رنو از طرح مگان الکتریکی eVision برای عرضه در سال آینده رونمایی کرد

به گزارش مجله جگوار، شرکت رنو از طرح مفهومی ای ویژن (eVision) خودروی مگان که سال آینده به بازار عرضه خواهد شد، رونمایی کرد.

رنو از طرح مگان الکتریکی eVision برای عرضه در سال آینده رونمایی کرد

خودروی مگان جدید نخستین eVision رنو است که بر پایه پلتفرم مدولار CMF-EV ساخته می گردد. پلتفرمی که پیش از این در نیسان آریا هم به کار گرفته شده بود. به گفته رنو، مگان eVision با فراوری در اواخر سال آینده، مفهوم هاچ بک کامپکت را بازتعریف خواهد نمود.

این خودروساز فرانسوی اعلام نموده در طرح مفهومی مگان جدید از یک باتری کم وزن 60 کیلووات ساعت استفاده شده است که با شارژ سریع تا 130 کیلووات سازگار است. اگرچه به دامنه رانندگی با این باتری اشاره ای نشده است.

این موتور الکتریکی با 217 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن متر گشتاور قادر است سرعت خودرو را در کمتر از 8 ثانیه به 100 کیلومتر بر ساعت برساند.

لوکا دو میو (Luca De Meo) مدیرعامل گروه خودروسازی رنو گفت: ما به طور کامل از توانمندی های پلتفرم تمام الکتریکی برای ابداع هاچ بک کلاسیک به روشی تازه و احساسی استفاده کردیم. با نازک ترین باتری موجود در بازار و یک بدنه جمع وجور 4.21 متری که فضای وسیعی برای یک خودروی کامپکت فراهم می نماید. مگان eVision یک مجموعه استادانه است.

به گفته دو میو، این طرح مفهومی مگان eVision رنو، 95 درصد آماده فراوری است و نخستین مدل در طیف وسیع تری از وسایل نقلیه الکتریکی این شرکت خواهد بود.

ابعاد خودروی جدید رنو مگان که سال گذشته هم با فیس لیفت جزئی ارائه شد، 4.210 متر در 1.800 متر با ارتفاع 1.505 متر است و دو محور آن 2.700 متر از هم فاصله دارند. این ابعاد خودروی جدید رنو را مستقیما در برابر مدل هایی مانند فولکس واگن ID.3 قرار می دهد که اندکی کشیده تر و بلندتر و با با فاصله دو محور طولانی تر است.

نسخه نهایی رنو مگان eVision اواخر سال آینده در اروپا عرضه می گردد و انتظار می رود که با ابعاد باتری و توان خروجی گوناگون موتور ارائه گردد. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود با ارائه این خودرو، رقابت شدیدی در بازار بین خودروهای الکتریکی کامپکت رنو و فولکس واگن ایجاد می گردد.

  • طرح مفهومی رنو ال 90 کوپه 2021 منتشر شد

عکس کاور: رنو مگان eVision

Credit: Renault

منبع: Carscoops

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 2 آذر 1399 بروزرسانی: 2 آذر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 1302

به "رنو از طرح مگان الکتریکی eVision برای عرضه در سال آینده رونمایی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رنو از طرح مگان الکتریکی eVision برای عرضه در سال آینده رونمایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید