دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر: بالاترین میزان کشفیات مواد مخدر را در سال 99 داشتیم

به گزارش مجله جگوار، خبرگزاری خبرنگاران- دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: سال 99 بالاترین میزان کشفیات مواد مخدر را در جهان و ایران داشتیم.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر: بالاترین میزان کشفیات مواد مخدر را در سال 99 داشتیم

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، اسکندر مومنی در حاشیه نشست تخصصی ویدئوکنفراس مسئولان ستاد و دبیران شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان های سراسر کشور به اجرایی کردن سند تحول راهبردی ستاد اشاره نمود و اضافه نمود: این سند از سال 1400 اجرایی می گردد و ما نیز گریزی نداریم که این چهار حوزه مواد مخدر یعنی حوزه مقابله، پیشگیری، درمان و کاهش آسیب اجتماعی و توانمندسازی و اشتغال را با هم پیش ببریم.

وی با بیان اینکه هیچ کدام از آن ها به تنهایی ما را به نتیجه نمی رساند، ادامه داد: بحث پیشگیری در در این خصوص باید در اولویت همه قرار گیرد و این موضوع نمی تواند فقط دولت محور باشد و هیچ دولتی به تنهایی نمی تواند پیشگیری را به سامان برساند و باید حوزه های فرهنگی و در راس شان مردم و خانواده ها باید وارد عرصه شوند و همه توان را به کار بگیریم.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: سال 99 بالاترین میزان کشفیات مواد مخدر در جهان و ایران بود، اما این به تنهایی کافی نیست به هر حال باید پیشگیری در خود خانواده ها و نهاد های فرهنگ ساز صورت گیرد و به یاری ستاد بیایند و اگر هم مواردی وجود دارد باید بازدارندگی درونی ایجاد گردد تا کسی به سمت مواد نرود.

وی اضافه نمود: نکته مهم اصلاح قانون است و با قوانین موجود هر گونه اقدام در حوزه نگهداری و درمان معتادان فقط دور ریختن منابع است، ان شاء الله این لایحه آماده شده و در حال تقدیم به مجلس است که امیدواریم در تصویب آن تسریع گردد، چون قانون زیرساخت است و به هیچ وجه با یک تا سه ماه نگهداری معتاد امکان درمان، اشتغال و ایجاد مهارت وجود ندارد.

مومنی گفت: ما امیدواریم این اسناد راهبردی که 1400 اجرا می گردد پس از تصویب قانونی ظرف مدت دو، سه یا چهار سال یک تغییر مشهود و عینی را ببینیم.

وی اضافه نمود: با اطمینان می گویم این قانون اگر روزآمد گردد با این سند تحولی که آماده شده است، ظرف 3 تا 4 سال حداکثر می توانیم به یک نقطه قابل قبولی در هر چهار حوزه یعنی مقابله، درمان، کاهش آسیب و پیشگیری و توانمندسازی برسیم.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر درباره عملکرد ستاد در دو ماه اخیر نیز گفت: در دو ماه گذشته همانند سال گذشته، در همه حوزه ها از جمله کشفیات مواد مخدر، حوزه درمان، فراوری دارو های جدید موفقیت های خوبی داشتیم و در دو ماه گذشته نیز افزایش قابل توجهی نسبت به سال گذشته گزارش شده است ضمن اینکه سال گذشته یک افزایش قابل ملاحظه ای نسبت به سال قبل داشتیم.

وی اضافه نمود: در جلسه امروز پیشنهاد شد کارگروهی مشترک میان ستاد و سازمان بازرسی ایجاد گردد که ریاست سازمان این را پیشنهاد داد و مورد استقبال نهاده شد و قرار شد این کارگروه تشکیل گردد.

آقای مومنی ادامه داد: ستاد دستگاه اجرایی نیست یک دستگاه سیاست گذار، برنامه ریز و ناظر است یعنی کار ما سیاستگذاری، برنامه ریزی و نظارت و ارزیابی است و دستگاهی که وظیفه خود را انجام نمی دهد قرار شد در آن کارگروه مشترک مطرح گردد و به سازمان بازرسی و مراجع مربوطه داده گردد.

وی گفت: آینده بسیار خوبی را در این حوزه می بینم، با این اقدامات سند تحول، پیگیری ها و اصلاح قانون به عنوان یک ابزار و زیرساخت می توانیم افق بسیار روشنی را داشته باشیم.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر اضافه نمود: بهترین قانون نیز بعد از 110 سال احتیاج به بازنگری دارد و در آن موقع شاید این قوانین الزامات را داشت، اما اکنون به هیچ عنوان جوابگوی وضع فعلی نیست و به بازنگری و اصلاح احتیاج دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از صدا و سیما، وی گفت: بنابراین لایحه در مراحل پایانی و آماده ارسال است و امیدواریم در مجلس به نتیجه برسد؛ ان شاء الله با این سند تحول و این اصلاح قانون و با این کارگروه مشترکی که ایجاد می گردد، آینده بسیار خوبی را پیش رو خواهیم داشت.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 30 خرداد 1400 بروزرسانی: 30 خرداد 1400 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 1694

به "دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر: بالاترین میزان کشفیات مواد مخدر را در سال 99 داشتیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر: بالاترین میزان کشفیات مواد مخدر را در سال 99 داشتیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید