دولت جدید آمریکا از اشتباهات ترامپ درس بگیرد، پکن تهدید نیست

به گزارش مجله جگوار، به گزارش خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی راشاتودی، وزارت خارجه چین امروز سه شنبه با ابراز امیدواری درباره بهبود روابط با دولت جدید آمریکا، از جو بایدن رئیس جمهور جدید این کشور خواست تا از اشتباهات ترامپ درس گرفته و با پکن همانند یک تهدید رفتار نکند.

دولت جدید آمریکا از اشتباهات ترامپ درس بگیرد، پکن تهدید نیست

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش راشاتودی، ژائو لیجیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین در این خصوص اظهار داشت: پکن امیدوار است که بایدن به بهبود روابط چین و آمریکا یاری کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در این باره گفت: در چند سال گذشته، دولت ترامپ مرتکب اشتباهات راهبردی زیادی شد و چین را به عنوان یک رقیب راهبردی یا حتی یک تهدید تلقی کرد و بر این اساس با اتخاذ سیاست های نادرست در امور داخلی چین مداخله نموده و به منافع چین آسیب رساند.

ژائو لیجیان در ادامه اضافه کرد: چین و آمریکا به عنوان دو ابرقدرت دنیای باید در حفظ صلح دنیای و همچنین ارتقاء توسعه و رفاه در سراسر دنیا انگیزه مشترک داشته باشند. همکاری تنها گزینه صحیح برای هر دو طرف است. امیدواریم که دولت جدید آمریکا بتواند از سیاست اشتباه دولت ترامپ در قبال چین درس بگیرد. پکن امیدوار به همکاری در قلب آینده روابط چین و آمریکا است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 اسفند 1399 بروزرسانی: 23 اسفند 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 1521

به "دولت جدید آمریکا از اشتباهات ترامپ درس بگیرد، پکن تهدید نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت جدید آمریکا از اشتباهات ترامپ درس بگیرد، پکن تهدید نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید