واکنش ترامپ به انتقادهای اوباما درباره عملکردش در مواجهه با کرونا

به گزارش مجله جگوار، رئیس جمهور آمریکا به انتقادهای رئیس جمهور پیشین درباره مدیریت ضعیف آمریکا در مواجهه با ویروس کرونا واکنش نشان داد.

واکنش ترامپ به انتقادهای اوباما درباره عملکردش در مواجهه با کرونا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا در پاسخ به انتقادهای شدید باراک اوباما درباره نحوه مدیریت بحران کرونا، به سال 2009 و شیوع آنفلوآنزای خوکی اشاره نمود و مدیریت اوباما و بایدن معاونش را در آن موقع زیر سؤال برد.

باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا در انتقادی علیه دونالد ترامپ، مدیریت رئیس جمهور فعلی ایالات متحده آمریکا در بحران همه گیری ویروس جدید کرونا را فاجعه پرآشوب مطلق توصیف نموده است.

اوباما در گفت وگوی تلفنی فاش شده با چند نفر از اعضای سابق دولت خود در کاخ سفید تأکید کرد نحوه مدیریت مقابله با شیوع ویروس کرونا یک یادآوری مهم است که چرا در دولت به رهبری قدرتمند به هنگام بحران جهانی احتیاجمند است.

تا به امروز در ایالات متحده آمریکا بیش از 80 هزار نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند و بیش از یک میلیون و 300 هزار نفر نیز به کووید19 مبتلا شده اند.

با این حال با گذشت چندین ساعت از انتشار این فایل صوتی درزپیدانموده، دونالد ترامپ در توئیتی با دفاع از عملکرد خود نوشت: ما در مهار همه گیری ویروس کرونا مخصوصاً با ممنوعیت خیلی زودهنگام ورود مسافران از چین به عنوان مرکز شیوع ویروس، نمره بسیار عالی گرفتیم. این موضوع را مقایسه کنید با فاجعه ویروس آنفلوآنزای خوکی در دوران اوباما و بایدن خواب آلود.

وی اقدامات آن دوره را ضعیف توصیف کرد.

به گزارش یورونیوز، با این حال طبق آمار مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ایالات متحده آمریکا در دوره یک ساله شیوع ویروس آنفلوآنزای خوکی در این کشور یعنی از 12 آوریل 2009 تا 10 آوریل 2010، پیش بینی می گردد که بیش از 60 میلیون نفر به این ویروس آلوده شده باشند اما 274 هزار و 304 به دلیل شدت بیماری در بیمارستان ها بستری شدند و 12 هزار و 469 نفر نیز بر اثر آنفلوآنزای خوکی جان خود را در آمریکا از دست دادند.

با نزدیک تر شدن به انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده آمریکا به نظر می رسد نحوه مدیریت ترامپ بیشتر مورد حمله سیاستمداران حزب دموکرات قرار می گیرد.

اوباما همچنین در این گفت وگوی 30دقیقه ای که آدینه شب انجام شد، گفته بود: انتخاباتی که در آینده برگزار می گردد، در هر سطحی از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا آنچه در مبارزه پیشِ رو داریم فقط یک فرد خاص یا حزب سیاسی نیست.

وی اضافه کرد: آنچه با آن مبارزه می کنیم گرایش های بلندمدتی مانند خودخواه بودن، قبیله ای عمل کردن، تفرقه ایجاد کردن و دشمن پنداری است که زندگی آمریکایی ها را تحت الشعاع خود قرار داده است.

در نوار صوتی این مکالمه که ابتدا به دست یاهو نیوز رسید، اوباما از کارمندان سابق خود می خواهد در حمایت از جو بایدن به او بپیوندند.

پنجاه و نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قرار است 3 نوامبر (13 آبان 1399) برگزار گردد. جو بایدن معاون باراک اوباما به احتمال زیاد به عنوان نماینده حزب دموکرات مقابل دونالد ترامپ به عنوان نامزد حزب جمهوری خواه قرار خواهد گرفت.

اوباما که در سال های اخیر در برابر انتقادهای دونالد ترامپ علیه دوران زمامداری وی سکوت نموده بود، در این مکالمه گفت: قصد دارم هر چقدر زمان احتیاج است صرف کنم و هر چه می توانم برای جو بایدن انجام دهم و کوشش کنم.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 1056

به "واکنش ترامپ به انتقادهای اوباما درباره عملکردش در مواجهه با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش ترامپ به انتقادهای اوباما درباره عملکردش در مواجهه با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید