افزایش 3 تا 5 برابری جوایز هفتمین جشنواره فرهیختگان ، 178 محصول دانشگاه آزاد در نمایشگاه هفته پژوهش معرفی می گردد

به گزارش مجله جگوار، رئیس ستاد هفته پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد درباره افزایش 3 تا 5 برابری میزان جوایز اهدایی به برگزیدگان هفتمین جشنواره فرهیختگان و معرفی 178 محصول این دانشگاه در نمایشگاه ملی هفته پژوهش شرح داد.

افزایش 3 تا 5 برابری جوایز هفتمین جشنواره فرهیختگان ، 178 محصول دانشگاه آزاد در نمایشگاه هفته پژوهش معرفی می گردد

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران نشست خبری هفته پژوهش و فناوری صبح امروز در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار گردید. در این نشست نگاهداری رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی و رئیس ستاد هفته پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد گفت: این دانشگاه با برخورداری از 25 هزار نفر عضو هیئت علمی تمام وقت و 35 هزار عضو هیئت علمی همکار، جامعه علمی بزرگی دارد که همراه با حدود 1 میلیون و 200 هزار نفر جامعه دانشجویی در حال تحصیل، سرمایه انسانی بزرگی را در دانشگاه آزاد تشکیل می دهد و در کنار زیرساخت ها و تجهیزات مشتمل بر 11 هزار آزمایشگاه با 147 هزار تجهیزات و ظرفیت های فناوری مجموعه بزرگ و توانمندی هستند.

نگاهداری با اشاره به فعالیت 130 مرکز رشد و 1025 شرکت دانش بنیان در دانشگاه آزاد اسلامی، درباره برنامه های هفته پژوهش گفت: برگزاری هفتمین جشنواره فرهیختگان یکی از برنامه های این دانشگاه در هفته پژوهش سال جاری است که حرکتی در راستای ترویج خلاقیت، تحقیق و فناوری و هم چنین تقدیرو تشکر از پژوهشگران و محققان نمونه دانشگاه محسوب می گردد.

رئیس ستاد هفته پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد ادامه داد: ارزیابی و آنالیز آیین نامه ها و دستورالعمل های برگزاری هفتمین جشنواره فرهیختگان، از اردیبهشت ماه کلید خورد و پس از ابلاغ آن به واحدهای استانی در تیرماه، دریافت آثار شروع شد.

وی اعلام کرد: داوری آثار دریافتی در سه سطح انجام شد؛ سطح اول در واحد های دانشگاهی و بین محققان هر واحد بود و سپس سطح استانی که برگزیدگان واحد ها در سطح استان با یکدیگر رقابت می نمایند و در نهایت در سطح ملی و کشوری ارزیابی ها انجام شد.

نگاهداری بیان کرد: معرفی کتاب های نمونه، مجلات علمی، مقالات برتر، طرح های پژوهشی برتر، آزمایشگاه های نمونه، بهترین مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان، انجمن های علمی دانشجویی برتر، انتخاب معاون پژوهشی برتر، معرفی پژوهشگران برگزیده، بهترین واحد های دانشگاهی، کارافرینان برتر و انتخاب مدارس سما و ... محور های اصلی در جشنواره فرهیختگان سال جاری را تشکیل می دهند.

رئیس ستاد هفته پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد گفت: در هفتمین جشنواره فرهیختگان از 77 نفر که در 37 واحد دانشگاهی 22 استان کشور مستقر هستند، تقدیر و تجلیل می گردد.

وی اضافه نمود: واحد نجف آباد دانشگاه آزاد با 9 منتخب، بیشترین منتخبان جشنواره سال جاری را دارد پس از آن واحد خوراسگان با 6 منتخب و سپس واحد یزد، تبریز و قزوین و رشت دارای بیشترین نفرات برگزیده هستند. هم چنین می توان گفت استان اصفهان با 16 برگزیده رتبه اول، استان یزد با 7 برگزیده در رتبه دوم، تهران و قزوین هر کدام با 6 برگزیده مشترکا در رتبه سوم، آذربایجان شرقی و گیلان هر کدام با 5 برگزیده مشترکا رتبه چهارم هفتمین دوره جشنواره فرهیختگان را دارند.

نگاهداری با بیان اینکه هفتمین جشنواره فرهیختگان روز چهارشنبه 27 آذر ماه در سالن شهید مطهری دانشگاه آزاد برگزار خواهد شد، توضیح داد: در این دوره از جشنواره افزایش 3 تا 5 برابری میزان جوایز اهدایی به برگزیدگان را شاهد هستیم.

دانشگاه آزاد با یک ششم ظرفیت خود در نمایشگاه هفته پژوهش حاضر می گردد

وی درباره برنامه دیگر هفته پژوهش گفت: حضور در نمایشگاه ملی هفته پژوهش برنامه دیگر دانشگاه است که دانشگاه آزاد در زمان برگزاری این نمایشگاه یعنی از 26 تا 29 آذر ماه حضور موثر و جدی خواهد داشت.

رئیس ستاد هفته پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اعلام کرد: پس از ابلاغ فراخوان معرفی محصولات واحد های دانشگاه آزاد، بیشتر از 900 محصول به سازمان مرکزی معرفی شدند، اما به دلیل محدودیت فضا در غرفه اعطایی در نمایشگاه، ما تنها 178 محصول را از بین آن ها تعیین نموده و در نمایشگاه معرفی خواهیم کرد؛ در واقع دانشگاه آزاد در نمایشگاه ملی هفته پژوهش و فناوری با یک ششم ظرفیت واقعی خود حضور پیدا می نماید.

وی اضافه نمود: این 178 محصول شامل 115 محصول در حوزه ساخت و فراوری 7 محصول در حوزه ساختمان و صنایع وابسته 16 محصول در حوزه صنایع دارویی، پزشکی، 25 محصول در حوزه فناوری اطلاعات، 10 محصول در حوزه کشاورزی و 5 محصول در حوزه مواد و انرژی های نو هستند.

ابلاغ آیین نامه های جدید به زودی

در ادامه این نشست دهقانی فیروزآبادی معاون تحقیقات فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرد: دانشگاه آزاد رویکرد اختصاصی و جدی به سمت تجاری سازی و توسعه فناوری و رسیدن به ثروت از محصول دانش بنیان را دنبال می نماید در این راستا حوزه معاونت فناوری و نوآوری از حوزه پژوهش جدا شد و همکاری نزدیکی بین این دو معاونت شکل گرفت تا فعالیت ها و توسعه فناوری بیش از پیش مورد توجه و آنالیز قرار گیرد.

دهقانی اعلام کرد: در جلسه هفته گذشته هیئت امنای دانشگاه آزاد خوشبختانه آیین نامه جامع سرا های نوآوری، آیین نامه مدیریت فعالیت های دانش بنیان و هم چنین آیین نامه های صندوق های خطرپذیر دانشگاه آزاد اسلامی آنالیز و تصویب شد و طی امروز یا فردا همراه با شیوه نامه های تعیین به واحد های استانی ابلاغ خواهد شد.

معاون تحقیقات فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اظهارداشت: آیین نامه های فوق برای اعضای هیئت علمی خانواده دانشگاه آزاد و تمامی فناوران کشور است تا در زیست بوم دانشگاه مشارکت و فرصتی ویژه فراهم گردد. در کوشش هستیم تا در افق 1400 در حوزه فناوری و تجاری سازی پژوهش پیشرو و پرچم دار دانشگاه های کشور باشیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 656

به "افزایش 3 تا 5 برابری جوایز هفتمین جشنواره فرهیختگان ، 178 محصول دانشگاه آزاد در نمایشگاه هفته پژوهش معرفی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 3 تا 5 برابری جوایز هفتمین جشنواره فرهیختگان ، 178 محصول دانشگاه آزاد در نمایشگاه هفته پژوهش معرفی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید