هواپیمایی ماهان، کرمان تا اروپا

به گزارش مجله جگوار، هواپیمایی ماهان یا همان ماهان ایر یکی از بزرگترین و ایمن ترین شرکت های هواپیمایی در ایران محسوب می شود.

هواپیمایی ماهان، کرمان تا اروپا

.

هواپیمایی ماهان

هواپیمایی ماهان یا همان ماهان ایر خودمان یکی از بزرگترین و ایمن ترین شرکت های هواپیمایی در ایران است که خدمات خود را در راستای رضایتمندی کاربران به بالاترین سطح کیفیت و ایمنی رسانده است. استفاده از یک شرکت هواپیمایی مطمئن که هم امنیت بالایی داشته باشد و هم از نظر سرعت و گستره خدمات کیفیت قابل قبولی داشته باشد، نیاز ایرانی های عزیز است. در ادامه با معرفی دقیق تر هواپیمایی ماهان همراه شما هستیم.

آغاز از کرمان به تهران

شرکت هواپیمایی ماهان ایر در سال 1371 به عنوان اولین شرکت خصوصی هواپیمایی در ایران فعالیت خود را با داشتن دو فروند هواپیمای مسافربری در کرمان آغاز کرد. ماهان نام شهری کوچک در اطراف شهر کرمان است که زادگاه شرکت مسافربری ماهان ایر است. این شرکت در آغاز کار با داشتن همان دو فروند هواپیما و 100 نفر نیروی کار تا سال 1375، بیش از یک میلیون نفر را در خطور هوایی کشور جابجا نمود. در آن سال ها شاید کسی این ذهنیت را نسبت به ماهان ایر نداشت که قرار است این شرکت تبدیل به بزرگترین شرکت هواپیمایی در ایران شود. اما همه چیز قدم به قدم و پله به پله رخ داد.

تیک آف به سمت پیروزیت

برخلاف برخی تصورات که خیال می کنند هواپیمایی ماهان ایر با قدرت و هزینه بسیار زیادی تأسیس و آغاز به کار کرده است، اما آنها تمام جهت پیروزیت را پله به پله پیموده اند. آغاز کاری آنها با دو فروند هواپیمای مسافربری بوده است. 5 سال بعد دو فروند هواپیمای باری نیز به ناوگان این شرکت اضافه می شود تا در صنعت باربری نیز خدمات خود را برای ایرانی های فراهم آورد. اضافه شدن اولین ایرباس ای 300 در سال 1378 نقطه عطفی در خدمت رسانی این شرکت به مسافران ایرانی بود. در سال های بعدی سری های نو و هواپیماهای دیگری را نیز برای این منظور به خدمت گرفت . ایرباس ای 310 در سال 1380 و ایرباس ای 320 و ای 340 در سال 1384 این شرکت را تبدیل به بزرگترین شرکت هواپیمایی ایرانی نمود.

اکنون این شرکت با داشتن بیش از 60 فروند هواپیمای مسافربری و باری در حال خدمت رسانی به کاربران ایرانی است. جهتی که از ابتدا با یک برنامه درست تنظیم شده و به اجرا در آمد. فعالیت این شرکت می تواند الگویی برای شرکت های مشابه باشد.

پرواز در آسمان جهان

پروازهای بین المللی در سطح گسترده، یکی از نیازهای ایرانی ها است. شرکت هواپیمایی ماهان ایر که پروازهای داخلی خود را در اوایل سال 1372 با پرواز کرمان به تهران آغاز کرده بود، در اواخر همان سال با استارت پروازهای تهران به دبی، وارد آسمان جهان شد. در پروازهای هوایی بین المللی نیز ماهان با یک برنامه درست و حسابی و از قبل تنظیم شده کم کم فعالیت خود را گسترده کرد. از دبی آغاز و کم کم با استامبول و بانکوک و هند و اروپا این فعالیت ها توسعه یافت. دوسلدرف آلمان در سال 1381 و بیرمنگام انگلیس در سال 1383 اولین و دومین مقصد اروپایی پروازهای بین المللی ماهان ایر بودند.

این شرکت با افزایش تعداد پروازهای خود به بزرگترین مرکز های آسیایی و اروپایی خدمات خود را در سطح وسیعی برای کاربران ایرانی توسعه داد. این خدمات تنها به پروازهای مستقیم از تهران به این مراکز محدود نشده و شهرهای دیگری مانند اصفهان و شیراز در گام نخست و بعدها سایر شهرها نیز تبدیل به مبدأ پروازهای بین المللی ماهان شدند.

عضویت در نهادهای بین المللی

یکی از نشانه های اعتبارسنجی در صنعت مسافربری هواپیمایی هوایی عضویت در نهادهای معتبر و رسمی داخلی و بین المللی است. ماهان ایر نیز به همین علت اقدامات خود را قدم به قدم پیش برده است. ماهان در سال 1379 و برای امنیت پروازهای بین المللی خود به عضویت انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی (یاتا - IATA) درآمد. آنها همچنین در سال 1396 پیروز به اخذ گواهینامه IOSA نیز شدند و جوایز زیادی را نیز از جشنواره های مختلف صنعت هوایی کسب کردند.

سال های طلایی در تاریخچه شرکت هواپیمایی ماهان ایر

ماهان ایر برای رسیدن به این درجه از کیفیت خدمات و وسعت شرکت خود سال های زیادی را پشت سر گذاشته است که در برخی از این سال ها با اقدامات هوشمندانه این مهم را برای خود فراهم آورده است. اما مهم ترین سال ها در تاریخچه شرکت ماهان ایر را می توان به سال های زیر نسبت داد:

برای خرید بلیط هواپیمایی ماهان می توانید از خدمات فلایتیو استفاده کنید.

  • سال 1377: این سال از این جهت در تاریخ این شرکت اهمیت دارد که انجام دو بار جهت پروازی تهران دوبی را در دستور کار آنها قرار داد. همین امر ماهان را تبدیل به یک شرکت مسافربری بین المللی شناخته شده کرد.
  • سال 1379: اضافه شدن پروازهای تهران بانکوک و عضویت در IATA در این سال، نقطه عطفی در پیشرفت این شرکت محسوب می شود.
  • سال 1380: اضافه شدن ایرباس مدل ای 310 در این سال این امکان را برای ماهان فراهم آورد تا پروازهای خود را به کشورهای دور نیز انجام دهد.
  • سال 1384: اضافه شدن 4 فروند ایرباس ای 320 به ناوگان هواپیمایی ماهان
  • سال 1388: افتتاح باشگاه مسافران ماهان با نام Mahan & Miles و افزایش تعداد کارکنان به بیش از 3000 نفر و اضافه شدن 5 فروند ایرباس A300-600 به ناوگان هواپیمایی ماهاین ایر

جمع بندی

به مهم ترین ویژگی ها و تاریخچه شرکت هواپیمایی ماهان ایر پرداختیم. بررسی نکات مهم این شرکت در طول تاریخ آن نشان می دهد که آنها جهت پیروزیت و تبدیل شدن به بزرگترین شرکت هواپیمایی داخلی را پله به پله پیموده اند. جهتی که با دو فروند هواپیمایی کرمان به تهران آغاز شد و اکنون بزرگترین مرکز های آسیا و اروپا را به صورت مستقیم در بر می گیرد. ماهان در حال حاضر مدرن ترین ناوگان هوایی کشور را در اختیار دارد و بالاترین سطح کیفیت خدمات را نیز برای کاربران ایرانی فراهم آورده است.

منبع: کجارو
انتشار: 18 اسفند 1400 بروزرسانی: 18 اسفند 1400 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 2023

به "هواپیمایی ماهان، کرمان تا اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواپیمایی ماهان، کرمان تا اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید