دوربین فوجی فیلم X100V با نمایشگر متحرک و لنز جدید معرفی گشت

به گزارش مجله جگوار، شب گذشته شرکت فوجی فیلم جدیدترین دوربین خانواده X100 را با نام فوجی فیلم X100V معرفی کرد. این سری از دوربین های فوجی در دسته دوربین های کامپکت جای می گیرد که کاربردهای زیادی دارد و مخصوصا، عکاسان خیابانی عاشق و دلباخته آن هستند. فوجی فیلم X100V حالا نسبت به نسل قبلی دارای سنسور جدید، لنز جدید و نمایشگر متحرک است و بسیاری ویژگی های نرم افزاری جدید هم به آن اضافه شده است. پیش از هرچیز بگذارید با سنسور جدید 26.1 مگاپیکسلی X-Trans IV CMOS APS-C اشاره کنیم که همان سنسور استفاده شده در سه دوربین فوجی X-T3، X-T30 و X-Pro3 است.

دوربین فوجی فیلم X100V با نمایشگر متحرک و لنز جدید معرفی گشت

جدا از سنسور جدید، فوجی حالا چند شبیه ساز فیلم دیگر را هم به این دوربین اضافه کرده و ویژگی هایی مثل HDR و Clarity Adjustment هم به آن اضافه شده است. فوجی فیلم X100V قرار است از همین ماه در دو رنگ مشکی و یا نقره ای با قیمت 1399 دلار عرضه شود که 100 دلار بیشتر از نسل قبلی آن یعنی دوربین فوجی فیلم X100F است.

مثل همیشه، دوربین فوجی فیلم X100V هم ظاهر قدیمی و استایل دوربین های رنج فایندر را حفظ کرده است. تنظیمات دوربین هم به واسطه پیچ های چرخان بالای دوربین و به شکل کلاسیک انجام می شود. با بروز شدن سنسور، فوجی لنز این دوربین را هم شامل بروزرسانی کرده است. البته از نظر مشخصات، لنز این دوربین با نسل های قبلی تفاوتی ندارد و همچنان فاصله کانونی 23 میلی متر با حداکثر دیافراگم f/2.0 برای آن در نظر گرفته شده است. اما فوجی می گوید این لنز از نظر اپتیکی جدید شده و حالا اعوجاج یا Distortion کمتری نسبت به نسل های قبلی دارد. حداقل فاصله فوکوس هم کمتر شده و شارپنس لنز در چهارگوشه عکس بهبود یافته است. فیلتر ND داخلی دوربین هم حالا چهار استاپ دارد که نسبت به سه استاپ نسل قبلی، بهبود به حساب می آید. در کنار تمام این موارد، تمام کانورترهایی که برای لنزهای نسل قبلی وجود داشت، با دوربین جدید هم سازگاری خواهند داشت.

فوجی در ساخت بدنه این دوربین دیگر منیزیم را کنار گذاشته و در نسل جدید از آلومینیوم استفاده کرده است. با تنها نگاه کردن به دوربین جدید و نسل های قبلی نمی توان تفاوت های زیادی پیدا کرد اما به طور کلی، گوشه ها در این دوربین کمی تیزتر شده اند. برای اولین بار در این خانواده از دوربین های فوجی، X100V در شرایط مختلف آب و هوایی مثل باران مقاوم خواهد بود اما لنز این دوربین مقاومت چندانی در برابر قطرات باران نخواهد داشت. برای عکاسی در باران با این دوربین، بهتر است یا از آداپترهای لنز فوجی استفاده کنید و یا یک فیلتر در جلوی لنز فوجی فیلم X100V قرار دهید.

تغییر بزرگ دیگر در طراحی این گوشی مربوط به نمایشگر اصلی دوربین می شود که حالا می تواند به سمت بالا یا پایین، تغییر جهت دهد. با وجود متحرک شدن نمایشگر، این صفحه نمایش همچنان همسطح با بدنه دوربین است و بیرون زدگی ندارد. همچنین همچون دوربین های اخیر فوجی فیلم، دکمه های D-Pad در بخش پشتی این دوربین هم حذف شده و تنها یک جوی استیک کوچک برای کار کردن با رابط کاربری دوربین قرار گرفته است. البته یک نکته مهم این است که فوجی پشتیبانی از لمس را هم به نمایشگر این دوربین اضافه کرده تا کار با رابط کاربری دوربین ساده تر شود. در زمینه فوکوس اتوماتیک هم این دوربین چیزی در دوربین های اخیر فوجی فیلم کم ندارد و آنطور که فوجی می گوید، X100V در تاریکی و تا کمتر از -5EV هم می تواند فوکوس کند.

دکمه Q روی بدنه دوربین هم حالا در جایی قرار گرفته که امکان اشتباه زدن آن کاهش پیدا کرده است. همچنین در بخش بالایی دوربین، تنظیم کردن ISO ساده تر از گذشته شده و برای تغییر ISO تنها کافی است پیچ آن را به بالا بکشید، ISO را تنظیم کنید و دوباره آن را فشار دهید تا به جای خود برشود.

ویوفایندر هیبریدی فوجی فیلم X100V هم حالا شامل بروزرسانی شده و مثل دوربین X-Pro3 دارای پنل 3.69 میلیون داتی OLED است. امکان استفاده از ویوفایندر به صورت اپتیکال هم همچنان در دسترس است. عملکرد فوکوس اتوماتیک در این دوربین نسبت به نسل قبلی بهبود زیادی داشته است. فوکوس اتوماتیک روی چشمان سوژه و یا صورت سوژه هم به این دوربین اضافه شده که به سرعت و دقیق عمل می کند. عکاسی پیاپی با این دوربین هم حالا در سرعت 11 فریم در ثانیه با شاتر مکانیکی انجام می شود اما در صورت استفاده از شاتر الکترونیکی، این سرعت به 20 فریم در ثانیه می رسد که فوق العاده است.

اگرچه این دوربین برای عکاسی ورزشی با سرعت بالا و یا فیلم برداری ساخته نشده اما این موارد در این دوربین بهبودهای فراوانی داشته اند. در بخش فیلم برداری هم امکان فیلم برداری با رزولوشن 4K تا سرعت 30 فریم در ثانیه امکان پذیر است. حتی با این دوربین و اتصال یک ریکورد جداگانه، می توان خروجی 4:2:2 10 بیتی در حالت فیلم برداری گرفت که فوق العاده است. اما همچنان توصیه می کنیم اگر به دنبال دوربینی برای فیلم برداری هستید، دوربین فوجی فیلم X-T3 انتخاب بسیار بهتری نسبت به فوجی فیلم X100V است.

در مجموع، می توانیم بگوییم فوجی فیلم X100V همان X-Pro3 است که در یک بدنه کوچک تر و جذاب تر قرار گرفته و لنز آن هم قابل تعویض نیست. البته بر خلاف X-Pro3 که دارای دو نمایشگر است و طراحی جسورانه ای دارد، در این دوربین شاهد این موضوع نیستیم و فوجی به فرمول برنده نسل های قبلی دست نزده است.

اما این پایان ماه فوریه برای فوجی فیلم نیست و حتی شنیده شده که تا پایان ماه جاری، دوربین فوجی فیلم X-T4 هم معرفی خواهد شد. گفته شده مدل X-T4 قرار است به لرزشگیر سنسور مجهز باشد تا در زمینه فیلم برداری، بهترین گزینه این شرکت باشد. شما درباره فوجی فیلم X100V چه فکر می کنید؟

منبع: TheVerge

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 4 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 795

به "دوربین فوجی فیلم X100V با نمایشگر متحرک و لنز جدید معرفی گشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوربین فوجی فیلم X100V با نمایشگر متحرک و لنز جدید معرفی گشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید