خبرنگاران 226 عنوان کتاب در خراسان شمالی به چاپ رسید

به گزارش مجله جگوار، بجنورد- خبرنگاران- معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: 226 عنوان کتاب سال جاری با شمارگان 160 هزار جلد در این استان به چاپ رسیده است.

خبرنگاران 226 عنوان کتاب در خراسان شمالی به چاپ رسید

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ کاتالوگ و بروشور از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

رضا رضایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: این کتاب ها با موضوعات دفاع مقدس، ادبیات، روانشناسی، یاری درسی و آموزشی و بومی محلی به عنوان چاپ نخست از سوی 12 ناشر فعال داخلی استان منتشر شده است.

وی اضافه نمود: سال گذشته 350 عنوان کتاب در استان به چاپ رسیده بود که در طرح حمایت از ناشران 232 عنوان آن در کمیته خرید کتاب خریداری شده بود.

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: پارسال کتاب های ناشران و مولفان استان به ارزش 670 میلیون ریال خریداری شده بود و در امسال نیز حدود یک میلیارد ریال کتاب از ناشران استان خریداری شده است.

وی با اشاره به خسارت عظیمی که شیوع ویروس کرونا به بخش فرهنگ و هنر وارد نموده است، گفت: یکی از برنامه های دولت برای حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا پرداخت تسهیلات بود که با سازو کار پیش بینی شده در سامانه کارا، انتشاراتی های استان نیز از این تسهیلات بهره مند شدند.

در استان خراسان شمالی22 انتشارات فعالیت می نمایند.

بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از 24 تا 30 آبان ماه 1399 با شعار دانایی؛ مانایی برگزار می گردد.

سرانه مطالعه در این استان با میانگین کشوری برابر است. آمار نشر کتاب در کشور نشان می دهد که سالانه به ازای هر ایرانی تقریباً 2 کتاب چاپ می گردد.

خراسان شمالی با جم863 هزار نفری، صندلی نخست سرانه فضای کتابخوانی را به نسبت جمعیت خود در کشور دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 9 آذر 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 1316

به "خبرنگاران 226 عنوان کتاب در خراسان شمالی به چاپ رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 226 عنوان کتاب در خراسان شمالی به چاپ رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید