سقوط هواپیمای آموزشی در بجنورد با دو کشته

به گزارش مجله جگوار، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از سقوط یک فروند هواپیمای آموزشی سبک در 50 مایلی شمال فرودگاه بجنورد اطلاع داد.

سقوط هواپیمای آموزشی در بجنورد با دو کشته

به گزارش مهر، محمدحسن ذیبخش گفت: یک فروند هواپیمای آموزشی سبک در جهت کلاله به بجنورد در 50 مایلی شمال فرودگاه بجنورد در ساعت 13:44 عصر امروز سقوط کرد.

وی اضافه نمود: هم اکنون نیرو های امدادی و تیم آنالیز سانحه سازمان هواپیمایی کشوری به محل سانحه اعزام شده اند.

ذیبخش توضیح داد: هر دو سرنشین این هواپیما جان باختند.

سردار سعید مطهری زاده فرمانده انتظامی خراسان شمالی هم در مصاحبه با صداوسیما، از سقوط یک فروند هواپیمای آموزشی متعلق به شرکت فراسپهر ایرانیان و کشته شدن دو نفر در گرمه اطلاع داد و گفت: ساعت 13:56 دقیقه امروز و در پی اعلام سقوط یک فروند هواپیمای آموزشی در گرمه بلافاصله عوامل پلیس و نیرو های امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه با حضور مأموران در محل معین شد یک فروند هواپیمای آموزشی متعلق به شرکت فرا سپهر ایرانیان که در بجنورد و با مجوز سازمان هوایی کشور فعالیت می نماید از سمت کلاله به طرف بجنورد در حرکت بوده که به علت نقص فنی در حوالی پمپ گاز رباط قره بیل دچار سانحه شده و سقوط می نماید، اضافه نمود: متأسفانه بر اثر این حادثه هر دو سرنشین این هواپیما فوت کردند.

سومین سانحه سقوط هواپیمای آموزشی در سه ماهه نخست 1400

لازم به ذکر است 26 اردیبهشت ماه در پی بروز دو سانحه هوایی برای پرواز های آموزشی و تفریحی هواپیما های فوق سبک در اراک که به کشته شدن معلم خلبان و دانشجوی خلبانی و بعلاوه در کیش که به سقوط هواپیما در داخل آب منجر شد، سازمان هواپیمایی کشوری فعالیت مؤسسات آموزش هوانوردی را به حالت تعلیق درآورده بود که به بعضی دلایل، این ممنوعیت لغو شد.

منبع: فرارو
انتشار: 22 مرداد 1400 بروزرسانی: 22 مرداد 1400 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 1791

به "سقوط هواپیمای آموزشی در بجنورد با دو کشته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سقوط هواپیمای آموزشی در بجنورد با دو کشته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید