد.

سامانه انتقال قدرت در سدان 511 از نوع اتوماتیک 5 سرعته و با فناوری دو کلاچه است. این جعبه دنده توان پیشرانه را به چرخ های جلوی FMC 511 می رساند و به لطف ساختار DCT، تعویض دنده و واکنش پذیری به مراتب سریع تری را نسبت به خودروهای با جعبه دنده AT،CVT و AMT دارد. برای کاهش استهلاک و هزینه های نگهداری این سدان مالی، سامانه روغن کاری متغییر برای جعبه دنده دو کلاچه این خودرو انتخاب شده است و ساختار WDCT در آن دیده می گردد.

در کنار قابلیت اتوماتیک، راننده 511 می تواند از حالت اسپرت جعبه دنده در این سدان استفاده کند و با این کار حساسیت پدال گاز و فرمان پذیری سیستم انتقال قدرت را افزایش دهد. بعلاوه امکان تعویض دنده با قابلیت تیپ ترونیک (تعویض دنده دستی) در فردا 511 فراهم است و راننده می تواند با قراردادن دسته دنده در این شرایط، خود دنده مناسب را برای رانندگی انتخاب کند.

ترمزهای خودرو در محور جلو از نوع دیسکی و در محور عقب از نوع کاسه ای است که طبعا به سامانه های کمکی ABS و EBD نیز مجهز خواهند بود. این در حالیست که ترمزهای چهارچرخ دیسک تقریبا به استاندارد رایجی مبدل شده اند و استفاده از ترمزهای کاسه ای می تواند نشان دهنده رویکرد مالی خودروساز باشد.

بیشتر بخوانید: سوزوکی ویتارا تازه وارد ایران شد

خودروسازی فردا سدان 511 را با امکانات مختلف و رقابتی به بازار عرضه می نماید. این خودرو به امکاناتی مانند سانروف، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، 2 کیسه هوا، تهویه الکتریکی، فرمان کمکی برقی، ترمزABS، EBD و BAS، سنسور نور، چراغ روشنایی روز، چراغ مشایعت تا منزل، بازشوی درِ صندوق عقب از روی ریموت، استاندارد ایزوفیکس جایگاه ها، کامپیوتر سفر، جلو آمپر دیجیتال و آنالوگ، سنسور باد تایر، نمایشگر لمسی 7اینچی، بلوتوث، قابلیت نمایش صفحه تلفن همراه بر روی نمایشگر خودرو، دوربین عقب با خطوط پارک متغییر، سنسور پارک عقب، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان و … مجهز است.

در حال حاضر شرکت خودروسازی فردا به عنوان یکی از فعالان بخش خصوصی، فراوری اولیه FMC 511 را در شهر سمنان شروع و قیمت مصوب 429 میلیون تومان را برای این خودروی تازه اعلام نموده است. در فاز اول عرضه این سدان B پلاس، متقاضیان می توانند از شرایط فروش نقدی با تحویل 30 روز کاری استفاده نمایند.

***

شما می توانید اخبار خودرو را در بلاگ خبرنگاران مطالعه کنید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 9 مرداد 1401 بروزرسانی: 9 مرداد 1401 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 2146

به "خودروی فردا 511 معرفی گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودروی فردا 511 معرفی گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید