زیرمجموعه های نو دایملر با نام های AMG، میباخ و G، Class در راه هستند

به گزارش مجله جگوار، گروه دایلمر (Daimler-Motoren-Gesellschaft) یا به اختصار DMG در سال 1899 تأسیس شد. این شرکت در سال 1926 با شرکت Benz & Cie ترکیب شد تا گروه دایملر - بنز AG تشکیل گردد. نام مرسدس برای اولین بار در اوایل دهه 1900 مطرح شد. در آن دوران، امیل جلینک با خودروهای دایملر با عنوان مرسدس که به نام دخترش اشاره داشت، در مسابقات اتومبیل رانی شرکت می کرد. به علت موفقیت های جلینک، در سال 1902 نشان مرسدس بر خودروهای دایملر نمایان شد.

زیرمجموعه های نو دایملر با نام های AMG، میباخ و G، Class در راه هستند

دفتر اصلی دایملر AG در اشتوتگارت آلمان واقع شده است. برندهای زیرمجموعه این گروه از خودروهای برقی تا شرکتی را در بر می گیرد که در ساخت اتوبوس های مدرسه فعال است. سال گذشته برای مرسدس بنز با تغییرات بنیادین در سیاست های بیزینسی و استراتژی کلی همراه بود. عمده این تغییرات هم به طرز نگاه تازه مدیرعامل کمپانی دایملر، اولا کالنیوس، به بازار فروش مربوط می گردد.

حتی امروزه هم برای علاقه مندان خودروهای لوکس و گران قیمت برندهای متنوع و پر تعداد در بازار دنیای وجود ندارند. این واقعیت دلایل مختلفی دارد: از یک سو مشتری های خاص برای مدل های چند صد هزار دلاری بسیار کمتر از محصولات معمول است و از سوی دیگر، پیچیدگی در فرایند ساخت خودروهای لوکس فراوری آنها را سخت و پرهزینه می نماید. درمجموع به سادگی می توان فهمید فراوری مدل هایی در کلاس محصولات رولزرویس یا میباخ علاوه بر احتیاج به سرمایه گذاری هنگفت و فناوری پیشرفته، با خطر مالی و مشکل جلب مشتری روبه رو است.

اکنون دایملر به عنوان کمپانی مادر مرسدس بنز طبق گزارش های به دست آمده، در پی یک جابه جایی تازه است که امسال رخ می دهد. بنا به گزارش وب سایت Automotive News از روزنامه آلمانی Automobilwoche، دایملر می خواهد که گروهی تازه از برندهای زیر شاخه خود را شامل AMG، میباخ و G-Class معرفی کند. بیانیه رسمی تصمیم گیری برای زیرمجموعه های تازه دایملر در سپتامبر امسال در نمایشگاه اتومبیل مونیخ قرائت خواهد شد.

سخنگوی دایملر در مصاحبه با روزنامه آلمانی مدعی شده است این ایدهٔ جابه جایی هزینه های بازاریابی درون سازمانی را کاهش می دهد و به تقویت زیرشاخه های تازه می انجامد. خلق زیرمجموعه های تازه دایملر ستونی مهم از بنای استراتژی تازه این شرکت است. بدون اطلاع قبلی می توان پیش بینی کرد که فراوری محصولات اسپرت به AMG سپرده می گردد. میباخ هم برای رقابت بیشتر با امثال رولزرویس و بنتلی، بر روی محصولات سوپر لوکس تمرکز می نماید.

در طرف دیگر G-Class لقب سری تازهی از شاسی بلندهای لوکس و آفرودی با نشان مرسدس بنز خواهد بود. سخن گوی دایملر دراین باره اضافه می نماید: ما نه تنها استقلال خود را حفظ خواهیم کرد، بلکه هویت هایی تازه به محصولات پیشین خود می دهیم تا آنها اصیل تر و مجذوب کننده تر باشند.

بنز یکی از پیچیده ترین نام گذاری ها را در دنیا دارد و هر کلاس خود را با ویژگی و ماهیت متمایزی ارائه می نماید. خودروها و محصولات متفاوت در یک کلاس بنز، با اعداد از هم متمایز خواهند شد و حروف مجزا بیانگر تفاوت بزرگ تر در سبک و سیاق ساختاری و امکانات آنها است.

بعلاوه سخن گو دایملر در ادامه گفته است که نقشه راه زیرمجموعه های تازه دایملر در دست طراحی است و پتانسیل های آن در زمینه های مختلف ارزیابی می گردد. درخصوص مدیران و افراد باید گفت که فعلاً نام فیلیپ شیمر برای مقام سرپرستی برند AMG به گوش می خورد که البته هنوز به شکل رسمی تأیید نشده است. آنچه ما هنوز نمی دانیم و انتظار داریم در ماه های آینده ببینیم، چارت کاری تازه دایملر است که فعلاً هیچ جزئیاتی از آن به بیرون درز نکرده است.

آگهی های خرید و فروش خودروی مرسدس بنز

***

شما می توانید اخبار خودرو را در بلاگ خبرنگاران مطالعه کنید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 7 مرداد 1401 بروزرسانی: 7 مرداد 1401 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 2144

به "زیرمجموعه های نو دایملر با نام های AMG، میباخ و G، Class در راه هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیرمجموعه های نو دایملر با نام های AMG، میباخ و G، Class در راه هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید