دانشگاه کردستان در جمع 300 دانشگاه برتر جوان دنیا نهاده شد

به گزارش مجله جگوار، دانشگاه کردستان بر اساس تازه ترین رتبه بندی نظام بین المللی تایمز، با کسب رتبه 300-251 برای اولین بار در فهرست برترین دانشگاه های جوان دنیا نهاده شد.

دانشگاه کردستان در جمع 300 دانشگاه برتر جوان دنیا نهاده شد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، پایگاه رتبه بندی بین المللی تایمز از سال 2004 دانشگاه ها و موسسات علمی دنیا را بر اساس شاخص های مختلف ارزیابی می نماید. هر ساله نتایج رتبه بندی دنیای، آسیایی، موضوعی و اثرگذاری دانشگاه ها از سوی این موسسه معتبر بین المللی منتشر می گردد. همچنین ارزیابی دانشگاه های جوان دنیا، دانشگاه های با عمر کمتر از 50 سال بر اساس 13 شاخص در قالب 5 معیار آموزش، پژوهش، استنادات، درآمد های صنعت و وجهه بین المللی صورت می گیرد.

در آخرین رتبه بندی دانشگاه های جوان دنیا 2020، تعداد 414 دانشگاه از سراسر دنیا مورد ارزیابی نهاده شد و بر اساس نتایج منتشر شده دانشگاه علم و صنعت هنگ کنگ، دانشگاه تکنولوژی نانیانگ سنگاپور و دانشگاه پی اس ال فرانسه به ترتیب در رتبه های اول تا سوم قرار دارند.

بیشتر بخوانید:

  • دانشگاه شهید مدنی آذریابجان در بین اثرگذارترین دانشگاه های دنیا نهاده شد

    دانشگاه تبریز با رتبه 163 در جمع برترین دانشگاه های آسیا نهاده شد

همچنین در این رتبه بندی 20 دانشگاه ایرانی حضور دارند که این آمار نسبت به رتبه بندی مشابه سال 2019 با تعداد 13 دانشگاه از ایران با رشد چشمگیری همراه بوده است.

دانشگاه کردستان با کسب رتبه 11 در بین دانشگاه های ایرانی (جامع، صنعتی و علوم پزشکی) و رتبه 7 در بین دانشگاه های جامع کشور در اولین حضور خود در رتبه بندی مذکور، پیروز به کسب رتبه 300-251 در بین دانشگاه های جوان دنیا شد.

لازم به ذکر است، دانشگاه کردستان در ارزیابی های اخیر پایگاه رتبه بندی تایمز پیروز به کسب 1000-801 در رتبه بندی دنیای، 250-200 در رتبه بندی آسیایی، رتبه 800-601 در رتبه بندی موضوعی (مهندسی و فناوری و علوم فیزیکی) و رتبه +600 در رتبه بندی تاثیرگذاری دانشگاه های دنیا شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 1137

به "دانشگاه کردستان در جمع 300 دانشگاه برتر جوان دنیا نهاده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه کردستان در جمع 300 دانشگاه برتر جوان دنیا نهاده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید