روزنامه چینی: ترامپ عقلش را از دست داده است

به گزارش مجله جگوار، یک روزنامه چینی نوشت، تهدید آمریکا درخصوص قطع روابط با پکن، یک حماقت و محصول نگرانی این کشور از صعود چین در عرصه های جهانی است.

روزنامه چینی: ترامپ عقلش را از دست داده است

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یکی از روزنامه های رسمی چین، تهدید دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مبنی بر قطع کامل روابط دو کشور را حماقت توصیف کرد.

به نوشته روزنامه گاردین، روزنامه چینی گلوبال تایمز روز آدینه نوشت: طرح این ایده از سوی کسی که می گوید می توان با تزریق مواد ضدعفونی کننده به افراد، ویروس کرونای جدید را از بین برد، جای شگفتی ندارد.

این روزنامه اضافه کرد: چنین حماقتی در وهله اول محصول نگرانی شدید آمریکا از صعود چین در عرصه های جهانی است. به نظر می رسد ترامپ عقلش را از دست داده یا دچار مسائل روانی شده باشد.

ترامپ روز پنجشنبه در مصاحبه با شبکه فاکس بیزنس گفت: کارهای زیادی هست که می توانیم انجام دهیم. می توانیم کل رابطه [با چین] را قطع کنیم.

وی اضافه کرد: حالا اگر این کار را بکنیم چه می گردد؟ اگر کل رابطه را قطع کنیم 500 میلیارد دلار ذخیره خواهیم کرد.

از سوی دیگر ژائو لیجیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز آدینه گفت، روابط دوجانبه باثبات میان پکن و واشنگتن به سود هر دو طرف است و دستیابی به آن نیازمند همکاری آمریکا خواهد بود.

ترامپ و بعضی از مقام های دولت او که به دلیل سهل انگاری در مبارزه با ویروس کرونا مورد انتقاد قرار گرفته اند در هفته های گذشته به انتقاد از چین روی آورده و کوشش نموده اند این کشور را مقصر شیوع بیماری در جهان جلوه دهند.

ترامپ و مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمرکیا مدعی شده اند چین درباره مسائل مختلف مربوط به شیوع کرونا پنهان کاری نموده و به صورت شفاف اطلاعات مربوط به این ویروس را در اختیار نهادهای بین المللی قرار نداده است.

چین این اتهامات را رد و تأکید نموده دولت آمریکا به دنبال سلب مسئولیت از خودش در مبارزه با این بیماری است.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 21 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 1063

به "روزنامه چینی: ترامپ عقلش را از دست داده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روزنامه چینی: ترامپ عقلش را از دست داده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید