در دام دایره تکرار

به گزارش مجله جگوار، حضور نبی در پست دبیرکلی در مقطع حساس کنونی البته یک تفاوت با نقش آفرینی همیشگی او در فدراسیون دارد.

در دام دایره تکرار

سامان موحدی راد| خاتمه هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال توانست به شیوه ای دبیرکل انتخاب کند که تأیید کنفدراسیون فوتبال آسیا را هم به همراه داشته باشد. بعد از همه آن جار و جنجال ها و تهدید های AFC خاتمه مهدی محمدنبی بر جایگاه دبیرکلی فدراسیون فوتبال نشست تا در یکی از بحرانی ترین دوران های تاریخ فوتبالی ایران امورات فدراسیون را به پیش ببرد.

انتخاب نبی برای دبیرکلی فدراسیون فوتبال در واقع یک پازل در ادامه پازل هایی است که پیش از این در این فدراسیون کنار هم قرار داده شده بود. روزگاری نبی، تاج و کفاشیان ترکیبی را در فدراسیون فوتبال تشکیل داده بودند که هنوز و با گذشت بیش از یک دهه از روزهای آغازین همکاری شان نمی گردد آنها را از مجموعه فدراسیون کنار گذاشت. نتیجه عملکردشان البته معلوم است و حال و روز فوتبال ایران به خوبی خبر از این می دهد که یک ساختار معیوب، بر پایه حفظ قدرت و وابسته به پول دولت چگونه باشگاه و تیم ملی را رو به افول گذاشته است.

با این حال ما زاده و پرورش یافته برهه حساس کنونی هستیم و همینطور انس عجیبی با مفهوم انتخاب بین بد و بدتر داریم. از این رو و در این برهه حساس کنونی که به نظر می رسد فدراسیون فوتبال و تیم ملی بی پناه در میان انواع و اقسام مسائل و سختی ها گرفتار آمدند، چاره ای نداریم جز اعتماد به مردی که بارها او را آزموده ایم و حمایت از تصمیماتی که بارها زهرش را چشیده ایم.

حضور نبی در پست دبیرکلی در مقطع حساس کنونی البته یک تفاوت با نقش آفرینی همیشگی او در فدراسیون دارد. نبی تا پیش از این همواره مرد در سایه فدراسیون فوتبال بود. کسی که در پشت پرده تصمیمات تاج و کفاشیان ایستاده بود و کمتر در معرض دید قرار می گرفت. حالا اما یکی از آن سه نفر قلبش را بهانه نموده و کنار کشیده و دیگری هم راهی به فدراسیون ندارد. از این رو محمد نبی مانده و فدراسیونی که رئیس ندارد، تیم ملی که برای اولین بار در تاریخ در آستانه حذف در مرحله مقدماتی انتخابی جام جهانی است و بدهی عظیمی که از راه قرارداد عجیب و غریب ویلموتس انتظار فدراسیون را می کشد.

همه این چالش های عظیم یک مدیر پا به رکاب و در صحنه می خواهد. کسی که هم برای تیم برنامه درستی از اردو و بازی تدارکاتی بچیند. هم سرمربی تیم ملی را راضی نگه دارد و مهم تر از همه اینها چاره ای برای ماجرای ویلموتس و قراردادش بکند. حالا وقت بیرون آمدن از پرده است آقای نبی!

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 11 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 979

به "در دام دایره تکرار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در دام دایره تکرار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید