روز شیراز، جشن شکوفایی تولیدات فرهنگی و هنری است

به گزارش مجله جگوار، شهردار شیراز رویدادهای هفته شیراز را جشن شکوفایی تولیدات فرهنگی و هنری توصیف و توضیح داد: در برنامه های سال جاری از فعالیت های ویترینی و پروپاگانداهای پوچ خبری نیست و اغلب رویدادها به نوعی چیدن محصول بیش از دو سال برنامه ریزی و کوشش خواهد بود.

روز شیراز، جشن شکوفایی تولیدات فرهنگی و هنری است

به گزارش خبرنگاران، بنابر اعلام روابط عمومی شهرداری شیراز، حیدر اسکندر پور شهردار شیراز، رمز ماندگاری فعالیت های فرهنگی را دو کلید واژه ایجاد زیرساخت و فراوریات هنری دانست و گفت: رویدادهای فرهنگی که سال جاری در هفته شیراز از 15 تا 23 اردیبهشت برگزار می گردد، جشن رونمای از آثاری است که نماینده و یادگاری از هویت، تمدن و اندیشه شیرازیان برای نسل های بعد خواهد بود.

وی ادامه داد: در این هفته 4 محصول موسیقیایی برای اولین بار رونمایی و اجرا می گردد که هم آوازها و ترانه های فولکور شیرازی را در بر می گیرد و هم تصنیفی به نام شیراز توسط سالار عقیلی به شهروندان هدیه می گردد که به نوعی سرود وطنی شیرازی ها خواهد بود.

شهردار شیراز با اشاره به مجموعه مستند دیبای منقش با موضوع هنرهای مکتب شیراز گفت: یکی از مهمترین کاستی ها در حوزه فرهنگ شهروندی، محتوای فاخر و علمی بود که برای برطرف آن نیز بیش از 12 محصول مکتوب و چند رسانه ای با استفاده از ظرفیت شاعران و نویسندگان برجسته کشور فراوری و همزمان با افتتاح کتابخانه تخصصی شهروند در هفته شیراز رونمایی می گردد.

اسکندرپور یکی از افتخارات و اتفاقات مهم این هفته را رونمایی از بیش از 20 جلد کتاب با موضوع هنر مکتب شیراز، میراث معنوی و شخصیت های فرهنگی شیراز دانست و گفت: این کتاب ها در دو قالب کتاب شیراز و نقش ماندگار رونمایی و بیش از 20 جلد دیگر نیز تا انتها نیمه اول سال منتشر می گردد.

بزرگداشت زنده یاد سیمین دانشور و معرفی شهروندان برگزیده فعال و مشارکت جو از دیگر برنامه هایی بود که شهردار شیراز به آن اشاره و تاکید نمود: در حوزه زیرساخت اتفاقات کم نظیری در شیراز، جنوب ایران و حتی کشور در دست اجرا است که به زودی کمبودهای سخت افزاری فرهنگی برای قاطبه هنرمندان به ویژه در مناطق کم برخوردار را حل می نماید.

اسکندرپور توضیح داد: جشنواره زدگی و رویدادهای ویترینی آفت حوزه فرهنگ است و به همین دلیل با تاکید برایجاد زیرساخت و فراوریات فرهنگی و هنری در سال 1400 با وجود محدودیت های ناشی از همه گیری کرونا، روز و هفته شیراز متفاوتی را تجربه خواهیم کرد.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 تیر 1400 بروزرسانی: 14 تیر 1400 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 1722

به "روز شیراز، جشن شکوفایی تولیدات فرهنگی و هنری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روز شیراز، جشن شکوفایی تولیدات فرهنگی و هنری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید