دمنوش هایی مؤثر برای مقابله با اضطراب

به گزارش مجله جگوار، یونس حیدری گفت: استفاده از سرکه ها، به ویژه سرکه سیب در درازمدت سبب ضعف اعصاب می گردد. بعلاوه استفاده طولانی مدت از آن سبب لرزش دست و بروز پارکینسون می گردد.

دمنوش هایی مؤثر برای مقابله با اضطراب

وی اضافه نمود: استفاده بی رویه از ترشی، چای سیاه، چای سبز، خوردن غذاهای سوخته و غذاهای تند حاوی حجم زیادی فلفل و زنجبیل به علت افزایش فشار خون سبب ضعف اعصاب می گردد، بعلاوه مصرف غذاهای اسیدی خصوصا هنگام صبح و در حالت ناشتا مانند آبغوره و لیموترش سبب اختلال در سیستم عصبی می گردد.

این پژوهشگر طب سنتی با بیان اینکه اصولاً دمنوش های تقویت نماینده اعصاب دارای طبع گرم هستند، توضیح داد: مصرف دمنوش ترکیبی گیاه زیرفون به همراه هل باد و به لیمو فوق العاده آرامبخش، ضد تپش قلب، خواب آور و تقویت نماینده اعصاب است.

حیدری تاکید نمود: دمنوش ترکیبی گل ساعتی، پنیرک صحرایی و هوفاریقون دارای طبع معتدل بوده، فوق العاده آرام بخش و مقوی اعصاب است و استفاده از آن شب ها قبل از خواب توصیه می گردد.

وی ادامه داد: دمنوش ترکیبی شقایق، زعفران و بابونه فوق العاده نشاط آور، آرام بخش، تقویت نماینده اعصاب و حافظه است. دمنوش گیاه نعنا فلفلی تنظیم نماینده سیستم عصبی و هورمون در خانم ها بوده و آرامبخش، تقویت نماینده کبد و ضدتهوع است.

این پژوهشگر طب سنتی افزود: استفاده از دمنوش ترکیبی لاواند، گل محمدی، چند پر گل شقایق و بنفشه دارای طبع معتدل بوده و برای همه مزاج ها مفید است. استفاده از آن سبب ایجاد آرامش شده و جایگزین خوبی برای چای است.

حیدری اضافه نمود: دمنوش چای سفید به همراه زنجبیل و به لیمو دارای طبع گرم و آرام بخش است اما در افرادی که دارای طبع خیلی سرد و دارای اضافه وزن هستند توصیه می گردد. افراد قبل از استفاده از دمنوش ها باید مزاج خود را بشناسند و با توجه به آن از دمنوش های مؤثر استفاده نمایند.

منبع: گردشبان
انتشار: 18 دی 1401 بروزرسانی: 18 دی 1401 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 2229

به "دمنوش هایی مؤثر برای مقابله با اضطراب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دمنوش هایی مؤثر برای مقابله با اضطراب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید