رگبار باران در تعطیلات عید فطر ، این استان ها بارانی می شوند ، کاهش دما در نوار شمالی کشور ، وزش باد شدید و گرد و خاک در برخی منطقه ها

به گزارش مجله جگوار، سازمان هواشناسی جدیدترین پیش بینی ها را از شرایط جوی کشور در تعطیلات خاتمه هفته و عید فطر گفت.

رگبار باران در تعطیلات عید فطر ، این استان ها بارانی می شوند ، کاهش دما در نوار شمالی کشور ، وزش باد شدید و گرد و خاک در برخی منطقه ها

به گزارش خبرنگاران، سازمان هواشناسی کشور اظهار داشت که امروز پنجشنبه در شرق فارس ، جنوب کرمان، شمال و شرق هرمزگان و غرب اصفهان، بعلاوه در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی در ساعات بعدازظهر افزایش ابر، رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید پیش بینی می گردد. در سایر منطقه ها کشور جوی آرام و پایدار مستقر است.

آدینه در غرب یزد، جنوب و غرب کرمان، شمال هرمزگان و بعلاوه با گذر امواج تراز میانی جو در آذربایجان غربی ، آذربایجان شرقی ، اردبیل ، زنجان، قزوین و منطقه ها مرزی استان های کرمانشاه و کردستان رگبار و رعدوبرق پراکنده و وزش باد شدید موقتی رخ می دهد.

شنبه در دامنه های جنوبی البرز شامل استان های البرز، تهران، سمنان، بعضی نقاط اصفهان، یزد، کرمان، دامنه های زاگرس واقع در همدان، مرکزی و قم بارش پراکنده و وزش باد پیش بینی می گردد.

ضمناً ، در اوایل شب آدینه در گیلان و اردبیل و شنبه در مازندران و گلستان بارش پراکنده رخ می دهد.

یکشنبه در بعضی منطقه ها اصفهان، یزد، ارتفاعات کرمان، شرق سمنان، خراسان شمالی و شرق سواحل دریای خزر رگبار پراکنده رخ می دهد. بعلاوه در اوایل شب در کردستان و کرمانشاه بارش پراکنده و وزش باد انتظار می رود.

دوشنبه با گذر موج تراز میانی جو از شمال غرب کشور در منطقه های از غرب و شمال غرب ابرناکی ، بارش پراکنده و وزش باد پیش بینی می گردد. در ساعات بعدازظهر در شرق اصفهان، یزد و شمال کرمان و سیستان و بلوچستان افزایش ابر و رگبار پراکنده انتظار می رود.

قابل توجه است تا روز آدینه افزایش دما در نیمه شمالی کشور به ویژه در اردبیل و گیلان خواهیم داشت و دراین دو استان وزش باد گرم جنوبی رخ خواهد داد.

روز شنبه با نفوذ جریانات خنک شمالی ، کاهش دما در نوار شمالی کشور رخ خواهد داد.

بعلاوه در روز آدینه پدیده گردوخاک در بعضی نقاط شمال غرب و غرب کشور پیش بینی می گردد.

دریای خزر در روز شنبه مواج است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 31 فروردین 1402 بروزرسانی: 31 فروردین 1402 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 2275

به "رگبار باران در تعطیلات عید فطر ، این استان ها بارانی می شوند ، کاهش دما در نوار شمالی کشور ، وزش باد شدید و گرد و خاک در برخی منطقه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رگبار باران در تعطیلات عید فطر ، این استان ها بارانی می شوند ، کاهش دما در نوار شمالی کشور ، وزش باد شدید و گرد و خاک در برخی منطقه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید