تور آلمان: رنو مگان برقی در نمایشگاه مونیخ رونمایی شد، فرانسوی بازیافتی در راه بازار!

به گزارش مجله جگوار، رنو مگان برقی در نمایشگاه خودرو مونیخ رونمایی شد. البته، اگر چه محصول تازه رنو نام آشنایی دارد؛ اما به هیچ وجه شبیه مگان های قبلی نیست.

تور آلمان: رنو مگان برقی در نمایشگاه مونیخ رونمایی شد، فرانسوی بازیافتی در راه بازار!

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

خبرنگاران - مهدی درفشی: با رونمایی از مگان برقی، معین شد که یکی از پر طرفدارترین محصولات رنو، استایلی نو بدست آورده است.

پیش تر مگان در انواع سدان، هاچ بک و کوپه فراوری شد. رنو مگان برقی از پلتفرم مدولار CMF-EV مشترک با نیسان آریا بهره مند است.

امکان سفارش رنو مگان برقی از فوریه 2022 وجود خواهد داشت. احتمالا این خودرو از مارس 2022 وارد بازار خواهد شد.

رنو مگان برقی همان مدل مفهومی مگان eVision است؟

این خودرو در اصل یک نسخه فراوریی از مدل مفهومی مگان eVision است. اگر چه در بعضی از موارد از جمله چراغ ها و آینه ها، بین این دو تفاوت هایی وجود دارد. رنو مگان برقی 1624 کیلوگرم وزن دارد. طول این خودرو 4.21 متر است. اگر چه فاصله بین دو محور 2.7 متر است. این مهم، دست مهندسان رنو برای طراحی کابین جادار نسبت به ابعاد جمع و جور را باز گذاشته است.

رنو مگان برقی با وجود بهره وری از رینگ های 20 اینچی، تنها 1.5 متر ارتفاع دارد. برای آیرودینامیک تر بودن، دستگیره درهای جلو، درون بدنه جای گرفته است. دستگیره درهای عقب هم اصطلاحا پنهان هستند و در انتهای قاب پنجره قرار گرفته اند.

مگان برقی اولین خودروی رنو است که نشان نو روی آن نصب شده است.

کابین مجذوب نماینده و دیجیتال

همانطور که این خودرو در طراحی بیرونی، تفاوت بسیاری با نسخه های بنزینی و دیزلی دارد، طراحی کابین آن هم بسیار فرق دارد.

رنو در داشبورد از صفحه نمایش دیجیتالی OpenR به صورت L شکل وارونه استفاده نموده است. به این ترتیب از یک صفحه نمایشگر 12.3 اینچی در موقعیت راننده و یک صفحه نمایش 12 اینچی لمسی هم در موقعیت میانی داشبورد استفاده نموده است.

صفحه نمایشگر میانی داشبورد، قابلیت هایی نظیر نمایش اطلاعات و بعلاوه تفریح دارد.

رنو وضوح این صفحه نمایش دیجیتالی را 1250 در 1562 اعلام نموده است. البته نسخه های مقرون به صرفه تر رنو مگان برقی، مجهز به صفحه نمایشگر مرکزی 9 اینچی با وضوح پایین تر هستند.

معینات فنی رنو مگان برقی

برای نسخه های متفاوت محصول نو رنو، موتورهای متفاوتی قابل ارائه است. برای نسخه های گران قیمت، موتور الکتریکی 160 کیلوواتی درنظر گرفته شده که معادل 218 اسب بخار و 300 نیوتن متر گشتاور نیرو دارد. رنو مگان برقی با تجهیز به این موتور، امکان رسیدن از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت را در حدود 7.4 ثانیه دارد. برای نسخه های مقرون به صرفه تر هم یک موتور الکتریکی 96 کیلوواتی درنظر گرفته شده که معادل 130 اسب بخار و 250 نیوتن متر گشتاور دارد.

موتورهای الکتریکی از باتری های 40 یا 60 کیووات ساعتی تغذیه می نمایند. رنو مگان برقی با باتری 40 کیلوواتی تا 300 کیلومتر مسافت پیمایش دارد. نسخه مجهز به باتری 60 کیوواتی هم تا 470 کیلومتر مسافت پیمایش دارد. باتری دارای هشت سال ضمانت است. در صورت خراب شدن باتری تا سطح 70 درصد ظرفیت، باتری نو به صورت رایگان جایگزین خواهد شد.

استفاده از مواد بازیافتی در محصول برقی رنو

طبق ادعای رنو، این خودرو فراتر از یک خودروی سبز است. در این خودرو مضاف بر استفاده از موتور الکتریکی و بدون آلایندگی، از روکش های پارچه ای ساخته شده از مواد بازیافتی، استفاده شده است. بعلاوه در ساخت قسمت هایی از داشبورد هم از پلاستیک های بازیافتی استفاده شده است. پس از انتها عمر، 95 درصد از رنو مگان برقی قابل بازیافت خواهد بود.

رونمایی خودرو کی 125 + جزئیات فنی و امکانات K125 ایران خودرو
کراس اور داچیا جاگر معرفی گردید؛ خودرویی با طراحی 7 سرنشینه
منبع: بیت ران
انتشار: 17 شهریور 1400 بروزرسانی: 17 شهریور 1400 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 1818

به "تور آلمان: رنو مگان برقی در نمایشگاه مونیخ رونمایی شد، فرانسوی بازیافتی در راه بازار!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور آلمان: رنو مگان برقی در نمایشگاه مونیخ رونمایی شد، فرانسوی بازیافتی در راه بازار!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید